Resident Evil 4

#6
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@04.08.2004, 01.31
RE 4 har blitt utsatt til 2005: http://www.gamespot.com/news/2004/08/03/news_6103995.html

2004 blir bare dårligere og dårligere for GC eiere.
82773​
Og hva annet har skjedd som gjør 2004 til et dårlig år for GC eiere? Metroid Prime 2: Echoes, Starfox 2, Animal Crossing, Tales of Symphonia, Donky Konga, Pikmin 2 osv. Alle disse spillene er etterlengtede spill som det fortastt er planer om å gi ut her i Europa innen årets slutt. Det har jo også kommet ut storspill tidligere i år.
 
#7
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@04.08.2004, 02.31
RE 4 har blitt utsatt til 2005: http://www.gamespot.com/news/2004/08/03/news_6103995.html

2004 blir bare dårligere og dårligere for GC eiere.
82773​
Ett spill blir utsatt, og dermed mener du 2004 blir dårligere og dårligere for GC-eiere? Om 3-4 store spill ble utsatt, da ville 2004 blitt dårligere og dårligere for GC-eiere. Men som Shigsyfreak nevnte, så er det flere store GC-spill i vente.

Men joda, det er kjipt når det spillet jeg ser mest fram til blir utsatt til neste år. Men på en annen side kommer det så mye bra i år, at det er egentlig et fett for meg.
 
#8
La oss se her:

MGS TTS : Ultra hypa av GC fanboys, hva skjedde? Det fikk 82% av Gamespot og 85% av IGN. Altså en skuffende remake som kunne blitt så mye mer.

Final Fantasy: Crystal Chronicles: GC folka trodde at dette kom til å bli et kjempe spill (AAA) men hva ble det til? 80% på Gamespot og 76% på IGN.....

Legend of Zelda: Four Swords Adventures: Samme med dette. Gamespot ga det 81% og IGN 87%...

Dårlig GC år, de eneste kjempe spilla som kommer er Metroid Prime 2 og Paper Mario 2....

For meg ser det ut som en ganske blodfattig lineup.
 
#10
Grunnen til at Twin Snakes ikke scoret høyere enn 82% (som egentlig er en meget høy karakter) hos Gamespot var fordi det er en remake. En remake vil aldri oppnå de helt store toppkarrakterene. Da måtte isåfall Silicon Knights ha lagt til en del ekstra, men det er også risky.

Final Fantasy er jeg enig i at vat litt skuffende, men det er i det minste veldig gøy i multiplayer. FF:CC overgikk hvertfall (etter min mening) FF X-2, som jeg ikke har mye positivt å si om.

Zelda: Four Swords har jeg ikke testet, men jeg har hørt en del bra om det, blandt annet her på forumet. Dessuten var vel ikke dette spille særlig hypa opp på forrhånd, og har vel aldri blitt sett på som ett av "killer-spillene" til GameCube i år.
 

Kilik

Lokal moderator
#12
Opprinnelig skrevet av kingkong@04.08.2004, 11.25
NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

når kommer det til europa?
Ikke fastsatt noen dato, men både Resident Evil Remake og Resident Evil 0 kom ut i Europa 4-5 måneder etter USA-releasen. Vi kan vel vente noe sånt denne gang også, altså rundt mai/juni 2005...

Sammenlignet med i fjor er ikke 2004 line-up'en til GC mye å skryte av. Har faktisk ikke kjøpt et eneste GC-spill til nå i år. Remakes og Connectivity-spill frister ikke. Og foruten oppfølgerne Metroid Prime 2 og Paper Mario 2 er ikke resten av året mye å juble for heller...
 
#13
Er det så sinnsykt vanskelig å finne det ut selv?

www.tothegame.com <- Et tips... så kan du finne andre sider selv.
 
#14
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@04.08.2004, 03.26
La oss se her:

MGS TTS : Ultra hypa av GC fanboys, hva skjedde? Det fikk 82% av Gamespot og 85% av IGN. Altså en skuffende remake som kunne blitt så mye mer.

Final Fantasy: Crystal Chronicles: GC folka trodde at dette kom til å bli et kjempe spill (AAA) men hva ble det til? 80% på Gamespot og 76% på IGN.....

Legend of Zelda: Four Swords Adventures: Samme med dette. Gamespot ga det 81% og IGN 87%...

