[PS4] PS4 bice urn unit

Jeg har satt min PS3 tilbake under tv-bordet og stua vekk PS4 inntil videre. Årsak: Det er en drøss med spill jeg har til gode å runde på PS3 (Hei Ni No Kuni, Valkyria Chronicles, Dragon's Crown, Deadly Premonition, El Shaddai, Zone of the Enders 2: Second Runner HD Remake, for å nevne noen), og fordi kidsa og kona må ha en DVD-spiller som man kan benytte bluetooth-mediafjernkontrollen på, som inkluderer auto-start, og som faktisk klarer god HD-oppskalering av gamle DVD-plater.

Vekk meg når InFamous: Second Son er lansert (jeg tipper medio mai).

Edit og brannfakkel: PS3 slim (den første) har et bedre konsolldesign – både visuelt og funksjonelt – enn PS4. Hvem i helvete mente det var en god idé å skjule strøm- og HDMI-innganger med fem centimeter store kanter på oversida av maskinen? :argh:

 
Er konsollen fortsatt en pyntegjenstand eller er det forventet noen bra spill i den nærmeste tiden? Platekompaniet i Gjøvik sa de skulle få inn noen konsoller ila. måneden.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ok. Da er ps4en i hus og det er som jeg visste. Veldig lite spill hittil.
Men det er en ny konsoll, jeg har to nye kontroller og har også bestillt en usbdongle til stasjonæren så jeg forhåpentligvis får testet dualshock4 kontrollen på pcen.
Uansett. Jeg har to spill og det er de som er gratis på ps+ for jeg er nå i ps+ klubben.
Don't Starve eller no, og Resogun.
Jeg spilte det sistnevnte i går. Tre timer. Det spillet eier.

- Resogun -

Det er et spill der du er et slags fly som blaster andre fly og flyvende dingser. Det er mennesker som dukker opp i noen grønne bokser av no slag som man skal redde når de kommer seg ut av disse boksene.
De kommer ut av disse boksene når du får skutt såkalte "keepers". Spillet gir deg feedback på dette når du hører fra spillet: "Keepers Detected". Da gjelder det å finne de fiendene som har et slags grønt lys rundt seg, og de må du kverke. Gjør du ikke det så dør et menneske.
Dreper du de så blir det grønne lyset om til en slags stråle som beveger seg mot en av de mange grønne boksene og da er det bare å fly så fort som mulig over til den boksen å redde mennesket som du da igjen må frakte til en slags tractorbeam fra noen flyvende rednings... noe. Det høres enten enkelt eller vanskelig ut, kommer litt an på hvordan du har lest det jeg har skrevet, men en ting er sikkert. Det blir ganske hektisk når du har 50-100 fiendeskip på skjermen som du må dodge eller blaste deg gjennom.

Når du skyter et skip så blir de gjort om til voksler som faller ned, men noen av dem blir til grønne flyvende bokser som du samler inn for å få ladet opp overdriven din. Det er en massiv stråle som gir mengder med deng samt at den øker multiplieren din.
Jepp. Multiplier. Du må fortsette å skyte fiender for å øke den, eller holde den ved like og det er ikke mange sekundene det tar før den er borte, med mindre du holder killcounten oppe.

Spillet er jo laget av de samme som lagde Super Stardust så det er jo litt samme greia, men det har jeg desverre ikke spilt, så det det minner meg mest om er Geometry wars.
Dette er nemlig poengsanking så det holder, og det gjør jo ingenting at det er moro å sanke disse poengene.

Lenge siden jeg har spilt en shmup som jeg har spilt i så mange timer i strekk, sist var vel geometry wars på xbla, og før det var Ikaruga.

Jeg elsker spillen og anbefaler det til alle.
Så det store spørsmålet? Er det no vits å skaffe seg ps4 enda?
Nja. Ikke for alle. Er litt for få spill ute ennå til å kanskje forsvare den høye prisen, men samtidig. Det er alltid gøy med ny hardware, enten det er et nytt og digg tastatur eller en spillkonsoll.
Som alltid med Sony er menyer og slikt veldig... anonymt? Samtidig er det også veldig Sony på en gang. Alt ser relativt moderne ut uten at det føles nytt eller gammelt. Har alltid fasinert meg med lyder på menyer.
*pling. pling. pling* "Nei, Gunnar. Den lyden er feil. Det må være mer behagelig."
*swom swom swom* "nja.. Nesten, men nå er den litt for lav.
*swing swing swing* "Der ja! Det er en lyd man ikke blir lei av!"

