PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nilo: Hva skal du med en PS3 hvis det bare er Tekken du vil spille? Nærmer seg å være billigere å kjøpe en Tekken 6-arkademaskin da. :p

Uansett setter du selv fingeren på det virkelige problemet her: PS3 har ikke engang en promp å by på i overskuelig fremtid. Historien er en litt annen med Wii.

Men bare fortell meg maximum, hvis du kunne velge..en av de i bildene..hvilken hadde det vært..?

SITAT(Yetipants @ 05.09.06, 20.43) 22859
Nilo: Hva skal du med en PS3 hvis det bare er Tekken du vil spille? Nærmer seg å være billigere å kjøpe en Tekken 6-arkademaskin da. :p

Uansett setter du selv fingeren på det virkelige problemet her: PS3 har ikke engang en promp å by på i overskuelig fremtid. Historien er en litt annen med Wii.
[/b]
Yeti, ikke en eneste promp? Hva med Blue ray... det er jo noen de andre konsollene ikke har..

PS3, fordi jeg allerede har xbox360 og har aldri vært noen fan av nintendo, utenom snes... Har alltid likt Playstation, men det betyr ikke at jeg syntes den er bedre enn alt, den er fortsatt for dyr og det gjør at jeg ikke kommer til å ha råd til den når den kommer på markedet, med mindre jeg har vunnet masse penger som jeg kan sløse vekk...

Jeg prøver ikke å sette PS3 i dårlig lys, jeg prøver å få frem at PS3 er på lik linje med de andre konsollene.... Prisen er dog ikke på samme nivå dessverre...

Lodin

Der Waaaah
SITAT(NiloPilo @ 05.09.06, 22.47) 22861
Hva med Blue ray... det er jo noen de andre konsollene ikke har..
[/b]
Og hvor mange filmer kommer til å være tilgjengelige det første året? :rulleøyne: HD-DVD og Blue Ray er ikke et gyldig argument før en seierherre mellom de to er avgjort og før det skjer kommer det bare til å piple inn tittler til begge to.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(NiloPilo @ 05.09.06, 22.47) 22861
Yeti, ikke en eneste promp? Hva med Blue ray... det er jo noen de andre konsollene ikke har..[/b]
Ja, heldigvis. Jeg har DVD, trenger ikke et nytt format som gjør at jeg må kjøpe alle filmene mine om igjen.

Hvorfor er det ikke et gyldig argument? Det er jo noe som de andre ikke har, noe som gir mye bedre bildekvalitet

å si at det ikke er et gyldig argument, DET blir for dumt..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pussig. For meg blir det for dumt å si at å betale ekstra for en dyr filmavspiller med elendig utvalg er positivt.

Elending utvalg ja? Den har jo ikke kommet ut enda! Du må jo vente litt da! Når dvd formatet kom ut..hadde de ikke alle vhs filmene på dvd da! Vent, slappav frank zappa, chilla godzilla...

Lodin

Der Waaaah
Husker du på 80 tallet når beta og vhs kjempa om plassen som mediaavspiller nummer 1? Beta hadde merkbart bedre kvalitet enn vhs, men prisen lå en god del høyere. Ihvertfall endte det opp som du sikkert vet med at folk flest i dag ikke aner hva en beta spiller er for noe. Det samme vil skje med enten Blue Ray eller HD-DVD. Derfor er det for tidlig å si at folk bør kjøpe seg PS3 for medieavspilleren.

Jo da, husker den jeg, litt. Husker at Beta kasseten var litt mindre enn vhs..

Husker også at Sony støttet Beta siden, sammen med Toshiba Pioneer og noen andre...
for bare håpe at historien ikke gjentar seg da :p

Men jo, da er det bare til å vente da, vinner Blue ray, så vinner Ps3 da?

Kan ikke noen av moderatorene gjøre litt av jobben sin sånn at vi kan slippe de uendelige ps3 vs. x360 vs. wii diskusjonene? Det kommer absolutt ingenting godt ut av dem bortsett fra at de forskjellige tilhengerenge får runket de forskjellige egenskapene til konsollene gang på gang. Kan dere ihvertfall ikke opprette en egen tråd som folka kan spy ut det samme pjattet gang på gang? Når jeg kommer åpner tråden "PS3 - generelle nyheter" så forventer jeg å lese noe nytt om konsollen istedenfor å få servert denne kjipe diskusjonen over 4-5 sider.

