RBN i fremtiden

Ranking Battels Norway

  • Ja(forklar)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Forklar grundig hva du syntes burde forandres og gi din stemme.


Etter vår nest siste RBN denne sesongen, har vi fått inn noen forslag om hvordan vi skal gjøre det videre. Jeg skal ikke skrive noe om hva som ble diskutert den dagen, derfor kan de som vil ha foradringene skrive om det her.
 
#2
fint som det er nå. syns forresten det var kult det dere hadde med taper pulje på 1 rbn!!! kanskje det ikke er anlegg for det pga tid osv siden dere kuttet det ut. Men syns det var en kulere måte å gjøre det slik at folk kan kjempe om 4 plassen selv om de har tapt. Tenker meg noen ulemper med det, kanskje det er derfor dere kuttet det helt ut..?!..

pris messig er det ikke sånn evig stress, men kan fort bli mye for folk som skal ta tog/nattbusser, tbane frem og tilbake osv..da blir plutselig 50 spenn mye å.. hørte rykter om premie for hver gang istedenfor en stor pott..det hadde vært mer fair egentlig for de som kommer langtveis fra ol.

det var det hele.. hehe.. fred
 
#3
Synes lokalet er genialt, masse nok av plass og sitteplasser.
Prisen synes jeg er passe, ikkeno mindre ihvertfall.
Greit at RBN alltid går i pluss, ikkeno er bedre enn det.

Det jeg synes er temmelig ræv er at ting forsvinner fra tid til annen, tror ikke det meste har dukket opp heller i seinere tid. Vet ikke hva vi skal evt gjøre med det men..
 
#4
Synes nesten alt er bra sånn som det er nå.
Lokalet, pris og alt det andre som spill muligheter ++

Synes kamp oppsettet også er bra, de 4 beste går videre og sånt.

Premie systemet bør forandres på etter Hugs mening. Nå er det slik at de som topper etter sesongen får premier og for å toppe må man nesten ha vært på alle turneringene og for folk som kommer fra andre byer langt unna er det ikke like enkelt å møte opp på alle og da mister de muligheten til å vinne premier.

Selvfølgelig vil premiene da bli mindre men kan fortsatt fikse kule premier som folk vil sette pris på, 50kr fra 25 stykker blir 1250 og utifra så mye ceeesh så kan man fikse kule stuffs. Er jo mer morsomt å spille når du veit du kan vinne noe ved å prestere bra på en turnering.


Love Hugs :elsk:
 

oma

Village Drunk
#5
nå har jeg bare vært på 2 rbnner, men de jeg har vært på har vært råe, inngangspris er helt ok, ikke for mye, man må jo tenke på at de som driver på med dette skal dekke en del utgifter også da

det kunne vært mer på lørdager, fremfor søndager, så det var enklere å reise fremogtilbake for oss bondeknøler som ikke bor så sentralt :p

megaultraüberfett er ordet jeg leter etter her egentlig, ikke noe å klage på, dere gjør en god jobb!

anngående ting som forsvinner, nå har jeg ikke vært borti akkurat det der, men om en tar med seg ting, vær heller FOR paranoid, fremfor for naiv når det gjelder å passe på det, husk på hva maskin spillet/kontrolleren/ectect stod i og sørg for å ha ett øye på det i ny og ne, beste rådet jeg kan gi hvertfall..
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Eyh!

Lokalet er dødsbra, og prisen er passe synes jeg! RBN bør gå i pluss, ellers vil det ikke bli en varig greie (noe det burde gjøre!).

