[PS4] PS4 bice urn unit

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Dette er egentlig under min verdighet, men Lodin fortjener litt burn siden han er så jævlig fisemink.

PS4 har kjørt FF-Type 0 i 15 minutter før jeg har gått tilbake til desktop.
Xbone har kjørt Forza Horizon 2 i 15 minutter før jeg har gått tilbake til desktop.

Hør forskjell. Bare gjør det.

 
D

Deleted member 91

Gjest
Bare sjekk amazon eller ebay for noe som virker billig/legit, så youtube en guide for å åpne kontrollen. Det er så enkelt at selv jeg klarte det (to ganger!), er et par ledninger du må være bittelitt forsiktig med, men jevnt over veldig simpelt.
 
Kjøpte meg bone-kontroller for å bruke med PC-en og den er reint objektivt sett best.
Enig i den påstanden der. Xbox One kontrollen er mer ergonomisk, mye takket være analog stikkenes plasseringer (som var ganske horribelt plassert på DS1, DS2 og DS3 kontrollene).

Er vant til å bruke Xbox og Playstation om hverandre, men når jeg spiller PC spill så bruker jeg heller Xbox One kontrollen enn PS4 kontrollen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda så har jeg også ramla nedi denne fallgruva da. Kan iallfall slå fast at Xbone-kontrolleren er... ikke så forskjellig nå som jeg har fått prøvd en ånkli PS4-kontroller og ikke en laus en. Dualshock 4 gjør jobben den også, selv om stikkene fortsatt er kjipe sammenlignet med bone. Og de jævla Share- og Option-knappene. Det er en spøk, ikke sant? Hvis du trodde sukettknappene på Bone-kontrolleren var ræva, da er det bare å kose seg med Share og Option, folkens. Alle spill har et minigame innebygd og det heter "prøv å treffe Option istedenfor høyresida av berøringsplata".

Selve konsollen virker som en litt oppgradert PS3, egentlig. Der hvor PS2 var helt wow klin kokos bananas mye fetere enn PSOne og PS3 hadde Blu-Ray, nettspillings ut av eska og annet rask, har PS4 høyere oppløsning og dvalemodus og ikke så mye mer. Menyen er også innmari rotete og kronglete å bruke (favoritten så langt er at jeg må inn på hver enkelt varsel, trykke på Option-knappen og så velge "Delete" for hver enkelt, ikke la arbeidsuke-ungen designe OS-et deres neste gang plz Sony) og Share-greiene... artig å laste opp skjermbilder til Facebook seff, ellers kommer jeg aldri til å bruke skiten.

Så langt har jeg kjøpt Bloodborne og Destiny (heldigvis var de utsolgt for Destiny på butikken så jeg isteden kunne kjøpe det til halv pris inkludert DLC-pass på PSN), vurderer å skaffe Resogun også. Det er jo artig men for faen jeg vil spille dette med ordentlige grafikker på PC, ikke på grums-o-vision konsollskvip hvor anti-aliasing er et fremmedord og lastetider skal være ordentlig lange sånn at du får kost deg litt ekstra med spillet. Grumle grumle.
 
"Kjøper" alle spela eg kan med PS+ så eg har litt å dille med når/dersom eg kjøper denne generasjonens største. Vurderer 'bone pga kontrollen også, men det blir litt teit siden PS4-kontrollen vennes til raskt nok.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Yetipants skrev:
Menyen er også innmari rotete og kronglete å bruke (favoritten så langt er at jeg må inn på hver enkelt varsel, trykke på Option-knappen og så velge "Delete" for hver enkelt, ikke la arbeidsuke-ungen designe OS-et deres neste gang plz Sony)
Må bare påpeke at du driter deg ut her. Fullstendig mulig å fjerne alle varslene med typ tre klikk.

Ellers hater jeg også menyen. Hvorfor kan ikke alle spillene mine samles inn under en stor Games-fane?
Og Share-knappen var artig nok med Middle Earth, hvor man kunne fryse spillet som om det var super smash bros og leke instagram, men altfor få utviklere bruker dette skikkelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Må bare påpeke at du driter deg ut her. Fullstendig mulig å fjerne alle varslene med typ tre klikk.
Det varierer etter hvilken kategori jeg er i, sinnsykt nok. En av dem HAR en "marker alle som lest" - funksjon, andre har ikke. Sjekk selv.
 
ikke la arbeidsuke-ungen designe OS-et deres neste gang plz Sony
Lur meg én gang, og du bør skamme deg. Lur meg to ganger, og jeg bør skamme meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det på Vita var ålreit, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så langt på PS4:
  • Bloodborne - 12/10 GOTY
  • Destiny - 8/10 kult
  • LittleBigPlanet 3 - 8/10 fortsatt artig, men her har jeg blitt litt lei, merker jeg
  • Hohokum - 8/10 but is it art
  • Driveclub - ??/10 græffiksa
  • Resogun - 8/10 bra
Ganske bra snitt på de eksklusive hittil, men hva har jeg gått glipp av? Noen som veit om noe annet som ikke a) finnes til PC, og b) er Infamous?

Edit: Det selges gammalt, gammalt arkade-gods for 82 flis på PSN. Da snakker jeg om Gradius (ikke at det er dårlig, men gammalt) og faens Crazy Climber.
 

Novastrum

Feminist-elitist
The Last of Us på PS4 er den ultimate versjonen. 60 FPS er nesten verdt prisen alene.
 
D

Deleted member 91

Gjest
@Yetipants : Puyo Puyo Tetris. Det finnes på PS3 også men PS4-versjonen har alt DLC-et inkludert. Finnes bare i fysisk format, selv bestilte jeg fra Play-Asia. Jeg trenger noen å spille mot.

Ellers kommer faktisk GOTY på PS+ nå på tirsdag:


Er ekstremt hype etter betaen, og nå som det er på på PS+ er det sannsynligvis sikra aktivt onlinemiljø i en god tid fremover. Verdt å nevne at det kommer på PC også, og at man kan spille mot hverandre på tvers av platformer??
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
@Yetipants : Puyo Puyo Tetris. Det finnes på PS3 også men PS4-versjonen har alt DLC-et inkludert. Finnes bare i fysisk format, selv bestilte jeg fra Play-Asia. Jeg trenger noen å spille mot.
Høres ut som selve definisjonen på "hell yes". Og bare en heads-up så utgår det å spille multiplat på ps4 pga græffiksa.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gi meg et nytt Crackdown (på PC, ikke faen om jeg kjøper Xbone) eller ingenting. Kan jo nevne at jeg testa Infamous: Øh Hva Nå Enn Det Andre Spillet Het, og slo det av etter ti minutter. Meh.

Og jo forresten

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vår alles Erlend Grefsrud skriver på Playstation-bloggen, for Myriad kommer ut både på PS4 og Vita!

Jeg må innrømme at jeg alltid blir litt forvirret når jeg ser på videoer fra spillet. Det er pent absolutt, og musikken eier, men jeg skjønner ikke umiddelbart hva som er fiendene og hva som gjør at brettet oppstår og hva som endrer musikken. Det blir uansett et pliktkjøp til fullpris når det kommer ut.

Bonus: Selv det notorisk surkete kommentarfeltet på bloggen virker imponert.