Dårlig GC år, de eneste kjempe spilla som kommer er Metroid Prime 2 og Paper Mario 2....

For meg ser det ut som en ganske blodfattig lineup.
82792​
Hva andre kritikere gir GameCube-spill i score bryr meg ingenting om jeg liker spillet. Personlig synes jeg Metal Gear Solid: The Twin Snakes er et fantastisk spill, og jeg er ikke alene om å synes det.

Final Fantasy: Crystal Chronicles og The Legend of Zelda: Four Swords Adventures er spill som krever at du har link-kabler og GBA-er for at det skal blie skikkelig moro. Selv ble jeg litt skuffa over FF:CC, men TLoZ:FSA er utrolig underholdene når man spiller flere om gangen.

I tillegg har spill som Tales of Symphonia kommet, og det er i hvert fall jeg så langt veldig godt fornøyd med. Harvest Moon: A Wonderful Life er også ganske bra.

For min egen del, så har GameCube hatt best line-up i år. Jeg har kun kjøpt ett XBox-spill (Ninja Gaiden), mens PS2 har jeg vel handlet 4-5 spill til, men ingen veldig store titler. PC har jeg ikke kjøpt noe spill til enda (fordi jeg aldri har likt å spille PC noe særlig). Jo, XBox har hatt titler som Splinter Cell Pandora Tomorrow og The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay, men førstnevnte interesserte meg ikke, og sistnevnte er ikke ute på PAL enda.
 
#15
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@04.08.2004, 02.26
La oss se her:

MGS TTS : Ultra hypa av GC fanboys, hva skjedde? Det fikk 82% av Gamespot og 85% av IGN. Altså en skuffende remake som kunne blitt så mye mer.

Final Fantasy: Crystal Chronicles: GC folka trodde at dette kom til å bli et kjempe spill (AAA) men hva ble det til? 80% på Gamespot og 76% på IGN.....

Legend of Zelda: Four Swords Adventures: Samme med dette. Gamespot ga det 81% og IGN 87%...

Dårlig GC år, de eneste kjempe spilla som kommer er Metroid Prime 2 og Paper Mario 2....

For meg ser det ut som en ganske blodfattig lineup.
82792​
Er gamespot og IGN de eneste kildene som gjelder for deg? Er det slik at alt som får dårlig score av IGn og Gamespot med en gang er dårlige spill? Da har du faen meg et forbausende trangsynt syn på gaming.
Uansett så er scorene du legger frem ikke dårlige scorer, hvis vi tenker terningkast så ligger de et sted imellom 5+ og 6-. Dårlige spill? Jeg følger deg ikke her, junkmastaflex. De eneste kjempespilla (orddeling, min venn) som kommer er Metroid Prime 2 og Paper Mario 2? Pikimin 2, Donkey Konga, Mario Party 6, Tales Of Symphonia og Harvest Moon 2 i tillegg til flere svært lovende multikonsollspill er alle satt til å komme ut før nyttårsaften i år. Sorry, mate, her har du bare ikke gjort nok research før du åpnet munnen din.
 
#16
Jeg mener at GC desverre sliter veldig. Tillogmed kjedelige barne spill er det lite av som kommer nå. Og når en går inn på hvilken somhelst nettside som selger spill og går inn på GC seksjonen så er det jo helt tafat der....

Det kommer rettogslett for lite spill til GC. Jeg tviler sterkt på at Nintendo kommer til å overleve neste generasjons konsoller.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Alias@04.08.2004, 14.16
De eneste kjempespilla (orddeling, min venn) som kommer er Metroid Prime 2 og Paper Mario 2? Pikimin 2, Donkey Konga, Mario Party 6, Tales Of Symphonia og Harvest Moon 2 i tillegg til flere svært lovende multikonsollspill er alle satt til å komme ut før nyttårsaften i år.
82856​
Har du lest noe info rundt Mario Party 6 som ikke jeg har lest? Hvis det skal bli et kjempespill, bør det være en god del nytt med det i forhold til tidligere Mario Party-spill. Mario Tennis kan jo også nevnes, men jeg tviler på at det blir et kjempespill. Baten Kaitos hadde du glemt i den listen.

Anyway, ser man på GameRankings, så er line-upen til GameCube den dårligste så langt i år (ser man bort ifra GBA). Men likevel, smak og behag. Folk liker forskjellige spill.