Når det gjelder premiesystemet, har Hugs et poeng. Justin Case synes også at man burde ha et shot på
premie selv om man ikke kan komme på alle RBN`ene i en sesong. Er mulig det bare er Justin Case og Hugs som har et liv utenom RBN, og dermed ikke kan komme på alle, men det er fortsatt et poeng! B)

Når det gjelder cup systemet... Tenker jeg, at flere folk burde få spilt mer, og mot fler! Jeg ser hvordan dette kan være en utfordring, samtidig som jeg er klar over mulighetene rundt Casual kamper, men for å styrke communityet vi har gående, er dette et must.
Det er nok desverre få av oss som kan si vi har spilt mot alle.
Jeg sier begynne tidligere, med selve turneringen, og kanskje kjøre en type serie, eller cross-over gruppespill eller noe. Problemet er at jeg her ikke har noen konkrete planer for et alternativt turneringsoppsett, men jeg skal ha det i bakhodet! :) Men poenget står det samme, mer spilling, for fler, mot fler!

Hmm... Kommer ikke på mer! Men skal selvfølgelig skrive hvis det er noe! Utover det, elsk @ RBN, og hat @ meg fordi jeg var i Hemsedal søndag!
 
#7
Dere gjør en sinnsykt bra jobb med RBN bare så det er sagt!
Lokalet er genialt, don't change it.

Et par småting though:

* Hvorfor kjører dere poengsystemet slik dere gjør? Syntes kanskje det er overkomplisert litt.
Hvorfor får vinneren noen ganger 10p, noenganger 13 og en gang helt nede i 7?
De fleste andre rankingbattles (Gvision, amerikanske ranbats) kjører samme poengsystem som formel 1, wrc etc. som er slik:

* 1st place - 10 points
* 2nd place - 8 points
* 3rd place - 6 points
* 4th place - 5 points
* 5th place - 4 points
* 6th place - 3 points
* 7th place - 2 points
* 8th place - 1 point

Top 8 får points and that's it.

* Fortsett med å kjøre tourneys tidlig og finalene til slutt så det blir tid til casual play. Når vi bare møtes 1 gang i måneden er casuals viktig for at folk skal kunne forbedre seg. Man lærer stort sett veldig lite i selve tourneysa.

* La oss kjøre alle finaler på projektoren og senke lyset slik vi gjorde forrige gang så det blir litt stemning. Men hook up en tv som finalistene spiller på så de ikke trenger å se på projektoren (nasty lag på proj.) Jeg kan fortsette å ta med splitter så vi får det til.

* Kommentator til finalene for å få opp stemninga litt? Bare ikke Nilo, han har for tørre jokes :p

Når det gjelder premier så mener jeg det ikke er så viktig. Kanskje for top3 gjennom hele sesongen men ikke for kun å ta en vinn. Honor and glory plus the right to shit-talk holder vel ;)
 
#8
* Hvorfor kjører dere poengsystemet slik dere gjør? Syntes kanskje det er overkomplisert litt.
Hvorfor får vinneren noen ganger 10p, noenganger 13 og en gang helt nede i 7?
De fleste andre rankingbattles (Gvision, amerikanske ranbats) kjører samme poengsystem som formel 1, wrc etc. som er slik:
[/b]
Vinner for varierte poeng etter hvordan en gjør det i gruppespillet. Poengene varierer derfor, men jeg og madcow skal snakke litt om poeng systemet. Tenker meg det blir noen små forandringer etter første sesongen nå.

Er enig med det du sier her RobbieT5, untatt det at Nilo har tørre jokes! Hele denne sesongen har jeg bare analysert dere alle i 3s, neste sesong skal jeg faktisk starte å angripe tilbake! Robbie du skal få en litt forrett ved neste RBN.

Derfor annonserer jeg Grudge Match:

Robbie3s vs Nilo
 
#9
Synes forsåvidt også at poengsystemet bør forandres litt.
I teorien kan man jo vinne en gang for så å ikke delta flere ganger og fremdeles vinne hele sesongen.
Veit det er drøyt, men er bare for å statuere et eksempel.

Tror det hadde vært lettere å forholde seg til et simplere poengsystem, og players kan freestyle litt i round robin isteden for å måtte spille samme char hele tiden bare for å unngå poengtap før man i det hele tatt har kommet til sluttspillet.

