PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

CyberK

Finner ikke på noe.
SITAT(Maximum @ 06.10.06, 00.36) 26662
Andre gangen var fordi lillebror syntes det var like greit å la "The incredible Hulk" stå på pause i 3måneder i strekk...
[/b]

Hvis jeg hadde hatt det spillet på i tre måneder, hadde jeg også drept meg selv.

Han lånte spillet bare , heldigvis:p Samme som at han lånte min PS2 i noen måneder, var skikklig artig å få den tilbake i ødelagt stand:p

SHDR

Gullmedlem
SITAT(Fatso Forgetso @ 06.10.06, 11.56) 26722
Pøh, Gamecube består av gammelt rask funnet på bakrommet til ATI.
[/b]
Akkurat som PS3 bare er en souped-up server-prosessor kobla til et grafikkort Sony fikk billig av Nvidia. Og Xbox bare er en low-yield Pentium 3 med en vanilla GeForce 3 kobla direkte til northbridgen.

Generaliseringer rocker, dere.

Lodin

Der Waaaah
Igjen, sist gang japanere gjorde det stort med ordet axis var mens de dreiv å koste seg med Tyskland og Italia en gang på 40 tallet. Er det virkelig bare jeg som syns det er et ekstremt dårlig navnevalg? :wth:

Lodin

Der Waaaah
Siste nytt fra dem er at det ikke gjør så mye å utsette launchen her siden vi europeere ikke syns sånt er så viktig. <_< SITAT
"European consumers have shown that historically they don't mind [the delays], because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan. In Europe, it doesn't seem that the release of our platforms after the US and Japan-in the long run-affects how consumers feel ... If we were sitting here in five years' time, I don't think we'd really think about or notice that PlayStation 3 was four or five months later in Europe."[/b]
Ikke en dag kan gå forbi uten en horribelt arrogant uttalelse fra Sony virker det som.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Han har jo rett. Snakka med sjefen for Spaceworld Maxi i går, han sa at hver eneste gang han gadd å ta inn et parti PS2-er ble samtlige solgt på ei uke. Han sa han var ikke i tvil om at PS3 kom til å bli en braksuksess, folk var så dumme at de kjøpte uansett.

Så lenge vi gir dem penger, lærer de ikke annet enn at de kan gjøre nøyaktig hva de vil, og så kommer vi og takker dem etterpå.

PS: Han har rett, men jeg er nok ganske enig i at det ikke var så sabla lurt å si det høyt. :p

Du har et veldig bra poeng der Yeti.

Sjefen tok inn sinnsykt mange PStwo. Jeg trodde det ville ta lang tid før de ble borte, men hele sullamitten ble borte i løpet av ei uke eller to.

Jeg kommer til å kjøpe en PS3, ikke på lanseringen, men etterhvert. PS3 kommer til å selge som bare faen. Det er et merke og et symbol for tv-verden over.

Jeg teste det nye Need for Speed i dag. Makan til crappy bilspill. EA vet det og jeg vet. Dette spillet kommer til å selge millionvis kun fordi det er Need for Speed. Det er tross alt casual gamerne som holder bransjen oppe. De ser terningskastet til VG og bryr seg ikke om annet. De ser på grafikk og ikke noe annet.

Jeg overhørte en samtale der to kunder diskuterte et spill som etter min oppfatning var veldig bra. De syntes spillet var dårlig, men det eneste negativet de hadde å si var hvor dårlige grafikken var.

Nå er jeg grafikk-hore selv, men jeg er ikke så grafikk-hore som disse to gutta.

Alt i alt. PS3 kommer til å selge masse med spill som GT4 (som kun er oppgradert med HD og noen nye biler), Singstar og eventuelle Eye-toy spill. I de 3 årene jeg jobbet i spillbutikke kan jeg med hånde på hjertet si at PS2 lever kun på navn og kjedelig lisens spill.

Dette skjer ofte i butikken jeg jobber i.

Kunde: Jeg lurer litt på sånn derre nye spillmaskiner ...
Meg: X360 er helt fantast...
Kunde: Men ... PS3 - blir ikke den bedre?
Meg: Bedre? X360 har jo, etter min mening, mange bra spill, mens PS3 ikke får noen ekslusive sjefssaker før i 2008.
Kunde: Men ... grafikken?
Meg: Men det er jo spillene som betyr noe. Å ha det gøy er jo viktigere enn grafikk.
Kunde: ... ehh, javel ...?
Meg: [Himle med øynene når kunden ikke ser]

I desember kommer jeg til å bytte ut X360 med Wii da.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting jeg har merka meg, er at folk som er mer casual-spillere tror PS3 kommer til å koste cirka en tusenlapp når den blir sluppet. Har fått mange "Hæ?!?"-svar når jeg har sagt hva forventet pris ligger på, kan man si. :p