PlayStation 2
World Soccer Winning Eleven 7 - 92.4%
NCAA Football 2005 - 89.8%
MVP Baseball 2004 - 88.3%
ESPN NFL 2K5 - 87.9%
Final Fantasy XI - 87.3%
Onimusha 3: Demon Siege - 86.7%
Splinter Cell Pandora Tomorrow - 86.7%
Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy - 85.5%
Champions of Norrath - 85.0%
NBA Ballers - 84.3%

GameCube
NCAA Football 2005 - 87.8%
MVP Baseball - 2004 - 86.7%
Metal Gear Solid: The Twin Snakes - 86.3%
The Legend of Zelda: Four Swords Adventure - 85.8%
007: Everything or Nothing - 85.4%
Tales of Symphonia - 85.2%
Spider-Man 2 - 83.0%
Splinter Cell Pandora Tomorrow - 81.7%
Mega Man Anniversary Collection - 81.7%
NFL Street - 81.5%

XBox
Splinter Cell Pandora Tomorrow - 93.2%
Ninja Gaiden - 91.7%
ESPN NFL 2K5 - 91.2%
The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay - 90.4%
NCAA Football 2005 - 89.3%
Rallisport Challenge 2 - 88.7%
MVP Baseball 2004 - 87.9%
Colin McRae Rally 4 - 86.3%
TOCA Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator - 85.8%
Spider-Man 2 - 84.5%

PC
Unreal Tournament 2004 - 93.5%
Far Cry - 89.7%
Splinter Cell Pandora Tomorrow - 87.1%
Rise of Nations: Thrones & Patriots - 86.4%
TOCA Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator - 86.0%
City of Heroes - 85.7%
Thief: Deadly Shadows - 84.7%
Battlefield Vietnam - 83.6%
Joint Operations: Typhoon Rising - 83.0%
Ground Control II: Operation Exodus - 82.9%

GBA
Metroid: Zero Mission - 89.8%
Classic NES: The Legend of Zelda - 86.9%
Mario Golf: Advance Tour - 85.1%
Classic NES: Super Mario Bros. - 84.6%
Wade Hixton's Counter Punch - 81.8%
Sonic Advance 3 - 81.4%
Mario vs. Donkey Kong - 81.2%
Sabre Wolf - 79.6%
Shining Force: Resurrection of the Dark Dragon - 78.4%
Shining Soul II - 77.2%
 
#18
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@04.08.2004, 15.09
Og når en går inn på hvilken somhelst nettside som selger spill og går inn på GC seksjonen så er det jo helt tafat der....
82869​
Det der er jekla irriterende. Spacworld, Platon, Musikkverket, Obs, Elkjøp osv. har et mye større utvalg til Xbox og PS2 enn til Gamecube. Selger Xbox og PS2 spill så mye mer enn Gamecube spill, eller? Det er jo tross alt snakk om dobbelt så stort utvalg, og vel så det.
 

Kilik

Lokal moderator
#19
Opprinnelig skrevet av Egle@04.08.2004, 17.42
Det der er jekla irriterende. Spacworld, Platon, Musikkverket, Obs, Elkjøp osv. har et mye større utvalg til Xbox og PS2 enn til Gamecube. Selger Xbox og PS2 spill så mye mer enn Gamecube spill, eller? Det er jo tross alt snakk om dobbelt så stort utvalg, og vel så det.
82924​
Det kommer rett og slett av at det lages langt flere spill til PS2 og Xbox enn til GC. Jeg tror det er der mye av problemet til Nintendo ligger. "Vanlige" kjøper kun spillmaskiner med mange spill. Når de ser en hel vegg med PS2-spill mens GC bare har en liten hylle i butikken, er det ikke rart folk velger PS2 i stedet for GC når de skal gå til innkjøp av konsoll. Nintendos "kvalitet foran kvantitet" fungerer altså ikke...
 
#20
Ja, ok, det er vel egentlig ganske logisk. Var netttopp inne på tothegame.com. Fant da ut at det er "released" 331 Gamecube spill, mot 468 Xbox-spill og 727 PS2-spill. Nå vet jeg ikke om Tothegame fører opp absolutt alle spillene som blir sluppet, men det sier i hvert fall noe om forholdet mellom dem.