PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Trench_Rat

Sommerbildene våre

sikkert fakere en bonzai kittens :hm:

Den så ganske falsk ut, og spesielt følgende punkter skilte seg veldig ut: "New stuff to download" og "Voice acting" :hehe:

Scary Paladin

Ukjent herremann
Hvis coveret kommer til å se sånn ut, kommer jeg til å lage en egen versjon. Det er jo bare en kjapp tur innom photoshop. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Døh, ta det med ro'a. Sjekk ut "PS3"-logoen, for eksempel... bare de tre tegnene som er klæsjet sammen. Et parogtjue skrivefeil i selve teksten også, og man ser tydelig at teksten på bunnen av bakcoveret er limt inn fra et bilde i mye lavere oppløsning.
Falskere enn en nittilapp, med andre ord. :p

CyberK

Finner ikke på noe.
Pluss at bullshit-legalteksten ved siden av blu-raylogoen er rappet fra et Final Fantasy-spill som kom ut i 2002. FFX, om jeg gjetter korrekt.

Jeg vil ha nittikronersseddel! :elsk:

SITAT(Alex @ 13.06.2006, 20.34) 9779
Klart det gjør. Men når Microsoft i tillegg tar en egen avgift, kan det lett bli veldig mye penger å betale om ett eller to av spillene krever ekstra avgifter. Så jeg mener at MS burde gitt en provisjon til EA eller alle andre. En provisjon hvis størrelse vurderes etter hvor mange som faktisk spiller spillet. Uansett er det ingen tvil om at månedsavgiftene til slike spill stort sett er urimelig høye. Den første (og mest populære) utgaven av PSO var gratis i mange år. SEGA tjente mer enn nok penger på utsalgsprisen. Å holde en server i drift koster mindre enn dere tror. Tilogmed i dag er et av de aller mest populære MMORPGene (Guild Wars) uten månedsavgifter. Hadde Square spørt etter en 20-kroning eller noe i den duren per måned, hadde jeg nok ikke protestert. Men over femtilappen synes jeg er for drøyt.
[/b]
Men av dcet jeg har hørt har det kommet ut en del tilleggspakker som koster penger, noe man slipper med MMORPG spill man betaler penger for i måneden, uenom noen tilfeller da seff som WOW med sin Burning Crusade som kommer en eller annen gang(men de kommer ikke med flere tilleggspakker i året). Utsalgsprisen holder ikke til at man skal vedlikeholde serverene, hele tiden jobber med å forbedre gameplayet og legge til nytt content fortløpende, og i tillegg sitte igjen med en merkbar fortjeneste.

SITAT(Maximum @ 18.06.2006, 15.24) 10509
Men av dcet jeg har hørt har det kommet ut en del tilleggspakker som koster penger, noe man slipper med MMORPG spill man betaler penger for i måneden, uenom noen tilfeller da seff som WOW med sin Burning Crusade som kommer en eller annen gang(men de kommer ikke med flere tilleggspakker i året). Utsalgsprisen holder ikke til at man skal vedlikeholde serverene, hele tiden jobber med å forbedre gameplayet og legge til nytt content fortløpende, og i tillegg sitte igjen med en merkbar fortjeneste.
[/b]
Så Guild Wars-folka tjener ikke penger på spillet? Jeg har hørt mange si det samme som meg. At de kunne tatt betalt en BRØKDEL av hva de krever, og fremdeles tjent seg søkkrike. Men MMORPGS er en gyllen mulighet, spesielt når vi prater WoW. Såpass mange folk er hekta at de faktisk kan ta seg så godt betalt som de gjør.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skavvise her... CNNs bisnissmagasin "Business 2.0" har laget en liste over ti personer som ikke har noe å si i forretningsverdenen, og blant dem finner vi en viss Mr. Ken Kutaragi:
Opprinnelig skrevet av Business 2.0
Remember the Betamax debacle? Sony seems to have forgotten all about it. Under Kutaragi, who is the power behind Sony's PlayStation videogame consoles, the company is launching another format war with its Blu-Ray high-definition videodisc, the successor to the venerable DVD. Unfortunately, the PlayStation 3, which was supposed to put Blu-Ray into millions of living rooms, is months late and hundreds of dollars more expensive than competing consoles from Microsoft and Nintendo - largely because it includes one-of-a-kind technologies like Blu-Ray. The delays and cost overruns are likely to make both the PS3 and Blu-Ray nonstarters.
Nå er dette såklart kun sett fra ett perspektiv (spill nevnes ikke med ett eneste ord, som dere ser), men likevel er dette altså en uttalelse som har kommet på trykk i et magasin fra CNN. Er dette representativt for imaget Sony sender til andre i bisnissverdenen? Isåfall ser det mørkt ut, gitt.

