PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lyd er ikke akkurat det som tar majoriteten av plassen på disken, spesielt med komprimeringsalgoritmer som ogg vorbis (som i motsetning til mp3 er helt gratis og brukes i f.eks. UT2003/UT2004 og Frets on Fire). Høyoppløselige teksturer, FMVs og gigantiske spillverdener er det som fyller ei plate. In groove terms.

CyberK

Finner ikke på noe.
Det er det som irriterer meg mest med spillbransjen nå om dagen. Hvis man kun designer for en plattform, så kan man jo gjøre nytte av alle dens særegenheter. Sånn som det er nå er alt bare generodrit.

Dessuten er det ikke noe lett å være fanboy når alt kommer på alle plattformer. :grine:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
For PS3-eksklusive spill: ja. For multiplattformspill må man jo begrense spillet til å fungere på alle plattformene, som i GTA4 sitt tilfelle. De kan ikke gi ut en PS3-versjon som har en tre ganger så stor by. Det de derimot kan gjøre er f.eks. å legge på teksturer i høyere oppløsning. I det store og det hele er det egentlig bare å vente og se hvordan ting blir.

Kilik

Lokal moderator
Bekreftede spillbare spill på Tokyo Game Show den 22.september. Jeg antar mesteparten rekker lansering, men jeg tviler på at DMC4 og Gran Turismo 5 er ute før 2007.

Armored Core 4 (From Software)
Blade Storm Hyakunen Sensou (Koei)
Coded Arms Assault (Konami)
Devil May Cry 4 (Capcom)
The Eye of Judgment (Sony Computer Entertainment)
Fatal Inertia (Koei)
Formula One World Championship (working title) (Sony Computer Entertainment)
Genji (working title) (Sony Computer Entertainment)
"Gran Turismo" Series (Sony Computer Entertainment)
Heavenly Sword (Sony Computer Entertainment)
Lair (working title) (Sony Computer Entertainment)
Mahjong Taikai IV (Koei)
Minna no Golf 5 (working title) (Sony Computer Entertainment)
Mobile Suit Gundam: Target in Sight (Namco Bandai Games)
MotorStorm (Sony Computer Entertainment)
Railfan (Ongakukan)
Resistance: Fall of Man (Sony Computer Entertainment)
Ridge Racer 7 (Namco Bandai Games)
Warhawk (Sony Computer Entertainment)

Virker som PS3 har en del orginale spilltitler enn de andre konsollene, er vel kanskje noe av det som gjør Sony litt spesiel er at de ofte satser på orginalspill og ikke bare oppfølgere og spinoffs. Dette gjelder vel egentlig mest nintendo men.

Det beste for Sony ville jo vært å fått ut Gran Turismo først av alle for å selge mer, i tillegg til fotballspill er det mange som har sansen for GT serien.

SITAT(Maximum @ 24.08.06, 11.15) 21225
Virker som PS3 har en del orginale spilltitler enn de andre konsollene, er vel kanskje noe av det som gjør Sony litt spesiel er at de ofte satser på orginalspill og ikke bare oppfølgere og spinoffs. Dette gjelder vel egentlig mest nintendo men.
[/b]
Synes du virkelig det? Om det er lista der du baserer det inntrykket ditt på er jeg sterkt uenig.

Slik jeg har forstått der er kun følgende titler nye franchises:

-Resistance
-The Eye Of Judgement
-Heavenly Sword
-MotorStorm
-Lair
-Railfan

Og selv om alle disse er splitter nye titler, synes jeg ingen av dem virker så veldig nyskapende om man skraper av all hypen og grafikk-piffet. Da sitter man igjen med spill man har spilt før. Vil jeg tro.

Og hvor mange nye titler kom xbox360 ut med på lanseringen? Og det er vel ikke så mange orginale tilter som har kommet ut enda heller som jeg har fått med meg. Jeg sier ikke at de ikke hadde noen, men mangler fortsatt et spill til xbox360 jeg orker å fullføre, tror det eneste jeg har i tankene da er dead rising.

Kilik

Lokal moderator
Ingen av de tre konsollene debuterer med særlig originale konsepter. Greit nok, Wii har et nyskapende kontrollsystem, men de fleste spillene er enten oppfølgere eller filmlisenser. Av de 20-30 spillene som er klare til Wii før jul er det bare Red Steel, Monster 4x4 World Circuit, Wii Sports og Elebits som er nye franchises hvorav bare sistnevnte har et originalt konsept...

Jeg sier som oerhört: Hvor er revolusjonen?

Det er nok ingen revolusjon, det er bare bedre grafikk, det er det hele.

SITAT(Maximum @ 24.08.06, 15.43) 21260
Og hvor mange nye titler kom xbox360 ut med på lanseringen? Og det er vel ikke så mange orginale tilter som har kommet ut enda heller som jeg har fått med meg. Jeg sier ikke at de ikke hadde noen, men mangler fortsatt et spill til xbox360 jeg orker å fullføre, tror det eneste jeg har i tankene da er dead rising.
[/b]
Dude, dette handler ikke om å ta parti. Hverken 360 eller PS3 slår meg som noen som har originale spill. Sony er kanskje mindre så iom at de har så mange andre "originale" vaner. F.eks. Dual Shock 2-kontrollen som tydeligvis aldri går ut av mote.

Jeg liker dual shock kontrollen jeg:D Er ikke det at jeg skal ta parti egentlig, kommer ikke til å kjøpe PS3 før den har noen spill jeg kunne tenkt meg, og da holder det ikke bare med ett spill. Men hittil, så virker det som om PS3 er den som kommer med flest "orginale" titler til lanseringen. Ikke det at jeg vet om disse spillene er bra eller ikke.

Kanskje den ikke passer til alt, men da er det greit at jeg ikke er noe glad i halo:p Liker ikke å spille FPS spill på konsoll uansett. Blir bare frustrert. samme på xbox også.

Jeg syns Dual Shock-en har en helt ubrukelig plassering av den venstre analogstikka. Det at det er lettere å nå D-paden, som man nesten ikke bruker, enn analogstikka er en designavgjørelse jeg ikke helt klarer å forstå meg på. Banandesignet de lekte litt med tidligere virket ganske greit - det så ut som at analogstikkene var like lette å nå som knappene.

Hvorfor gikk de tilbake til Dual Shock-designet? :(

Status
Stengt for ytterligere svar.