Røverkjøp

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig

oma

Village Drunk
Koss portapro har større impedans og større frekvensomfang. Hva er bedre med disse?

Eventuelt, hva spesifikasjoner bør en se på når en kjøper headsett egentlig?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ingen. Evt. frekvensområde, men samme faen. Du kan ikke se på specs på høyttalere. Det er bare ikke sånn det funker.

Edit: Om du skal bruke dem til portabelt shizz, og ikke bruker ekstra forsterker, bør du ha lav impedans, da det betyr at de er lettere å drive. Jepp, jepp.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg vet jo det, men fortsatt morsomt at prisen stiger på et produkt på den måten.

oma

Village Drunk
Ingen. Evt. frekvensområde, men samme faen. Du kan ikke se på specs på høyttalere. Det er bare ikke sånn det funker.

Edit: Om du skal bruke dem til portabelt shizz, og ikke bruker ekstra forsterker, bør du ha lav impedans, da det betyr at de er lettere å drive. Jepp, jepp.
Så .. hvordan vet man hva headsett man bør kjøpe om man vil kjøpe ett bra headsett?

Edit: Hvordan funker det?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Samme med alt annet drit her i verden; man sjekker ut tester/word of mouth. Du kan f.eks. dykke ned i den siden her, men da er det fare for at du ikke kommer opp igjen.

Så .. hvordan vet man hva headsett man bør kjøpe om man vil kjøpe ett bra headsett?

Edit: Hvordan funker det?
Fortell litt om hvilken prisklasse og hvilket bruk det er snakk om, så kan jeg kanskje komme med et par anbefalinger. Kakarlsen er inne på noe vesentlig; ikke se deg blind på spesifikasjoner, det har lite med akustiske kvaliteter å gjøre.

Specs er ein ting, du må faktisk prøve dei og høre forskjellen. Har sjølv hatt desse, men byttet ut mot eit Shure-sett eg ikkje husker navnet på i farten pga at det hadde hakket bedre lyd (leverte inn K518 til reparasjon pga ødelagt ledning og fekk Shure-settet i erstatning, etter mitt valg. Snille Stereofil!) og plasserte seg rundt ørene mine, for meir behag.

Vurderer å kjøpe dette i tillegg, ettersom det er litt bedre egnet til å gå rundt med, dog kan være lettere slitsomt å gå rundt med lenge pga fysisk trykk på ørene, akkurat som portapro og generelt sett alle headset du setter oppå ørene.

Uansett så lekker Portapro-settet så sinnsykt lyd at den stort sett kun fungerer for folk som enten har såpass god hørsel at dei kan ha lavt nok volum til at andre ikkje hører det, eller dei som rett og slett gir blanke i at dei støyforurenser. AKG K518 er lukket, lekker dermed ikkje og har ganske enkelt bedre lyd enn Porta Pro. IMHO. Og til denne prisen kan du nesten ikkje ta feil!

Skal ikkje late som om eg er ekspert i det heile tatt, går kun etter det eg har hørt på. Og eg synes K518 definitivt er par med f.eks Beats by Dr Dre.

Har hørt mykje dritt om Skullcandy, men har aldri prøvd det sjølv, bortsett fra eit par ubrukelige in-ear buds. Er nyskjerrig på korleis dei store høres ut, kun fordi eg ser så mange som bruker dei.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Folk bruker Skullcandy fordi de ser flashy ut. Det bør virkelig ikke være et kriteria.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
zennheiser folkens. zennheiser er da shiiz. Koss Portapro kan faen ikke nevnes som hodetelefoner med bra lyd. Grei, ja, men faen ikke bra.

Pluss at de ser ut som rask man får på lengre flyturer og alle har dem. Velg i det minste en av de andre modellene hvis du må ha Koss.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det som er litt artig er jo at det var dette DS Lite ble solgt for når den var ny på markedet.
DEN GANG DA HVER GANG NÅR DEN GANG DA HVER GANG NÅR DEN GANG DA HVER GANG NÅR
Blabla hodetelefoner
Ja, som de andre har sagt, stikk på en well-stocked hifisjappe (typ Soundgarden) med mange forskjellige hodetelefoner, prøv å forklar litt om hva slags lyd du vil ha, ta med deg iPoden din med noe musikk du vanligvis hører på, test ut et knippe hodetelefoner. De er som regel grisedyre på sånne steder, så shop around og se om du får de billigere andre steder.

Personlig har jeg et par Koss øreklokker som stenger lyd helt greit ute og gir ganske bra lyd for de rundt 800 spenna jeg ga for dem. Eneste kjipe er at de derre strammestengene knekker relativt lett hvis de bli bøyd litt mye på. Skal investere i nye når jeg føler jeg har råd, men først må jeg få meg en ny forsterker til stereoanlegget.

Novastrum

Feminist-elitist
Folk bruker Skullcandy fordi de ser trashy ut. Det bør virkelig ikke være et kriteria.
Fixa.

Jeg skal investere i Grado til iPoden når jeg begynner å få kronasjer igjen. Og trådløse Sennheisere til TV-en sånn at jeg kan game når dama hører på lydbok.