Resident Evil 4

Opprinnelig skrevet av Kilik@03.02.2005, 09.46
Og nå er det også bekreftet at RE4-pakken, som inkluderer Gamecube, RE4, eksklusiv making-of disc og spillbar Metroid Prime 2-demo, kommer ut 18.mars i Europa til kun £89 (ca. 1060 kr.). Dette kan nok forbedre det labre GC-salget her på kontinentet ganske kraftig...


172406​
Jeg skal ha den. :p Likevel jeg har GC & RE 4. Hehe :rulleøyne:
 
Sånn går det når man er i besittelse av litt for mye spenn og/eller er litt for stor fan av res 4.... Jaja kansje jeg også gjør det en dag langt ute i livet mitt
 
According to various Japanese publications, the new Resident Evil 4 team is encountering a few problems porting Resident Evil 4 to the PS2. Why do you ask? Hardware, Hardware, Hardware.

One of the big issues the team over at Capcom is facing is the fact that the PS2's texture memory capacity is far smaller than the Gamecube's. In the Gamecube version of Resident Evil 4, players were treated to 24 bit textures. However, in the PS2 version, expect 8 and 4 bit textures. That is quite the downgrade.

But no sir, it doesn't end there.

Leon's polygon count, in order to run on the inferior PS2 hardware, will have to drop from the original 10,000 polygons to a mere 5,000, slightly more than Snake from Metal Gear Solid 3.

The PS2, does however, have a large Direct Memory Access bandwidth, which will allow the developers to provide a high amount of textures into the game. But, if they choose to do this, the game's framerate will drop substantially, this is due to the PS2's, as stated before, limited texture memory capacity. And, of course, any extra lighting or texture layers will slow down the framerate more. It is expected, that if all the Gamecube features are included, the PS2 version will run at 30 frames per second. Compare that to the Gamecube version's smooth 60.

In conclusion, Resident Evil 4 is the perfect hardware comparison between the PS2 and Gamecube. But PS2 owners, do not fear! Extras are to be included into the PS2 version, such as a gallery and making of featurette!

- - - - - - - - -

Kilde

- - - - - - - - -

MoFo2
 
Har du lyst på spillet, så anbefaler jeg deg rett og slett å kjøpe en Gamecube. I den bundelen får du en ny konsoll og et utrolig bra spill, til mindre enn det koster for to nye spill. Det er et helvetes bra tilbud skal jeg si deg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ja, hva kan man forvente? PS2 er skrap, og det er på tide at det kommer tydelig fram. Forhåpentligvis vil dette overbevise noen av dem som mener og tror at PS2 er den beste konsollen når det gjelder hardware. Jah.

Og Resident Evil hører best hjemme på GC, det er nå min mening.

Jeg har forresten ennå ikke fått pakka med paraply og spill fra Play-Asia. :( Sitter trolig fast i tollen et sted.
 
Opprinnelig skrevet av MoFo2@06.02.2005, 15.36
According to various Japanese publications, the new Resident Evil 4 team is encountering a few problems porting Resident Evil 4 to the PS2. Why do you ask? Hardware, Hardware, Hardware.

One of the big issues the team over at Capcom is facing is the fact that the PS2's texture memory capacity is far smaller than the Gamecube's. In the Gamecube version of Resident Evil 4, players were treated to 24 bit textures. However, in the PS2 version, expect 8 and 4 bit textures. That is quite the downgrade.

But no sir, it doesn't end there.

Leon's polygon count, in order to run on the inferior PS2 hardware, will have to drop from the original 10,000 polygons to a mere 5,000, slightly more than Snake from Metal Gear Solid 3.

The PS2, does however, have a large Direct Memory Access bandwidth, which will allow the developers to provide a high amount of textures into the game. But, if they choose to do this, the game's framerate will drop substantially, this is due to the PS2's, as stated before, limited texture memory capacity. And, of course, any extra lighting or texture layers will slow down the framerate more. It is expected, that if all the Gamecube features are included, the PS2 version will run at 30 frames per second. Compare that to the Gamecube version's smooth 60.

In conclusion, Resident Evil 4 is the perfect hardware comparison between the PS2 and Gamecube. But PS2 owners, do not fear! Extras are to be included into the PS2 version, such as a gallery and making of featurette!