Så ja. Ps4en... Jeg liker den selv om det ikke er noen spill å skryte av, annet enn resogun da. Også blir det spennende å se etterhvert når alle indiespillene kommer. Og når gaikai kommer til sommeren og man kan spille gamle spill på nettet.

Har du lyst på ny tech som i tillegg gir deg en kontroll du kan bruke til pcen, gitt at du har bluetooth på datapesen? Sjøp den. Vil du bare ha kontrollen til datapesen? Kjøp kontrollen da vel.
Det kommer uansett spill til den senere, og da er det digg å slippe å tenke på at man må ha konsollen i tillegg.

Også går ting kjapt. Ja, det er en slags middelmådig pc inni den, men samtidig så er den kun til spill og video. Er ikke noe man bruker til å lage fancy 3d-modeller eller mekke kjipe powerpointpresentasjoner eller retusjere bilder i photoshop. Det er en spillkonsoll, og for mange mange folk er det nok.
Også er det digg at det er antialiasing i spillene slik at forskjellen fra pc til ps4 ikke er like enorm lenger.
Ja. PC kommer alltid til å være kraftigere enn en konsoll, men det er helt greit.
Jeg kommer ikke akkurat til å slutte å ha en pc så den diskusjonen er litt dødfødt. Denne maskinen er nok MEST for de som ikke har råd til å kjøpe en fancy pc, for de fleste har allerede en TV. Også er det konsollfølelsen av at du skrur den på, starter et spill og spiller i sofaen i en behagelig posisjon uten å være avhengig av mus og tastatur ved en pult eller litt slibrig i en sofa (som jeg gjør det. Trådløs mus og tastatur i sofaen på stua, eller "Jonathans Mediesenter", som Sofie kaller det så fint.

En konklusjon til, sa du? ok da. Jeg liker den, men for de av dere som er mer usikre, vent til sommeren eller neste år. Da er det nok ganske mange fler spill på den samt at da er gaikai-greiene aktive, mest sannsynlig da.
 

Lodin

Der Waaaah
Uhm, spill Don't Starve også? Det eier på PC og gjør sikkert det på PS4 og selvom jeg lurer på åssen crafting funker uten mus.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har alltid fasinert meg med lyder på menyer.
*pling. pling. pling* "Nei, Gunnar. Den lyden er feil. Det må være mer behagelig."
*swom swom swom* "nja.. Nesten, men nå er den litt for lav.
*swing swing swing* "Der ja! Det er en lyd man ikke blir lei av!"
Dette. Selv bruker jeg Noby Noby Boy/Katamari Damacy-temaet på PS3-en min, sånn at det kommer en sånn skarp "SWOPP" hver gang jeg bytter menyvalg, en kis som hoier "Hoh!" hver gang jeg går inn på en undermeny, og - favoritten - at en kis sier noe som høres ut som "Juicyyyyyy!" hver gang jeg velger noe. Det er det beste temaet.
 
Yetti har fått alzheimer's, stakkars... men seriøst, noen som veit når neste shipping av ps4 kommer til Nårge?
 

Lodin

Der Waaaah
Alle sider sa 16 februar fram til ca. i går hvor de gikk over til 16 mars. Tar det som et tegn på at de ikke aner når de får no. :sukk:
 

Lodin

Der Waaaah
Ok, da ere vel noen som har fått inn noen og de er allerede solgt til folk som satte seg på lister.
Regner med at når de selger den til blodpris er det gråimport. Tipper de har de på lager.
Og hvis du ser på sida står det både at de har den inne og at de får den inn den 22. :v
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spaceworld ved Oslo City får inn en ladning til uka. De hadde 4-5 på lista, alt resterende etter det legges ut i butikk(førstemann til mølla-prinsippet). De fikk en ladning på 12 maskiner denne uka, skulle få fler til uka. GameStop sier de er utsolgt til starten av Mai, Platekompaniet får 23.-25.