RBN i fremtiden

Ranking Battels Norway

  • Ja(forklar)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Hæ gruppespill, hakke sett det på en stund..? lol :p

Forresten 1 ting til:
Syntes det var bra at dere kjørte i tourney i Guitar Hero. Ikke fordi det er Guitar Hero men rett og slett fordi det er et annet spill enn de 3 vanlige vi kjører. Fortsett gjerne å prøve slike "guest" tourneys i forskjellige spill. Bare hold dere til tourney worthy games. Ikke no Def jam eller Super gay brothers Meele etc.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#22
SITAT(Robbie3s @ 23.02.07, 21.29) 53547
Forresten 1 ting til:
Syntes det var bra at dere kjørte i tourney i Guitar Hero. Ikke fordi det er Guitar Hero men rett og slett fordi det er et annet spill enn de 3 vanlige vi kjører. Fortsett gjerne å prøve slike "guest" tourneys i forskjellige spill. Bare hold dere til tourney worthy games. Ikke no Def jam eller Super gay brothers Meele etc.
[/b]
Helt enig! Skulle ønske jeg var der... Men håper på neste gang!
 
#23
SITAT(Robbie3s @ 23.02.07, 21.29) 53547
Hæ gruppespill, hakke sett det på en stund..? lol :p

Forresten 1 ting til:
Syntes det var bra at dere kjørte i tourney i Guitar Hero. Ikke fordi det er Guitar Hero men rett og slett fordi det er et annet spill enn de 3 vanlige vi kjører. Fortsett gjerne å prøve slike "guest" tourneys i forskjellige spill. Bare hold dere til tourney worthy games. Ikke no Def jam eller Super gay brothers Meele etc.
[/b]
Pfft...
Husker fortsatt jeg og oX eide alt som var å eie i smash... Fear is not a good friend just so you know it robbie.....
 

MadCow

Lokal moderator
#24
Vil gjerne hva folk synes om et forslag.

Tekkenturneringen deles i to, slik at det blir en A- og B-turnering.
Man bestemmer selv hvilken turnering man vil melde seg på, men meningen er at de beste melder seg på A-turneringen.

Synspunkter?
 
#25
Høres ut som et greit forslag det, men er litt usikker på hvor mange som faktisk ville ha meldt seg på en B- turnering. Med det klientellet vi har nå, så tror jeg de aller fleste hadde meldt seg på en A-turnering uansett.

Men hvis vi skulle få en del besøkende som kanskje ikke er die hard Tekken fans, mens som liker å spille litt innimellom, så hadde sikkert en B- turnering vært attraktiv.

Tror vel man måtte ha sett det an fra gang til gang utifra hvem som var der, og kanskje ha B-turnering som en service for folk som ikke har lyst til å bli eid hardcore i alle kampene sine. Og så klart ikke delt ut poeng i B- turneringer, så sant det ikke virkelig hadde slått an, og man klarer å arrangere B- turnering hver gang.

Eller ihvertfall ha separate points lister for A og B spillere.
 
#26
Vi kan bruke denne sesongs resultater til å dele inn i A og B klasse. De 16 beste i A, resten i B.

Da har vi 2 grupper i A med 8 spillere i hver, standard sluttspill osv osv bla bla bla.

B-turneringen deles inn i X antall grupper, med minimum 6, og maks 8 spillere i hver.

Ved neste turnering kan de 4 dårligste i gruppa A rykke ned i B, og de 4 beste B rykke opp.

Blir litt vanskelig å ha få en "sammenlagtseier" på den måten... men det kan nok løses med litt triksing.

Når det gjelder sammenlagtpoeng så syns jeg vi bør gjøre noen endringer der uansett :p
 
#27
Å spiltte gruppene slik, da blir jo mellomrommet mellom det "gode" spillerne og de "dårlige" bare større egentlig? Jeg er litt redd for at Hank, MadCow, JINsama og co ikke skal blir alt for gode :(

Til neste RBN, må vi fortsette med en turnering i en non-fighing-game. Altså et konkuranse basert spill, som f.eks Virtua Tennis/Guitar Hero, som var retten og sletten genialt. Man får et lite avbreak av alt det "vanlige"

Som alle også veit, så var dette avsluttende del for Tekken5 og Soul Calibur. Nå er egentlig Tekken5 og SCIII dø, DR & VF5 tatt over..

Det vil fra nå av i hver RBN bli kommentatorer til sluttspillene. Dette vil hovedsaklig styres av vår egen RBN#7 VF5 champ, Gutti.
 
#28
Yay. kommentator er digg. Får så heftig mye mer ut av kampene, både i kampen selv, og stemningen rundt kampene blir fyrt opp til 150%. Evig konge ^^


En sak med vinnere/de som kommer videre fra gruppespill i single-tourneys. Er det bare poeng/runder som telles, eller kommer antall wins foran?
Altså, si at det er 4 i en gruppe, hvor #1 vinner 2 kamper 3-0, og taper den siste 0-3. #2 var det som slo "1 3-0, og ellers taper 2-3.
Er det #1 som får "førsteplass" i gruppa da, eller #2? Bare for å få det klarert =)
 
#29
Så hva blir egentlig spillene som skal spilles gjennom sesong 2?

DR, VF5 og 3s?

Og Hawk.. Slutt å spør så vanskelig!
 