- - - - - - - - -

Kilde

- - - - - - - - -

MoFo2
173761​

how about, HAHAHA CAPCOM! like, capcom is the one that wants to port it in order to get more cash, so WORK HARDER

lol but u will still hear idot sony lover say that ps2 is more powerfull then Gamecube lol. :ler:
 

Lodin

Der Waaaah
Yay! Da har jeg og fått meg Resi 4!
*danser litt*

Kan noen bekrefte om folka i landsbyen faktisk snakker Katalansk (sær vest-Spansk dialekt)? Høres nemlig veldig sånt ut.
 
Opprinnelig skrevet av Lodin@09.02.2005, 20.55
Kan noen bekrefte om folka i landsbyen faktisk snakker Katalansk (sær vest-Spansk dialekt)? Høres nemlig veldig sånt ut.
175229​
Eg kan ikkje stadfesta om folka i spelet snakkar katalansk, men til opplysing kan eg seia at det ikkje er ei sær vest-spansk dialekt. Det er språket i Katalonia, eit område i Aust-Spania, med Barcelona som hovudstad. Det er nokså forskjellig frå kastilljansk ("vanleg spansk"), og alle i Katalonia lærer katalansk på skulen, sjølv om kastilljansk er det vanlegaste bruksspråket. I heile Spania er katalansk eit stort minoritetsspråk, men i Katalonia er det hovudspråket, og der er det brukt av alle sosiale lag, spesielt i skrift og i offisielle samanhengar. Under OL i Barcelona i 1992 vart alt kommentert på katalansk, sidan det føregjekk i Katalonia.

Ganske langt av-emnet, men eg følte det måtte oppklarast.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Et lite spørsmålet bare: Dette med å treffe fem "villagers" på rad på de skytebanene for å få fram en sånn ekstragreie, hvordan gjør man det? Er det bare å skyte fem på rad uten å bomme? Det er jo ikke annet enn villagers der. :ehm...:

Og hvis man har fått en "rare bottle cap" og en vanlig "bottle cap", er man da ferdig med det våpenet?
 
Tror du må skyte fem på rad i hodet uten å bomme. Da blir banen litt større (bakgrunsveggen forsvinner) og en skyteskive som gir 500 poeng dukker opp en liten stund.
 

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av MystB+11.02.2005, 08.28-->
<!--QuoteBegin-Lodin
@09.02.2005, 20.55
Kan noen bekrefte om folka i landsbyen faktisk snakker Katalansk (sær vest-Spansk dialekt)? Høres nemlig veldig sånt ut.
175229​
Eg kan ikkje stadfesta om folka i spelet snakkar katalansk, men til opplysing kan eg seia at det ikkje er ei sær vest-spansk dialekt. Det er språket i Katalonia, eit område i Aust-Spania, med Barcelona som hovudstad. Det er nokså forskjellig frå kastilljansk ("vanleg spansk"), og alle i Katalonia lærer katalansk på skulen, sjølv om kastilljansk er det vanlegaste bruksspråket. I heile Spania er katalansk eit stort minoritetsspråk, men i Katalonia er det hovudspråket, og der er det brukt av alle sosiale lag, spesielt i skrift og i offisielle samanhengar. Under OL i Barcelona i 1992 vart alt kommentert på katalansk, sidan det føregjekk i Katalonia.

Ganske langt av-emnet, men eg følte det måtte oppklarast.
175896​
[/b]
Til å kunne så mye om den "dialekta" var du da fryktelig dårlig til å kjenne den igjen. :p
Brodern kunne etter noen sekunder bekrefte at språket til landsbyboerne er en blanding av Spansk, Katalansk og tull. Imponerende at Capcom tok seg bryet med å jobbe så mye med den biten av spillet.
 
Opprinnelig skrevet av Lodin@16.02.2005, 16.35
Til å kunne så mye om den "dialekta" var du da fryktelig dårlig til å kjenne den igjen.  :p
Brodern kunne etter noen sekunder bekrefte at språket til landsbyboerne er en blanding av Spansk, Katalansk og tull. Imponerende at Capcom tok seg bryet med å jobbe så mye med den biten av spillet.
178466​
Hmm, ja, det er ganske tøft. Eg kan dessverre verken spansk eller katalansk, ville berre retta opp i det du skreiv om sært og vest-spansk og dialekt, var nettopp på eit føredrag og lærte om det, og ville berre dela litt av min kunnskap med dykk.:)

Men veit du kva dei seier? Det er jo interessant å vita, så viss du eller bror din eller nokon andre skjønar språket, kan de ikkje skriva noko av det inn her?
 

