PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT
Oppgradere Playstation 3

Playstation 3 er som en... datamaskin. I en intervju på nettsiden Beyond 3D med Playstation-sjefen Ken Kutaragi, passer han på å avsløre litt mer om fremtiden for Playstation 3. Blant annet meddeler han at Playstation 3 en form for datamaskin og ingenting annet.

For å virkelig understreke den påstanden sier Kutaragi at på samme måte som en datamaskin kan oppgraderes, kommer det samme å gjelde for Playstation 3. F.eks. kan det lengre frem komme til å bli sluppet Playstation 3-enheter med Blu Ray-brennere, større harddisker, mer RAM-minne og ikke minst kjapper Cell-prosessor.

Hmmm! Noe til ettertanke for Microsoft og PC-eierne![/b]
Kilde: Gamereactor

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
You maniacs! You blew it up! Ah, damn you! God damn you all to hell!

Nå har jeg ihvertfall ikke lyst på en PS3! $599 er ille nok, men i det minste er det en engangsinvestering - trodde vi!

Sony har virkelig planlagt å gjøre det et helvete for spillutviklere og kunder, som kanskje må kjøpe seg en helt ny maskin for å spille de nyeste spilla. Og hva gjør man med den gamle? Selger den til noen som vil ha en brukt OG ukurant PS3?

Dette er mest sannsynligvis sagt bare for å lage mer blest rundt PS3.
Jeg har veldig liten tro på at dette kommer til å skje. Vi har hørt denne visen før, oppgraderbar harddisk og bla bla bla.

SITAT
Katarugi also dropped a potential bombshell -- the possibility of Blu-ray disc burning in a future PS3 version! "In the future, if there are new advancements in PCs, we may want to write to BD drives." It's far from a certainty, though, and Katarugi admitted that Sony may not take that path.[/b]
Kilde: Games.net

Som jeg sa, dette kommer ikke til å skje. De lufter sine idéer offentlig desverre. Nå kommer en hel haug med folk faktisk tro på det oppgulpet fra Sony.

SITAT
"PS3 is a computer, so there are no 'models,' only 'configurations,' Katarugi explains. "We're trying to make that clear ...we think it would be okay to [expand] the configuration once a year. Dell would do that, as well as even Apple."[/b]
Når de lager en maskin som er så sinnsykt dyr som PS3 så er det utenkelig å tro at folk virkelig oppgraderer sin PS3 årlig :sprø:
Sony beveger seg i en negativ retning. De har de forsåvidt gjort en god stund.

SITAT(Thinaran @ 08.06.2006, 13.18) 8631
Ja, men oppgraderbar RAM? Kjappere prosessor? Et helt ny Blu-Ray-drev med skrivefunksjonalitet?
[/b]
Det holder ikke å (gjøre et forsøk på å) kopiere Wii-kontrollens bevegelses-sensor, her skal man kopiere N64s Memory Expansion også. Nå er spørsmålet bare om Sony vil kjøpe lisensen til Jumper Pak ...

SITAT(Psycho Mantis @ 08.06.2006, 12.19) 8640
Det holder ikke å (gjøre et forsøk på å) kopiere Wii-kontrollens bevegelses-sensor, her skal man kopiere N64s Memory Expansion også. Nå er spørsmålet bare om Sony vil kjøpe lisensen til Jumper Pak ...
[/b]
SITAT
Responding to criticism that Sony copied the motion-sensing functionality of Nintendo's Wii controller, Sony Computer Entertainment Europe CEO David Reeves says that the current design has been under development for over two years.

Those complaints about Sony "copycatting" Nintendo's Wii controller? That's pure hokum, according to SCEE CEO David Reeves.

Reeves recently told British trade pub MCV that "some people have asked if [the PS3 motion-sensing features were] a last minute thing." It wasn't, assures Reed, as the motion-sensing capabilities were "planned for around two and a half years."[/b]
Har aldri vært snakk om å kopiere i den forstand. Hvis man ser på den tidligere konsept PS3 joypaden så er det ganske tydelig at de prøvde å lage en anderledes kontroll som passer til motion sensor teknologi. Selv om forsøket i seg selv ble litt latterlig :rulleøyne:

SITAT(Psycho Mantis @ 08.06.2006, 14.19) 8640
[/b]
Hva? Var det Nintendo som fant opp at man kunne pakke mer minne i maskinen sin? Og jeg som i all tid trodde at dette var noe pc-folk holdt på med før N64. Ja man lærer så lenge man lever.