#30
Så hva blir egentlig spillene som skal spilles gjennom sesong 2?

DR, VF5 og 3s?

Og Hawk.. Slutt å spør så vanskelig!
[/b]
DR og VF er jo 100%, spørs om vi skal fortsette med 3s eller ikke. Vi får vel bare vente å se litt.
 
#31
Hva blir alternaltivet til 3s da i så fall?

Eller blir det bare 2 spill?
 

EagleJin

Bear Necessity
#32
VF og DR er kulikuli, men jeg synes nå vi bør ha en 2D-fighter i tillegg. Er faktisk en del som kommer kun for 2Ds skyld.

sf (i alle seriens variasjoner...), kof, gg... Mange kjenner igjen disse. Vi må ikke ha et fast spill som 3. turnering, siden disse har en tendens til å ligge lavt på popularitetsskalaen, men å rulere gjennom en liste på 2-3 kan være moro.
 
#33
SITAT(Wallace @ 27.03.07, 16.03) 58381
Så hva blir egentlig spillene som skal spilles gjennom sesong 2?

DR, VF5 og 3s?

Og Hawk.. Slutt å spør så vanskelig!
[/b]
Okei...skal spørre enkelt.. Hvordan legges egentlig gruppe-poengregninga opp? (enklere nå? :p )


Men ja..vi bør så absolutt ha et 2d fightingspill på banen. Jeg går vel mest for 3S / annen SF siden det er tross alt et av de mest geniale spillene laget. Men så har vi jo GG og, men som har færre spillere. KoF er nok enda færre der igjen.
Hvis bare ett spill, SF, hvis rulering, GG også. Men tipper nok at minst et av dem vil være der uansett om det blir kutta fra turneringsliste eller ikke ^^
 
#34
Har en svak følelse at min "fighting game historie" er på vei mot slutten nå :p
yeye, tar det som det kommer! Anyways, been fun ^^
 
#35
SITAT(NukleuZ @ 27.03.07, 20.30) 58431
Har en svak følelse at min "fighting game historie" er på vei mot slutten nå :p
yeye, tar det som det kommer! Anyways, been fun ^^
[/b]

Jepp var moro så lenge det varte!

Blir nok rankingbattles hos Robbie fra nå av!
 
#36
SITAT(Wallace @ 27.03.07, 18.48) 58438
Jepp var moro så lenge det varte!

Blir nok rankingbattles hos Robbie fra nå av!
[/b]
Haha damn right^^
You figured me out.. hehe..
 
#37
SITAT(NiloPilo @ 27.03.07, 12.48) 58337
Å spiltte gruppene slik, da blir jo mellomrommet mellom det "gode" spillerne og de "dårlige" bare større egentlig? Jeg er litt redd for at Hank, MadCow, JINsama og co ikke skal blir alt for gode :(
[/b]
Generelt har en vel mest utbytte av å spille mot de som er jevngode med en selv.



SITAT(Red Hawk @ 27.03.07, 16.23) 58372
Yay. kommentator er digg. Får så heftig mye mer ut av kampene, både i kampen selv, og stemningen rundt kampene blir fyrt opp til 150%. Evig konge ^^
En sak med vinnere/de som kommer videre fra gruppespill i single-tourneys. Er det bare poeng/runder som telles, eller kommer antall wins foran?
Altså, si at det er 4 i en gruppe, hvor #1 vinner 2 kamper 3-0, og taper den siste 0-3. #2 var det som slo "1 3-0, og ellers taper 2-3.
Er det #1 som får "førsteplass" i gruppa da, eller #2? Bare for å få det klarert =)
[/b]
#1 vinner.

Teller i utgangspunket antall wins, og rangerer deretter. Hvis det er likt mellom 2 (eller fler), ser vi på innbyrdes. Er det fremdeles likt telles enten runder totalt, eller så spilles stikk-kamper.

Kommentator er veldig kult :)
 
#38
At VF5 blir et av main events'a er bare genialt!
DR er jo selvnevnt main game.

Om 2D spill, så synes jeg kanskje 3s fortsatt bør få ha tourney status.
 

MadCow

Lokal moderator
#39
Synes systemet som Hank foreslår blir litt vel for strengt. Det er jo veldig varierende hvem og hvor mange som møter, og det kan jo fort være at noen nykommere vil hevde seg fort.
Jeg synes nå de som vil spille i en A gruppe bør få lov til det.

Poenget er som det blir sagt at man kanskje får litt mer utbytte av å spille mot jevngode. Vet ikke om man blir bedre av dette, men vil tippe det er morsommere og mer motiverende. Kanskje det kan hjelpe for å holde på de som har vært innom noen ganger?

DR og VF blir ganske opplagt tourney-spill, ja.
Hvis vi går for et 2d-spill blir det Guilty Gear hvis det hadde vært bare opp til meg :)
Men det er litt slit å holde tre tourneys hver gang, så vi får se hva det blir til...
 
#40
Hadde vært moro med Guilty, ja. Men har forståelse for at det blir slitsomt med 3 turneringer.

Kanskje man kunne lagd en ordning hvor man gir forskjellige folk ansvaret for de forskjellige turneringene, slik at ikke samme person må styre med alle 3.

Jeg hadde med glede tatt ansvaret for en 2d turnering hvis det er det som skal til, og skulle vel fått overtalt Robbie og tangamannen til å hjelpe også.