Lodin

Der Waaaah
Vel... Det er egentlig ikke så lett å oversette når man bare forstår 1\4 del. Det lille brodern fikk ut av samtalen med han første fyren foran peisen var at han spurte hva Leon gjorde der for så å true med at fremmede ikke hadde noe i området å gjøre. Tilslutt kaller ham han en horeunge.
Det siste skjønnte forsåvidt også jeg med min minimale Spansk. :p
 
Opprinnelig skrevet av Scorpiux@16.01.2005, 14.00
Faen no oversettelser på IGN av det village folket sier når dem prater innimellom:

Dette er bare fra veldig tidlig i spillet da...

When Leon enters the first house and shows the man the picture, he says this:
¿Qué carajo estás haciendo aquí? Lárgate cabrón.
Which means:
What the f*ck are you doing here? Get the hell out of here mother f*cker.

After entering Cabin #3, villagers can be heard saying:
¡Abre la puerta!
Which means:
Open the door!

Vayan por detrás. <- Thanks to Emperor0fDune [Sonic_the_Hedgehog@earthlink.net]
Which means:
Go from behind.

And of course, after the bell rings, during the cutscene, the villagers say:
La campana
Which means:
The bell

Es hora de rezar
Which means:
It's time to pray

Tenemos que irnos
Which means:
We have to go
164229​
       SPANISH                                   ENGLISH
1."Te voy a matar"                         1."Im going to kill you!"
2."No dejes que escape de la isla"    2."Dont let him get away from island"
3."Mira!... esta herido"                     3."Look! he is hurt"
4."Ahi esta!"                                    4."There he is"
5."Morir es vivir"                             5."To die is to live"
6."Gojedlo!"                                    6."Grab him!"
7."Atras de ti imbecil!"                     7."Behind you imbecil!"
8."Te coji!"                                     8."Gotcha!" or "I **** you"
9."Muere, muere...."                         9."Die, die...."
10."Sera mejor que empiezes a rezar"  10."You Better start praying"
11."Basta hijo de ****"                       11."Stop you son of *****"
12."Matenlo!"                                   12."Kill HIM!"
13."Muerete!"                                    13."DIE!"
14."Te voy a romper en pedazos"       14."I'll breack you in to pieces"
15."Un forastero!"                          15."A foreigner!" or "A stranger!"
16."Cerebro, cerebro, cerebro"        16."Brain, brain, brain"
Opprinnelig skrevet av Houseman@16.02.2005, 03.53
Et lite spørsmålet bare: Dette med å treffe fem "villagers" på rad på de skytebanene for å få fram en sånn ekstragreie, hvordan gjør man det? Er det bare å skyte fem på rad uten å bomme? Det er jo ikke annet enn villagers der.

Og hvis man har fått en "rare bottle cap" og en vanlig "bottle cap", er man da ferdig med det våpenet?
Etterkvart kjem det fram ein Ashley blink som du blir trekt 1000 poeng i å treffe. Det er 25 villagers i ein omgang, 5 treff utan bom resulterer i ein Salazar blink som kan gje 500 poeng. Det er same kva for våpen ein brukar, ein kan i alt få 6 prisar på kvar rad (A B C D). Rare bottle cap får ein berre ein av på kvar rad (figuren heilt til høgre). Første skytabana du går inn i (castle) kan du berre skyte fram prisar på rad A (bostaven A er ikkje nemnt). Ein kan òg få ekstra poeng ved å skyte på spesielle plassar på bakgrunnen, td (måne - slott).
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er mulig jeg er veldig treg nå, men jeg forstår det fortsatt ikke. Hvor mange bottle caps kan man oppnå på den første banen? Jeg har den ytterst til høyre på rad A og en til venstre på rad A. Begge var for at jeg traff alle blinkene med to forskjellige våpen.