RBN i fremtiden

Ranking Battels Norway

  • Ja(forklar)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#42
Tekken Dr er konge
spillmagasinet ga det 5 så jeg
Pilo kan vi ikke få en egen spalte for tekken her?
[/b]
Sorry Doggy, her er det bare RBN relaterte emner som blir laget. Du kan sikkert mekke din egen blogg på SG
 
#43
SITAT(Wallace @ 31.03.07, 02.07) 59039
Jeg hadde med glede tatt ansvaret for en 2d turnering hvis det er det som skal til, og skulle vel fått overtalt Robbie og tangamannen til å hjelpe også.
[/b]
Smurfen skal slenge ut speil liksom... Så jeg er down jeg :)
Eventuellt så er Ky keen på å skrike coconut til lungene hans sprekker!
 
#44
SITAT(Wallace @ 31.03.07, 04.07) 59039
Jeg hadde med glede tatt ansvaret for en 2d turnering hvis det er det som skal til, og skulle vel fått overtalt Robbie og tangamannen til å hjelpe også.
[/b]
Hjelper til hvis det trengs.
Guilty Gear er jo el kongo tøft, så syntes det burde spilles i rbn.
Nå kommer det jo også snart en ny variant av GGXX (merkelig nok ikke GGXXX)
da blir det
Peng, Peng, Mist'o FINAH!
 
#45
SITAT(Nattak @ 01.04.07, 21.10) 59253
Hjelper til hvis det trengs.
Guilty Gear er jo el kongo tøft, så syntes det burde spilles i rbn.
Nå kommer det jo også snart en ny variant av GGXX (merkelig nok ikke GGXXX)
da blir det
Peng, Peng, Mist'o FINAH!
[/b]
Ikke frekt ment... Men GGXXX kan ta sin tid:p med tanke på det vil vel bli spill nummer 30?:S
POTEMKIN BUSTER IN YOU FACE
 
#46
GG er fint som 3. turneringsspill, men må nesten si at 3s er mer interessant. Og antakeligvis for litt flere. Men bytte på, å tvinge meg til å spille mer GG er for så vidt ikke noe jeg takker nei til :p
 
#47
SITAT(NukleuZ @ 01.04.07, 23.13) 59254
Ikke frekt ment... Men GGXXX kan ta sin tid:p med tanke på det vil vel bli spill nummer 30?:S
POTEMKIN BUSTER IN YOU FACE
[/b]
Joa ja sant det hehe, selvom det ikke blir p0rn varianten av GG denne gangen så blir det hvertfall artig :D

Potemkin = Potepikmin = 1stk farlig kar :grine:

Det hørtes egentlig veldig spennende ut med sånn rullering av spill man spiller, er som sagt med på å hjelpe til med turnerings opplegget hvis det trengs.
Går nok mere i GG her, men er down for 3s også. Må bare begynne å spille det litt mere hehe, ken ligger sånn ca. litt på hylla for tiden. Får ta noen runder med speil-smurfen og se hvordan det går.
 
#48
Problemet med GG som fast turnerings spill, er at stort sett ingen kan spille det. Og for at de få som faktisk kan spille det i Norge, skal lære alle andre som er interessert, så kan det gå langt uti Season #5 av RBN før det blir no særlig fett med masse folk som deltar i de.

Feks jeg kan delta med Jam, men det er 0 vits.. outcome'et av kampen vet alle. Og for min del er det ikke fett!
En annen ting, det er ikke særlig learner friendly, tilogmed vanskelig å finne ut ting på nettet så sant du ikke kan spillet fra før av. Det er hoved stopper'n for meg når det gjelder GG.
Kule characters, insane soundtrack!

VF 4 life!


... selvom Sarah er en bitch!
 
#49
Kan vel egentlig ikke si at jeg har hatt noen problemer med å lære meg å spille Gulity.
Combos finner man på DL, og åssen man skal få dem inn finner man i matchvids :p

Det som avskrekker de fleste er antallet timer man må bruke i practice mode.
Synes f.eks ikke det er noe lettere å lære Tekken ved å leite på nettet. Er stort sett samme info man får uansett hvilket spill det er.
 
#50
SITAT(Wallace @ 02.04.07, 16.56) 59330
Kan vel egentlig ikke si at jeg har hatt noen problemer med å lære meg å spille Gulity.
Combos finner man på DL, og åssen man skal få dem inn finner man i matchvids :p

Det som avskrekker de fleste er antallet timer man må bruke i practice mode.
Synes f.eks ikke det er noe lettere å lære Tekken ved å leite på nettet. Er stort sett samme info man får uansett hvilket spill det er.
[/b]
Synes egentlig det gikk ganske greit å lære det for min del også.... Men nå hadde jeg deg og robbie da:p
Dessuten er det noe du trenger er oddsen for at det står på dustloop som sagt rimelig stor, hvis ikke så er det nok linka der til ett annet sted med det..
Match vids er jo simplere omtrent, youtube eller gfb!
Ligger ofte GG vids på gfb selvom det er mest AC nå for tiden!