Men seriøst, dette høres teit ut av Sony. Fordelene med å spille på konsoll er at man skal slippe å konfigure og oppgradere, men at man skal kunne kjøpe en maskin for å så stappe i spillet og trykke på play når man vil spille. Jeg stiller meg fortsatt litt tvilende til de utsagnende der uansett, noen som husker hypen rundt PS2 og hvordan den kom til å bli sentrum i hjemmet ditt og hvordan den skulle utvikle masseødeleggelsvåpen for Saddam. Ingenting av det skjedde og jeg tror ikke det vil bli sånn nå heller.

PS3 har blitt så utrolig uinteressant for min del, at jeg antakeligvis bare kommer til å låne konsollen av en kamerat når MGS4 kommer. Kameraten min har sagt han skal ha PS3, og han skal også ha MGS4, så da sparer jeg de pengene. Er ikke stort annet jeg synes ser spennende ut på PS3, iallfall.

Det kommer garantert flere ekslusive titler til PS3 som garantert blir verdt kjøpet i lengden. Siden maskinen ikke er ute enda og i løpet av de årene den kommer til å være på markedet så kommer det nok noe bra.

Joda, kommer sikkert noen flere titler jeg har lyst på, men for at jeg skal kjøpe konsollen må den falle betraktelig i pris, og jeg vil så absolutt ikke ha det slik at jeg trenger å oppgradere. Er en grunn til at jeg ofte foretrekker konsoll fremfor PC.

Men, er andre spill enn MGS4 som ser litt interessante ut allerede - er bare pris og oppgraderingstull som gjør hele kjøpet veldig tvilende.

Bah! Fortsetter dette kommer PS3 til å få like mange eksklusive tredjepartsspill som Nintendo 64.

Slapp av. Det kommer ingen oppgraderinger. Dette er bare pisspreik fra ende til annen. Det er kun for PR og ingenting annet. Noe må de jo gjøre når Xbox360 med sin Live tjeneste er i ferd med å eksplodere i popularitet.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Enda bra vi har Dirty_D her for å berolige oss, det er jo en selvfølge at man ikke kan stole på direktøren for selskapet. :D

Noen burde fortelle Kutaragi-tullingen at ikke all PR er god PR, selv om markedsføringsboka hans sier det.

For min del så gir jeg egentlig en rykende varm faen i forhåndsspekulasjoner og sånt piss, venter heller med å gjøre opp meningen min til konsollen faktisk kommer ut.

SITAT(Thinaran @ 08.06.2006, 14.54) 8666
Enda bra vi har Dirty_D her for å berolige oss, det er jo en selvfølge at man ikke kan stole på direktøren for selskapet. :D

Noen burde fortelle Kutaragi-tullingen at ikke all PR er god PR, selv om markedsføringsboka hans sier det.
[/b]
Ja, for all del. Stol på mannen som har lovet deg gull og grønne skoger før. All media rett inn i stuen via PS2. Online spilling som skulle redefinere måten vi spiller på, en Emotion engine som skulle være guds gave til oss, harddisk som skulle tas godt i bruk..

Trenger jeg å si noe mer ?
Men hvis Kuturagi-san sier det så mååååå det jo være sant ;)

PS3 kommer til å ta av, alltid så mye piss rett før en konsoll skal komme ut. Og det med å stjele og alt pisset der, i konsoll bransjen tar folk ideer fra hverandre og bruker det. Slik er det i de fleste bransjene. Og si at sony stjeler ideene blir bare dumt, alle gjør det.. x box tar fra sony, sony tar fra nintendo, nintendo tar fra andre.. osv osv..

AT DU VÅGER NINTENDO HAR DA ALDRI LÅNT IDEER AV KONKURRENTENE SINE NINTENDO FINNER BARE OPP NYE OG ORIGINALE TING AT DU VÅGER

*shakes fist*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Neste uke: PS3 kommer til å ha med en utsultet fjelløve i esken, som eter strupehodet ditt når du pakker ut konsollen.
Uansett bryr jeg meg ikke. Selv om det nå ser ut som om det blir tre år etter launch at jeg kjøper PS3 snarere enn to.

Status
Stengt for ytterligere svar.