Det er ingen konsoll som vinner, alle har forskjellig smak når det kommer til spill, for noen funker bilspill, FPS eller beat em' up's. Men den høye prisen gjør jo slik at folk flest ikke har råd til den og dermed kjøper en annen konsoll. Også er det nå slik at innen blue-ray blir standard, hvis det skjer, vil jeg nok tro at PS3 sin spiller er smått utdatert samme som PS2 sin DVD-spiller som sugde ræv. Den PS2 jeg har nå er min 3 etter at de 2 andre blei slitt ut... Det ene tilfellet var broderns feil, da han ikke forsto at en ps2 ikke har godt av å stå på i en måned i strekk opp til flere ganger... Så jeg vil nok tro at PS3 sin blue-ray ikke kommer til å ha så mye å si i lengden, hvem kjøper en konsoll for å se film egentlig?

SITAT(Maximum @ 05.09.06, 23.30) 22885
[...] hvem kjøper en konsoll for å se film egentlig?
[/b]
Jeg er rimelig sikker på at det var mange som kjøpte PS2 fordi man fikk både DVD-spiller og spillmaskin i ett. I tillegg så kostet jo PS2-en mindre enn en DVD-spiller gjorde, hvis jeg ikke husker helt feil.

Problemet med dette var at DVD-spilleren var piss, jeg er temmelig sikker på at det blir samme regla med Blu-Ray-spilleren til PS3. Historien gjentar seg.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(sheriffen @ 05.09.06, 23.25) 22883
Kan ikke noen av moderatorene gjøre litt av jobben sin sånn at vi kan slippe de uendelige ps3 vs. x360 vs. wii diskusjonene? [/b]
All den tid vi ikke får noe annet fra de tre storen enn en masse reklameplakater og dill er det ikke så mye å prate om. Så lenge det ikke går i ufinheter og personangrep tror jeg ingen tar noe skade av denne diskusjonen.

SITAT(Maximum @ 05.09.06, 23.30) 22885
hvem kjøper en konsoll for å se film egentlig?
[/b]
Mange, deriblant meg. Når jeg kjøpte min kjøpte ps2 i 2001 så var det ikke sånn at man kunne stikke å kjøpe en dvd-spiller for 200 spenn på rimi, sånn som nå. Jeg tror jeg betalte 3500 spenn for ps2en min (sånn gran turismo 3 pakke B) ), og med tanke på at du fikk en meget fresh konsoll samt en dvd-spiller for den prisen så var det en ganske god pris vil jeg si. Spesielt for sånne som meg, som bodde på hybel og ikke hadde noen hjemmekino eller svær tv. Da fikk man det man ville ha i en boks og det funket gildt. Sånn tror jeg også situasjonen vil være fremover også, det er ikke allverdens gutterom og hybler som har kapasitet til alt mulig dilldall, og mange som rett og slett bare vil spille av filmen uten å bry seg så mye om det nerdene på avforum kviner om.

SITAT(Agahnim @ 05.09.06, 23.38) 22887
Jeg er rimelig sikker på at det var mange som kjøpte PS2 fordi man fikk både DVD-spiller og spillmaskin i ett. I tillegg så kostet jo PS2-en mindre enn en DVD-spiller gjorde, hvis jeg ikke husker helt feil.

Problemet med dette var at DVD-spilleren var piss, jeg er temmelig sikker på at det blir samme regla med Blu-Ray-spilleren til PS3. Historien gjentar seg.
[/b]
Kostet DVD-spillere 6500 når PS2 kom ut da? Altså jeg vet ikke, men for min del spillte ikke det inn at man kunne se DVDog blue-ray kommer heller ikke til påvirke meg når det kommer til annskaffelse av PS3, men jeg vet jeg kommer til å vente ganske lenge, det kommer sikkert ikke ut noen must have spill før langt ute i 07 uansett...6k for en spillmaskin betaler jeg ikke, med mindre jeg vinner masse penger jeg kan sløse bort som sagt:p

Status
Stengt for ytterligere svar.