[Vita] PSVita - med touch både her og der!

Lodin

Der Waaaah
En av de første tinga Sony stærte var minnekortet til Dreamcast når de lanserte Pocketstation i Japan. Det var da et litt større minnekort hvor man hadde en slags Tamagotchi med maskoten Toro og kunne spille diverse småspill som fulgte med flere spilldisker. Det var et teit konsept da enten på DC eller PS1, men det hindrer den ikke fra å være tilbake i virituell form. Kommer nok ikke hit denne gangen heller.

 
Drit er ordet. Fatter ikkje at folk (og då meiner eg min samboer Tove) brukte time etter time på chocoboløp som ho sjølv innrømmet sugde skittent avløp å spele. Ugh.
 

Lodin

Der Waaaah
Heads up om at Spelunky til Vita og PS3 er blitt patcha og har fått daily challenge fra PC-versjonen. Det er da at hver dag slippes et nytt brett man bare kan spille en gang og det har leaderboards. Det er noe av det mest geniale med det spillet og kommer såklart ikke til 360 fordi Mossmouth ikke ville gjøre det til betalt DLC.
Litt lyst til å coppe en Vita som julegave til meg sjæl merker jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da passer det jo å påpeke at Tearaway snart er ute, og har høsta en åtter hos Eurogamer og en nier hos surpompene i Edge så det er antageligvis god sort.
 
Jeg er gira på å prøve mer, men må innrømme at skeptiskbjellene klinger bittelitt. Demoen jeg prøvde i butikken var ikke allverdens; feedbacken når man trykket på bakpanelet var treigere enn jeg forventa, og det var ikke helt klart hvordan dette med å fingre spillverdenen kom til å spille inn i mekanikker verdt å utforske.

Jeg skal ikke påstå at 5 minutter med en demo er all verdens referansegrunnlag; jeg bare vet at LBP ikke gjorde meg varm og het, så jeg trenger litt mer bekreftelse (fra dere, håper jeg) før jeg punger ut. Det ser jo glitrende ut.
 

Lodin

Der Waaaah
Sony selv har ihvertfall tro på Tearaway. Faktisk så mye at de lager en bundle med Vita og spillet. Av en eller annen grunn slenger de og med no rask som heter PS4, men gudene veit hva man skal bruke no sånt til. :ehm:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enda godt jeg kjøpte Vita-en min før den pakka der kom, jeg vil iallfall ikke ha no' PS4 prakka på meg.