I WANT AC!
 
#51
Denne threaden er i ferd med å bli hijacka av Guilty fanboys! :hehe:
 
#52
Er vell et tegn på at det er på tide med det her i norge også.
Vi er vell en 8-9 stk som spiller det nå ville jeg tro, håper flere ønsker å prøve/ lære seg spillet.
Skriver en liten guide for starters på journalen min for de som ønsker å sjekke det ut hehe, litt engelsk copy paste, og litt på norsk ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#53
Ooh! Nice med guides :D

Blir vel GG fremover da XD :D
 
#54
SITAT(EagleJin @ 04.04.07, 09.07) 59501
Ooh! Nice med guides :D

Blir vel GG fremover da XD :D
[/b]
Damn right babz!!!!

JINsama da... Du var jo så godt igang med A.B.A
nå begynner hu å virke kul for meg :p
C'mon! become a fanboy you too!
 
#55
Damn right babz!!!!

JINsama da... Du var jo så godt igang med A.B.A
nå begynner hu å virke kul for meg :p
C'mon! become a fanboy you too!
[/b]
Utfordingen i GG er at den ikke er så n00b friendly, som Tekken, SF, SC og VF5. Dette er spill som er lett å komme igang med, men har likevel milevis med dybde i seg.

3s, utrolig lett å komme igang med, lær deg basic så kan du faktisk klare å få inn en super her og der

VF, utrolig mye dybde, men likevel lett å lære seg basics. Det er nettopp det som er viktig.

Der utfordingen til nettopp GG ligger. Det er fuckings insane hard å komme igang med. Har testet spillet selv, ikke ordentlig men bare testet det. Syntes den har noen kule characters, men læringskurven på dette spillet er noe i seg selv. For meg ble dette spillet litt for Marvel Vs. Capcom aktig, for mye på engang. Da mener jeg miljøet rundt. Alt for mye som skjer med engang, (sikkert noen som liker det også) Men jeg liker mer den hand2hand combat stilen, VF, Tekken og 3s har. Hvor ting faktisk er simpelt og greit, som som regel er det beste.
 
#56
Nilo = H8ter!!
 

MadCow

Lokal moderator
#57
Synes faktisk Guilty Gear var greier å komme igang med enn 3s. Også VF for den saks skyld ;)

Er så mye crazy greier i det spillet at det må bli moro.
Også er det vel mulig å skaffe på PAL?
 
#58
Synes faktisk Guilty Gear var greier å komme igang med enn 3s. Også VF for den saks skyld ;)

Er så mye crazy greier i det spillet at det må bli moro.
Også er det vel mulig å skaffe på PAL?
[/b]
Vil med dette si at MadCow ikke er blandt arrangsjørene lenger, JINsama du tar plassen hans.
 
#59
Guilty Gear 4 Life!

Og nei det er ikke så vansklig å komme igang med som alle skal ha det til. Saken er nok det at mange ser en matchvid eller ser noen spille og tenker: WTF is going on!? Har hørt den kommentaren nok kan du si.

Quick guide til å lære Guilty:
1. Buy the fucking game
2. Last ned masse matchvids (IKKE COMBOVIDS!)
3. Herm etter de crazy japsene så godt du kan, øv på de samme comboene som de gjør.
4. Gå i practice mode og tren til fingra er numme, hvis det er en combo du ikke skjønner ->dustloop.com
5. Når comboer sitter så spill masse casuals, da vil du naturlig utvikle din egen stil som funker for deg.

Gjennomfører du dette vil du faktisk ha en sjangs på norsk nivå hehe. Eneste aber med Guilty er at utførelsen din må være på plass, hvis du klarer 1 av 5 shoryuken i practice så glem det.

Jeg gleder meg også sinnsykt til AC. AC for ranbat season 2!
Order Sol is gonna tear it up!

Og Nilo ikke flere sammenligninger av Marvel vs Capcom 2 og Guilty takk. Det er skuddpremie på folk som kommer med slike utsagn :p
 
#60
Vil bare ha det til at VF er ikke lettere å lære seg enn GG.
Ok, du kan lære deg command list'en, but that's it.
Selvom det skjer et lass med WTF på skjermen i GG, så skjer det skada mye mer i VF.. bare det at du ser ikke alle input's.
En likhet med GG og VF er at du må være dead-on på timing og presisjon.