De har fått med seg at PS3 kommer og at det blir bra grafikk og sånn, men pris og hvilke spill som kommer aner de lite om. Tror de fleste forventer oppfølgere til de seriene som de liker på PS2 (WRC, GT, Singstar, FIFA osv. er de jeg hører oftest). Dette er såklart bare mitt inntrykk, og ingenting mer enn en observasjon jeg har gjort, hvis noen skulle tro noe annet. :p

SITAT(Yetipants @ 07.10.06, 00.21) 26853
En ting jeg har merka meg, er at folk som er mer casual-spillere tror PS3 kommer til å koste cirka en tusenlapp når den blir sluppet. Har fått mange "Hæ?!?"-svar når jeg har sagt hva forventet pris ligger på, kan man si. :p

De har fått med seg at PS3 kommer og at det blir bra grafikk og sånn, men pris og hvilke spill som kommer aner de lite om. Tror de fleste forventer oppfølgere til de seriene som de liker på PS2 (WRC, GT, Singstar, FIFA osv. er de jeg hører oftest). Dette er såklart bare mitt inntrykk, og ingenting mer enn en observasjon jeg har gjort, hvis noen skulle tro noe annet. :p
[/b]
For å si det sånn. Du har helt rett ;)

SITAT(Yetipants @ 07.10.06, 00.21) 26853
En ting jeg har merka meg, er at folk som er mer casual-spillere tror PS3 kommer til å koste cirka en tusenlapp når den blir sluppet.
[/b]
Er det mulig? Hva i all verden har fått dem til å tro det?

SITAT(Sulky @ 07.10.06, 00.04) 26866
For å si det sånn. Du har helt rett ;)
[/b]
Hva om du ikke prater samtidig som tissen til Yetipants ligger i munnen din? Da ser det kanskje ikke ut som om det eneste du skriver er: "Hehe! Jeg elsker deg Yetipants!."

Jeg synes det er fascinerende hvor sterkt merkenavnet "PlayStation" fremdeles er i dag. Til tross for kraftig konkurranse på konsollmarkedet er ordet "PlayStation" fremdeles synonymt med "spillekonsoll" for de aller fleste. Nesten som "iPod" er et annet ord for mp3-spiller, og ikke bare en spesiell variant blant mange andre. Men Sony vet iallefall dette sabla godt (alt for godt kanskje?), og ser ut til å satse svært mye av suksessen til PS3 utelukkende på dette. Jeg blir litt irritert. Selv om jeg selv vet bedre enn å punge ut over fem tusen for en konsoll uten spill på lanseringsdagen, er det allikevel litt frustrerende å se så mange andre gjøre nettopp det. Selv om vi er spesielt interesserte når det kommer til spill og sånt, synes jeg fremdeles det er skremmende hvor naive forbrukere er. Jeg har ikke greier på vaskemaskiner. Men når jeg skal kjøpe en, kjøper jeg ikke den første og dyreste jeg ser uten å vite hva jeg faktisk betaler for.

D

Deleted member 91

Gjest
Hei, Alex: Hold kjeften din. Siden Sulky faktisk jobber i en Spaceworld-sjappe så er liksom innsikten han kommer med hakket mer relevant enn en annen tilfeldig forumbrukers. Han bekreftet så og si bare Yetipants' oppfatning av hva Per Allmensen tror om Playstation3, om dog på en litt kortfattet måte.

Godt mulig han suger pikk alikevel da, hva vet jeg.

Sånn ellers er jeg enig merrei, Alex. Jeg har en urealistisk drøm om at alle tilfeldige fjortisser som har planer om å investerer i en Playstation3 magisk får øya opp for Sony og den jævla arrogansen deres, og nekter å kjøpe konsollen av rent prinsipp. Sånn sett er det litt bittert å innrømme at jeg helt sikkert kommer til å kjøpe en selv en vakker dag, men faen ikke før prisen går et par hundre hakk ned.

Jeg jobber selv på spider-man og kan ærlig si att folk ikke forstår forskjell på Grafikk og gameplay.

Jeg kommer nok til og vente til utgangen av 07 med og få meg en ps3, jeg har x360 og skal ha wii... jeg bare klarer ikke og få meg selv til og bruke 5 tusen penger på en maskin som er 10% raskere enn 360 og som ikke kommer til og så mange tiltrekkende spill.

Når Mgs4 kommer så blir det nok kjøp.

Folk lærer aldri: SPILL SELGER KONSOLL.

ikke att 360 hadde så mange gode launch spill akkuratt men... :angel:

CyberK

Finner ikke på noe.
Altså, når det gjelder ukritisk fjortiskjøp av konsoll, så kjøpte jeg som fjortenåring PS2 til 4500 kr. Hvilke spill hadde jeg de første månedene? Øhh, demodisken og Rayman Revolution (Dvs Rayman 2 fra PS1 med bedre grafikk). Så det er ikke spill som selger konsoll, det er hype som gjør det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I ditt tilfelle, så. ;)

Sånn til etterretning, Alex, så har jeg ikke registrert at tissen min har vært borti noen mannfolk i det siste. Bare til info, siden det virka som om det var noe du brød deg om.

Status
Stengt for ytterligere svar.