Røverkjøp

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Men er det et framskritt eller tilbakesteg sånn rent utseendemessig? FRS-butikken nederst i Karl Johan har blitt rimelig grell etter at de skifta logo og sånt i hvert fall, ser billig og simpelt ut.
 

K999

Keystone State Of Mind
Men er det et framskritt eller tilbakesteg sånn rent utseendemessig? FRS-butikken nederst i Karl Johan har blitt rimelig grell etter at de skifta logo og sånt i hvert fall, ser billig og simpelt ut.
Nja. Selv så liker jeg mye bedre fargene til PK enn hva FRS hadde, men Gamestop sin logo/farge er ikke noe heller nei. Går som regel i hvit/svart med litt rødt i motsetning til de gamle blå/gul/hvite fargene til FRS. En ting som er en forbedring i butikken jeg står i, mye bedre plass, mye mer utnyttelse av plassen og mye større bakrom enn hva som var på FRS-en.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Tenkte mest fra EB Games til Gamestop, likte EB Games-logoen bedre og syntes fargene var mindre skrikende enn Gamestop sine. FRS og Gamestop blir vel omtrent like dårlig. Men hvis butikkene blir bedre er jo det en fordel.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Hva skjer med ebgames på kvadrat da? Blir det ikke litt rart med 2 gamestopper rett ved siden av hverandre?
 

K999

Keystone State Of Mind
Foreløpig så skal begge butikkene være der, ikke hørt noe annet. EBgames-en er mye mer kjent i sandnes/stavanger område og tiltrekker mye mer kunder. Eksempelsvis så hadde vi på gamestop hundre forhåndsbestillinger på WoW: wrath of the lich king og veldig lite kø på dagen, mens EBgams hadde litt over 300 forhåndsbestillinger og kø ut av butikken og nesten ut av kvadrat. (For dere som ikke har vært der så ligger EBgames rett ved en inngang til kjøpesenteret.) Litt synd igrunn at det er slik da, siden vi er en mye større butikk enn EBgames-en men har gjennomsnitlig færre kunder som kjøper spill men mere som spør om CD-er, det er nå bevist at voksne folk kan ikke se forskjellen på FRS og gamestop. :D
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Men det er vel pund-prisen? Må vel sette på euro om man skal bestille til norge vel?
Det står klart og tydelig at ALLE kunder utenfor england skal betale i Euro, men det ser ut som om det ikke alltid stemmer.

Da jeg skulle kjøpe Halo 3 i sommer fikk jeg bare declined når jeg skulle betale med pund. Denne gangen handla jeg også med pund, og nå gikk det gjennom. Sjekka kontoutskriften også, og jeg har ikke betalt mer enn 10 pund.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det gjelder bare på noen av varene, ja, litt tilfeldig virker det som. Hvis man skal bestille flere ting lønner det seg å prøve å sjekke ut med en og en vare, og så bestille de som evt. går gjennom for seg siden pundprisen er lavere. Man får feilmelding på hele ordren hvis én av varene ikke kan sendes til Norge.

EDIT: Nå ligger pundet lavt også, rekordlavt i forhold til euro og 1 krone under kursen i oktober målt mot norske kroner. Eksperter tror krona vil styrke seg framover mens pundet vil ligge lavt en stund, så kursen vår kan bli veldig god etter hvert.
 
Når vi snakker om myntverdi: Den amerikanske valuta, noen som har en viss peiling på dette eller har lest antakelser for hvordan det vil gå med den frem mot 2010? Tenker om den vil synke og stige men holde seg rundt 10 NOK, om den overstiger eller går ned mot fem kroner igjen neste sommer.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Dollaren har ikke forandret seg så mye, det er den norske krona som har blitt svakere. Så hvis ekspertene får rett i at den norske krona blir sterkere og sterkere i 2009, vil kursen bevege seg ned mot 5 igjen, hvis det da ikke samtidig skjer noe med dollaren. Den er på 7,13 nå, skal mye til at den når opp på 10-tallet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var det ikke det spillet Spore var en mer polert utgave av'a?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Om ikke Team Fortress 2 var et av de beste spilla du kunne få for en billig penge før, så er det ivaffel det nå. $9.99 for TF2 på steam denne helga, og du er kjempedust hvis du ikke allerede eier det og ikke tar nytte av dette.
 
Jepp! Hadde egentlig ingen planer om å kjøpe det (noensinne?), men til den prisen kan man jo ikke si nei takk. Fikk i dag Midnight Club LA i posten også, som jeg bestillte sist gang det var sån Monday Madness greier. Tok vel en og en halv uke, så forbered dere på forsinkelser. Jeg blir overrasket om jeg får spillet før jul.