Dere som vil lese resten av artikkelen kan finne den her.

Leste senest for et par dager siden om at aksjeeierne hos Sony også har begynt å sutre litt om PS3 pga prisen og hvor lit den overbeviste spillverdenen på og etter E3. Nå tror jeg ikke Sony er dødsdømt, men jeg har en følelse at de kanskje har overvurdert sin posisjon i markedet litt i sterkeste laget og kan få seg en liten overaskelse når de endelig lanserer maskina. Skal se om jeg finner linken igjen, kanskje ikke veldig morsomt lesestoff, men relevant til det du posta, Yetipants.

EDIT: Jeg dreit meg ut, hadde ikke noe med den labre E3-presentasjonen og retail-prisen, men heller om at hele bedriften går i underskudd og om ikke alt så henger ihvertfall mye på langtidsinvisteringer som spilldivisjonen deres. Her er snork-fest artikkel.

SITAT(Yetipants @ 27.06.2006, 20.17) 11813
Skavvise her... CNNs bisnissmagasin "Business 2.0" har laget en liste over ti personer som ikke har noe å si i forretningsverdenen, og blant dem finner vi en viss Mr. Ken Kutaragi:Nå er dette såklart kun sett fra ett perspektiv (spill nevnes ikke med ett eneste ord, som dere ser), men likevel er dette altså en uttalelse som har kommet på trykk i et magasin fra CNN. Er dette representativt for imaget Sony sender til andre i bisnissverdenen? Isåfall ser det mørkt ut, gitt.

Dere som vil lese resten av artikkelen kan finne den her.
[/b]
Mørkt ut?
Ser faktisk lyst ut, dette blir knall bra. Sony innfører ny format som kommer til å ta av, men anway jeg gir faen i egentlig hva alle sier. Så lenge MGS, HS, Tekken, SC, og resten av spilla kommer er jeg fornøyd ....wiiii :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden ingen reagerer, kan jeg jo like gjerne opplyse om at utviklerguruen Jeff Minter mener Sony er for arrogante mtp. PS3-ens pris og spillutvalg, og at det kan komme til å straffe seg:
Opprinnelig skrevet av Eurogamer
"Sure the PSP was beautiful, shining, pretty and posh, whereas the DS was definitely the ugly sister. But hey, the ugly sister is better in the sack."

The answer to Sony's problems, Minter believes, lies in the software that will be available for the PS3. "We need games, not smugness, games that will make me want to get hold of the PS3 rather than a bunch of stuff either identical or broadly similar to what I'll be playing on my 360," he wrote.
Interessant, med tanke på den lange fartstiden Minter har i bransjen. For å lese flere utdrag av intervjuet, sjekk Eurogamer.

Så... hva synes folket? Er Sony for arrogante? Eller er det greit å ha den holdningen at folk kommer til å kjøpe uansett, nettopp fordi Sony er markedslederne? Hva synes dere som har bestemt dere for å kjøpe PS3 allerede, for eksempel?

D

Deleted member 91

Gjest
Vel, jeg håper jo han har rett. Jeg håper folk kommer til å skjønne at kanskje PS3 ikke er verdt så den latterlige launchprisen, og at navnet ikke er en garanti på at det kommer til å være verdt det. Sony er noen arrogante pikker, men de veit ihvertfall at fanbasen sin er en gjeng jævla tullinger, det skal de ha. Får satse på at forbrukerne tar vett til seg og, om ikke annet, drøyer sitt eventuelle PS3-kjøp til den har sunket kraftig i pris. Inntil det skjer frykter jeg dog det verste.

