Resident Evil 4

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Seriøst? 5 ganger? :ehm...: Jeg har litt for mange andre gode spill liggende til å bruke så mye tid, tror jeg. Men jeg skal bruke noe tid på The Mercenaries, Ada's Assignment og på å spille igjennom på nytt.

Jeg ble akkurat ferdig med spillet, og brukte 23 timer. Hvis et godt spill er underholdende hele tiden, er Resident Evil 4 et av de beste spillene jeg har spilt. Jeg synes endringene fra tidligere spill stort sett har blitt til det bedre, og at de få svakhetene som spillet nå viser bare er bagateller som ikke har mye å si for spillbarheten. Det eneste jeg irriterte meg ørlite over, er at vi måtte slåss mot den kjempen såpass mange ganger som vi måtte. Den minst morsomme bossen i RE 4, synes jeg.
 
Ok, merk spoilere her nå da! ;)

Det er kun en ting jeg har å sette på Resident Evil 4 hittil. Det er kontrollen. Jeg skjønner godt hvorfor de har valgt synsvinkel og kontrollen i spillet, det gir deg en veldig særegen klaustrofobisk følelse av å aldri helt ha oversikten over det som er rundt deg, og av å være i et mareritt - den typen hvor du prøver å løpe men aldri kommer av flekken.

Det er både positivt og negativt i mine øyne. Noen ganger er det irriterende å ikke ha den oversiken som en ønsker seg, og at kontrollen var noe mer responsiv. Når man prøver å stikke av ser det ofte litt klønete ut. Men så var det den klaustrofobiske atmosfæren da, som jeg ikke vet hvordan de ville fått til uten å bruke denne typen kontroll og synsvinkel. Så jeg har vel ingen grunn til å klage.
 
Opprinnelig skrevet av Houseman@08.03.2005, 22.55
Seriøst? 5 ganger?  :ehm...: Jeg har litt for mange andre gode spill liggende til å bruke så mye tid, tror jeg. Men jeg skal bruke noe tid på The Mercenaries, Ada's Assignment og på å spille igjennom på nytt.
186938​
Bruker jo ikke så mye tid (3 timer?). Når du får fem stjerner med alle karakterene på alle banene i mercenaries får du en hendig liten sak som gjør livet mye enklere :tommelopp:
 
Er det ingen andre enn meg som er en smule skuffet? Jeg har ikke kommet så fryktelig langt ennå, men hittil har spillet kun vært eye-candy og shoot'em up. Vil dette forandre seg etterhvert som en kommer lenger? Det har vært rimelig ensformig til nå. Savner litt Resident Evil i RE4 til nå.
 
Du møter ikke på veldig mye puzzles og slikt (hvis det var det du tenkte på når du skrev at du savner litt Resident Evil i det). Spillet er temmelig forskjellig fra de tidligere spillene i serien, og det forsetter det med fra begynnelse til slutt. Selv likte jeg RE4 veldig godt, men det kan ha noe med at jeg aldri har vært veldig fan av de tidligere spillene i serien.
 
Jeg har heller aldri vært noen stor fan av de tidligere spillene, og det gledet meg at spillet skulle bli veldig annerledes. Men jeg forventet i det minste et survival-horror spill, og en atmosfære som i det minste forsøker å skremme deg (funket i begynnelsen, men etter en halvtime er det ikke minste skummelt lenger). Det funker som er shoot'em up spill, men det er vel alt det er til nå. Ikke spesielt bra et heller.
 
ResidentEvil 4 er så godt som ingen likhetstrekk med de andre spillene i serien, bortsett fra at historien bygger videre på dem. Nei, spillet finnes ikke skummelt, men selv mener jeg da at atmosfæren er til å ta på.

Ensformig? Forklar. Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet, men selv synes jeg at spillet er det mest varierte innen sin sjanger.
 
Nei som sagt har jeg ikke kommet så veldig langt til nå, bare til 3. kapittel eller noe. Historien virker til dels interessant, men til nå har jeg vel ikke gjort så veldig mye annet enn å skyte meg fra brett til brett, som i et gammelt action spill fra 80-90 tallet. Så til nå har det vært ganske lite variasjon i spillet, kanskje det er jeg som spiller det feil. Eller at det faktisk blir mer variert fra nå av.

Når det gjelder atmosfæren, så er det en atmosfære der, men ikke av typen jeg forventer meg i et survival horror spill. Jeg forventet vel bare ikke at spillet skulle helt forlate sjangeren.
 
Du gjør rett og slett ikke stort annet enn å skyte deg gjennom alle brettene i RE4. Variasjonen kommer av måten du er nødt til å framtre i de forskjellige situasjonene. Jeg elsket gameplayet i RE4, og jeg likte det fra start til slutt.

Vel, jeg skal ikke prøve å snu om på meningene dine, men jeg anbefaler deg absolutt å gi spillet mer tid. The best is yet to come, jeg ble bare mer og mer imponert jo mer jeg spilte.
 
Jepp, har gitt det mer tid, og skal gi det enda mer tid. Det tar seg litt opp nå, har nettopp vært på sjøen og fisket storgjedde... om du skjønner hva jeg mener.
 
Hehe :tommelopp:

Dette er bare begynnelsen, du har har fortsatt det beste i vente.
Jeg tror det lønner seg å utforske områdene istede for å løpe forbi dem (det ligger en del godsaker gjemt her og der), på denne måten blir spillet lengre og man legger bedre merke til alle de små detaljene i spillet. Dette gjelder nesten alle spill.
 
Kasta meg ut av senga...jogget elegant til bilen og kjørte som et svin ned til Elkjøp nå. Eksemplaret er sikkret og jeg venter på at mørket skal komme så jeg kan sette igang horroren! Mohhaaaaaa! :)
 
Jeg lurer på det samme som Plan 9.. Trenger et nytt spill før jeg skal til vestlandet på søndag, men har ikke penger. Finnes det er slik tilbud på EBgames? Hvis ikke bytter jeg inn noen dårlige spill inn i et enda dårligere spill jeg aldri har spilt..