Vil også gjøre det hele litt mer spennende med tanke på kamp om top 3, siden muligheten for å gå på en smell og ikke få points ville vært større.
 
#11
Hadde det vært det systemet robbie nevnte... Tror jeg faktisk jeg hadde spilt noe mer tekken..............................

Btw. Jeg hadde ofra mer for å komme inn å spille enn 50 spenn
 
#12
Samme her, men nå har jeg jobb.. Kan ikke forvente at alle skal ha det.
 
#13
RobbieT5's poengforslag var bra syns jeg... at kun topp 8 får poeng er jo bra, man bør streve litt for å få poeng, ikke bare vinne 1 kamp.
 
#14
Poeng sytemet til RobbieT5 virker bra og det at de fleste andre rankingbattles bruker det beviser jo at det er et bra system.

Hugs har vist kommentator skills før... Trenger ikke å si mer :hehe:
Hugs = Alltid nøytral


Love Hugs :elsk:
 
#15
Derfor annonserer jeg Grudge Match:

Robbie3s vs Nilo
[/b]
Mere grudge matcher! :D

Bra initiativ Nilo, vi spiller først til 5. Vinner du 1 skal du få free private Chun lessons av UTH's Chun\Slut expert aka. Wallace :p
Heck jeg slenger på en seiersklem av Jinsama og bare for å gjøre det spennende.
 
#16
Mere grudge matcher! :D

Bra initiativ Nilo, vi spiller først til 5. Vinner du 1 skal du få free private Chun lessons av UTH's Chun\Slut expert aka. Wallace :p
Heck jeg slenger på en seiersklem av Jinsama og bare for å gjøre det spennende.
[/b]
Your ON!

Tenkte vi skulle sette igang grudge matcher fast hver RBN, evt i Tekken, VF, 3s... Altså at vi kjører igang grudge matcher rett før finale kampene, en oppvarming kan du si til finale kampene. Premie i disse kampene er i seg selv, ÆRE!! and trust me, dette er seriøse kamper!

JEG SKAL HA KLEM AV JINsama! XD
 
#17
SITAT(Robbie3s @ 22.02.07, 18.52) 53373
Mere grudge matcher! :D

Bra initiativ Nilo, vi spiller først til 5. Vinner du 1 skal du få free private Chun lessons av UTH's Chun\Slut expert aka. Wallace :p
Heck jeg slenger på en seiersklem av Jinsama og bare for å gjøre det spennende.
[/b]
Oh my.. Someones bitter allright :rulleøyne: Tror vi tar den lessonen før grudge matchen, jeg. Så blir det Dudley som kanskje vinner 1 match isteden :p
 

MadCow

Lokal moderator
#19
SITAT(Robbie3s @ 21.02.07, 22.34) 53272
Et par småting though:

* Hvorfor kjører dere poengsystemet slik dere gjør? Syntes kanskje det er overkomplisert litt.
Hvorfor får vinneren noen ganger 10p, noenganger 13 og en gang helt nede i 7?

[/b]
Poengsystemet ble i sin tid hentet fra rankingbattles i england.
Er enig at et enklere system kan være greiere å forholde seg til.
Jeg synes at når vi tar videre så mange som vi faktisk gjør (4 av 6) fra guppespillet, er det bra at det teller hvilken plass man får her. Er selvfølgelig åpen får å endre dette. Noen liker kansje å bare "kose" seg igjennom gruppespillet uten å gå for å vinne hver match?
 
#20
SITAT(Robbie3s @ 23.02.07, 11.32) 53462
HAHA, slut'n din skal få smake the true power of negro boxing gloves neste gang!
Først til 5 (på PS2 versjon selvsagt :p)
[/b]
Sorry for being offtopic, men...

Blir ikke no challenge mellom oss.. Du kommer ikke til å være i form til det etter at Nilo er ferdig med deg :hehe:

Og jeg må si at jeg liker å 'kose' meg igjennom gruppespillet uten å måtte velge DJin hver gang ihvertfall.