Tror nok ikke Sony er så veldig dumme når det kommer til prisingen. De selger bare i begynnelsen litt dyrt for å få tekno-freakene (de som kjøper det nyeste og det hotteste med en gang uavhengig av prisen) til å betale godt for konsollen. Deretter får vi massive priskutt hvis salgstallene begynner å stagnere og de ikke får solgt unna alle konsollene. De slipper da også så store leveringsproblemer. Så tror faktisk ikke retail-prisen med en gang er utslagsgivende som folk skal ha det til. Videre så kommer alle de velkjente franchisene som har solgt i bøtter på PS3. Nevner for eksempel eksklusive spill som Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII Versus, Devil May Cry 4, Gran Turismo 5/HD, Tekken 6, Silent Hill 5 og Virtua Fighter 5. I tillegg så kommer selvsagt alle multiplattform-titlene som Resident Evil 5, Grand Theft Auto IV og alle slags EA-, Sega- og Ubisoft-spill. Så, jeg skjønner virkelig ikke hva Jeff Minter mener med dårlig software. Spør dere meg så har Sony en mye mer spennende line-up enn Xbox 360, som fortsatt har til gode å utgi et må-ha-spill. Xbox 360 har dog noen spennende spill som kommer i fremtiden. Nevner selvsagt Halo 3 og en del nye franchiser som kan være spennende, slik som Dead Rising, Blue Dragon, Ninety-Nine Nights, Gears of War, Too Human. Spørsmålet er jo dog om noen av de siste titlene kommer til å selge. De er jo tross alt nye franchiser. Playstation-franchisene vet man jo allerede nå at alle kommer til å runde millionen lett. Men så var det Wii-en da. Den kan jo selge en del hvis den klarer å appellere til andre enn de trofaste Nintendo-tilhengerne, men da må de altså klare å hoste opp noe bedre enn Metroid/Zelda/Mario-spill. Klarer de å komme med innovative spill, slik som for eksempel Nintendogs, Brain Training, Trauma Center (dette kommer jo dog til Wii) og Phoenix Wright til DS som når forskjellige markedsgrupper, så er de uten tvil på riktig spor og kan bli den store outsideren.

Men for å svare på spørsmålene dine så er de uten tvil arrogante, ja, men de har nok rett skal dere se i begynnelsen av november.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En del av meg håper at folk ikke er jævla dumme. Er virkelig Metal Gear Solid og Final Fantasy med penere grafikk verdt seks tusen kroner, altså...? :(

Jeg for min del merker litt Nintendo 64-takter her; "vi gjør det på vår måte samma faen, folk kjøper uansett". PSP-en har ikke akkurat gjort det gnistrende hittil, og hvis Sony har lagt seg på samme sløve linje mtp. utgivelser til PS3, da har de virkelig gjort det helt store, mistenker jeg.

Slik jeg ser det så finnes det ingen tvil om at Sony kjører denne strategien nettopp fordi de kan og vil slippe unna med det.

Spillene som kommer til PS3 skal man ikke undervurdere med det første.
Men om det er verdt prislappen på 6000kr?

Det vet jeg ikke enda. Kommer ikke til å kjøpe maskinen før om tidligst et års tid uansett. Når MGS4 er ute, da kjøper jeg maskinen :)

SITAT(NiloPilo @ 26.05.2006, 19.25) 5901
Jeg tror faktisk at Sony kommer til å klare seg perfekt, som alltid. Selvom ps3 er dyr så vil den selge som faen, fordi idag så er 1000-2000 mer å betale ikke så mye. De fleste tenker sikkert mer på alle spilla som kommer til å komme, og alle veit jo at Playstation fra dag en har hatt de beste spillene over all.

Ps3 kommer til å bli noe for seg selv, den har allerede knust 360, og neste er nintendo
Og nei, jeg er ikke en playstation fanboy...

Im a playstation fanman
[/b]
Stemmer det PS3 vil gå unna. Alle vil ha det ,PS3 og Sony er noe utenom ,folk liker Konseptet de som har skjønt det, eneste riktige og skaffe det Koster ikke 6000 ! 5000 er det siste
Jeg ga 8000 for en Ps2 NTsc da den var ny så ikke syt på prisen

dessuten skal HD dvd koste rundt 2000 da blir ikke 360 no billigere :blunk:

SITAT(Rocky @ 26.05.2006, 22.24) 5955
Ja for det var den konsollen med best grafikk som vant denne konsollgenerasjon :D

Og grafikken er ikke så merkbart mye bedre på PS3 enn på Xbox360 at det gjør noe og jeg tror neppe at den gjengse mannen i gata gidder å bla opp 2000 + kr for å få litt bedre grafikk.
Nå skal jeg ikke sitte her og dømme Sony nord og ned, PlayStation-navnet er et såpass mektig navn at det sikkert skal litt til for at det mister all apeal, men sånn som ting ligger an nå har ikke Sony gjort en eneste riktig ting med PS3.
Og apropos BLU-RAY, titter vi på litt historien til Sony så er de ikke akkurat kjent for å lage lagringsmedium som slår an. Dessuten så har ingen av nextgenspilla som har kommet ut hittils brukt en hel DVD-plate så det virker ikke som vi har behov for et nytt lagringsmedium helt enda (men mindre man lager J-RPG og ikke vil komprimere FMVene halve spillet består av).
[/b]

Ps3 skal visstnok spille Blueray filmer
blueray og hd dvdspillerne skal kunne spille av Dvd men da dobbles den kvaliteten på dvd

Status
Stengt for ytterligere svar.