Resident Evil 4

WiKKiD: Nei for all del, men spill som MGS3 og GOW viser at ps2 kan matche både xbox og gc på grafikk. Synes bare Capcom har fått litt vel mye skryt for denne porten.
 
Opprinnelig skrevet av Freeman@12.10.2005, 16.56
WiKKiD: Nei for all del, men spill som MGS3 og GOW viser at ps2 kan matche både xbox og gc på grafikk. Synes bare Capcom har fått litt vel mye skryt for denne porten.
268265​
Jada, er ganske så enig. Men har du tatt en titt på teksturene i MGS3 og i GOW ? ;) Utviklerene har bare blitt flinkere å gjemme unna det som er dårligere. Men igjen, et kunststykke når man får GOW til å se så pent ut med den flyten på PS2 :D
 
Det jeg er mest spent på er nok frameraten. Kommer den til å holde jevnt 30 fps slik som GC-versjonen? Det er det som avgjør om jeg gidder å anskaffe PS2-vesjonen, det og om det stemmer at det skal følge med en del bonus-shizzle som ikke var på GC-versjonen. Det haster uansett ikke å kjøpe spillet - jeg har jo GC-versjonen ...
 
Tydelig forskjell, men det viktigste er at de klarer å holde frame-raten oppe og loadetidne nede. Jeg ser at de har forandret på noe av arkitekturen i spillet, jeg regner med at er for å oppnå akkurat det.
 
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@12.10.2005, 17.08
Jada, er ganske så enig. Men har du tatt en titt på teksturene i MGS3 og i GOW ? ;) Utviklerene har bare blitt flinkere å gjemme unna det som er dårligere. Men igjen, et kunststykke når man får GOW til å se så pent ut med den flyten på PS2 :D
268269​
Sant nok, men dårlige teksturer finner jeg på alle konsoller. Slik jeg ser det virker det litt tullete å gi Capcom en skikkelig klapp på skulderen for å få til en god port, som riktignok ser ut til å mangle noe av den samme atmosfæren til GC versjonen, når det ofte har blitt bevist at selskaper klarer å lage nærmest identiske versjoner av sine spill til flere konsoller. Det skulle nesten bare mangle at et så stort selskap skulle klare å få dette spillet over til ps2 med fin flyt, grafikk etc.
Allikevel får nye titler som Shadow of the Colossus og Okami meg til å tenke at neste generasjon kommer litt for brått på. Vil også si at GOW sin grafikk nyter særdeles godt av god art direction.
 
Nå har jeg fullført to kapitler i RE4 til PS2 og jeg må si at jeg ble gledelig overrasket på mange punkt. Grafikken er nydelig gjengitt på en maskin med så gammel hardware. Litt dårligere enn hva jeg har sett av GC bilder, men fremdeles veldig pent.

Hvis jeg skulle sette fingeren på noe så må det nok være det samme jeg klager på hver gang jeg sitter med et RE spill. Kontrollen, klønete fremført IGJEN. For det første, hvor vanskelig er det å inkludere sidestepping slik at man slipper å knote så mye for å navigere seg gjennom zombies, trange skur og whatnot. Var ikke helt overbevist av måten man siktet på i spillet. Men det blir en vane til slutt.

Frameraten har til nå holdt seg stødig og flyter vel på en 30fps som antatt.
Ellers vil jeg også nevne at loadetiden er veldig bra, slipper å bli forbannet irritert over ekstrem loading. Nei, dette var et veldig bra spil på mange måter. Men jeg må vel bare sitte litt mer med spille før jeg kan uttale meg stort sett mer om det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UP har anmeldt RE4 til PS2. 10/10 poeng!

Opprinnelig skrevet av James Mielke
But the most important new ingredient is by far the Ada Wong sidestory, "Separate Ways." It is worth the price of admission alone to play this. It's at least as long as most of the previous Resident Evil games and then some.
Ser ut som jeg må kjøpe dette spillet på nytt!
 
er kamera og kontrollen like lite brukervenlig som på foregående RE spill?
 
er kamera og kontrollen like lite brukervenlig som på foregående RE spill?
[/b]
Kontrollen er blitt litt bedre. Men fremdeles så irriterer jeg meg litt over den enda, kunne blitt utført litt bedre. Føles litt statisk enda. Men det hadde vel kanskje ikke hatt RE feelingen uten den ? :p

Kameraet er litt begrenset. Man kan se litt rundt seg og til sidene. Men kameraet går en anelse kjapt etter min egen smak. Men igjen, dette blir da småting å sutre over. Jeg liker spill godt til nå, får se om det blir enda bedre uti spillet.
 
Overhodet ikke. I motsetning til de andre spillene i serien står ikke kameraet i fastsatte posisjoner. Her følger kameraet tett inntil skuldrene til Leon. Det høres kanskje ikke så veldig bra ut, men jeg synes det fungerer utmerket. Kontrollen fungerer veldig likt de andre spillene, men den føles mye mer responsiv i fireren. Og når man i tillegg ikke har de samme homo kameravinkelene å slite med, blir styringen mye mindre irriterende.

^ Til ak74u
 
Grafisk sett tror jeg dette er det beste som er kommet til PS2, holder høyt nivå ihvertfall. Har aldri spilt GC versjonen, så kan ikke sammenligne, men jeg syns dette var utrolig fett. Skummelt var det ihvertfall, helvetes banditter med sekk over hodet og motorsag arghgh :(

Forresten, er det ikke mulig å gå samtidig som du sikter? Det er så fryktelig tungvint å måtte sto i ro hver gang du vil skyte litt.
 
1UP har anmeldt RE4 til PS2. 10/10 poeng!

Opprinnelig skrevet av James Mielke
But the most important new ingredient is by far the Ada Wong sidestory, "Separate Ways." It is worth the price of admission alone to play this. It's at least as long as most of the previous Resident Evil games and then some.
Ser ut som jeg må kjøpe dette spillet på nytt!
[/b]
Det hørtes da suspekt ut. Kan det stemme. Selv bruker jeg noenlunde like lang tid på REmake og RE4.
 
<div class='quotemain'>
1UP har anmeldt RE4 til PS2. 10/10 poeng!

Opprinnelig skrevet av James Mielke
But the most important new ingredient is by far the Ada Wong sidestory, "Separate Ways." It is worth the price of admission alone to play this. It's at least as long as most of the previous Resident Evil games and then some.
Ser ut som jeg må kjøpe dette spillet på nytt!
[/b]
Det hørtes da suspekt ut. Kan det stemme. Selv bruker jeg noenlunde like lang tid på REmake og RE4.
[/b][/quote]
Sånn som jeg har forstått det så er det bare en ny gjennomgang av RE4 med Ada Wong. Det vil si at det er stort sett de samme stedene man går på, men at det fortsatt er en del nye, samt at man får vite mer om historien og slikt. Vil altså tro at det er mye på samme linje som Claire/Leon-valget i RE2 og Jill/Chris-valget i RE.
 

SHDR

Gullmedlem
Da eier jeg RE4, gitt. Vel, så langt er jeg positivt overrasket ut. Det ser ikke så veldig mye mer skrot ut enn på GC, hvilket er positivt. Ellers er det presist det samme spillet. Ergo er det bra.

Litt dårligere kontroller enn på GC, siden PS2-kontrolleren er slikt et overgrep mot menneskehånden, men alt funker som forventet. Ikke opplevd noen framedrops enda.

De store grafiske forskjellene ligger i lyssettingen, teksturene og mengden med kulisser. De mer komplekse kulissene fra GC-versjonen er byttet ut med mindre modeller, lyssettingen er generelt langt mer skitten i PS2-versjonen, og langt mindre karakteristisk enn på GC. Teksturene er mindre, færre og med lavere fargedybde. Likevel, siden RE4 bruker så mye grå og brune toner, ser det temmelig likt ut likevel.

Foreløpig konklusjon: Om du eier GC: kjøp GC-versjonen. Om du ikke eier GC-versjonen, kjøp en GC og få tilgang til flere av denne generasjonens aller beste spill. Hvis du synes det høres ut som en dårlig idé ...

... vel, synd for deg.
 

Lodin

Der Waaaah
Såvidt jeg kan se slippes ikke Resi 4 offisielt før på fredag. De fleste butikker får det nok inn på tirsdag eller onsdag så fra i morra av er det muligens noen heldige få som får fingra i det.
Når er det foresten nettbutikker shipper ut forhåndsbestillinger? Går å venter på Call of Cthulhu som også skal komme på fredag.