Resident Evil 5 [PS3/X360]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Tjah, hva skal man si? Selv genuint misogynistiske spill (The Witcher, jeg ser på deg) klarer som regel å unnslippe uten påskrevet pass. Skulle jeg tippe så har det med forventninger å gjøre; spillmediet lider av at den stereotype gamer er en asosial taper med forkvaklet verdenssyn så at damene blir undertrykt er nesten å forvente. Enten det, eller så er det nok et eksempel på dobbeltmoralen i amerikansk massemedia.
 
#44
Dessuten er det harde fakta at jenter sloss mye bedre desto mindre, eventuelt tettsittende klær de har på seg. ALLE vet det. Se f.eks på DoA. Eller Tekken. Soul Calibur. Jeg kunne fortsette lenge.

Edit: Damn you klaymen. Damn you to hell!!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#47
Hmz, kult. Men det ser ikke ut til å bli så mye skumlere enn RE4 såvidt jeg kan se. Det ser derimot ut til å være uendelig mye vanskeligere med alle fiendene! D;

Jeg spilte forøvrig ikke RE4 før jeg fikk tak i Wii Edition, og delvis på grunn av kontrollene var det noe av det feteste jeg har spilt. Hva tenker dere som spilte det til GC eller PS2 om hvordan 360-kontrollen blir?
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Jævla forbanna rassistsvin! Komme her å påstå at afrikanere har kjeften full av tentakler. Opplagt at ingen mindflayere har arbeidet med dette spillet. :argh:
 
#49
Jeg spilte forøvrig ikke RE4 før jeg fikk tak i Wii Edition, og delvis på grunn av kontrollene var det noe av det feteste jeg har spilt. Hva tenker dere som spilte det til GC eller PS2 om hvordan 360-kontrollen blir?
Jeg har spilt alle versjonene, og Wii-utgaven har den beste kontrollen, men den er ikke så mye bedre. Burde ikke være noe problem å styre det på X360, eller PS3, hvis du er vandt med de løse, ekle analogspakene på SIXAXIS/DS3.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#51
Var det ikke det for evigheter sida? Beste hadde vært om det faktisk kom til Wii, selv om det ikke hadde sett like pent ut, selvfølgelig.

Jeg tipper jeg kanskje har en PS3 når RE5 kommer ut, men jeg kjøper det vel til 360 uansett (forutsatt at det er de systemene det kommer til). Jeg styrer unna Playstation-håndkontrollen når jeg kan... Tror ikke det går an å spille RE4: Wii Ed. med GC-kontroll, men jeg kan jo prøve. Bare for å se hvordan det er i tilfelle.
 

oma

Village Drunk
#53
Ser for meg at man blir veldig lei av "zombien-angriper-handmothand"animasjonen etter en stund. Forøvrig ble intrykket mitt fra første trailerene forsterket: om at disse bildene fra den landsbyen kanskje bare er 30 minutter eller en time ut i spillet, slik som det var med RE4. (Der første halvtimen var sykt intens med den lille landsbyen, helt til klokkene ringte og derfra dabbet det litt av)
 
#54
Påstår du at Resident Evil 4 på noe som helst punkt "dabbet av"? Det er det best pacede spillet jeg noen gang har spilt! Ikke kjedelig et eneste sekund iløpet av de 30 timene jeg brukte på første gjennomgang.
Anngående kontrollen så synes jeg den fungerte helt supert på Gamecube. Var faktisk usikker på hvilken av styremåtene jeg foretrakk etter at jeg spilte gjennom Wii Edition.. Det var mye mer presist og enkelt på Wii, men det fjerna noe av intensiteten da spillet ble mye, mye enklere. Men at jeg følte det sånn kan jo være at jeg hadde spilt igjennom det tre ganger før og, da. Poenget er vel uansett at jeg ikke bekymrer meg for dette når det kommer til Resi 5. Bør funke flott, selv om det helt sikkert føles mer tungvindt i begynnelsen.
 

oma

Village Drunk
#55
Sammenlignet med de første 30minuttene i 4ern så dabbet resten av spillet av. Inzane intensitet når man går inn i huset, så blokke med kommoden for å se at døren bare blir sagd ned med motorsag. Ikke på noe annet sted var det like intenst videre ut i spillet. Det vil ikke si jeg ikke mener spillet er ganske intenst gjennom hele greien, men de første 30 er unikt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#56
Det går ikke, men RE4 til GC bør være å finne til en femtilapp nå.
Og kjøpe en annen utgave av et spill jeg alledere har den beste utgaven av tror jeg ikke jeg gidder å bry meg med, men jeg har såpass tillit til 360-kontrollen (for ikke å snakke om de gode orda om GC- og PS2-utgavene av RE4) at jeg bare gleder meg uansett. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Jævla forbanna rassistsvin! Komme her å påstå at afrikanere har kjeften full av tentakler. Opplagt at ingen mindflayere har arbeidet med dette spillet. :argh:
Opplagt at ingen Lodiner har lest begrunnelsen for den uttalelsen Croal kom med. :rulleøyne:
 

Lodin

Der Waaaah
#59
Opplagt at sånne Crooooaler bare har dukka opp som spilljournalist en gang i løpet av de to siste åra og leker deilig og tror han har noe han skulle ha sagt fordi han er nigra. Selv han Tortilla-duden hos MTV har mer cred, seriøst.
 
#60
Hallo, er jo Capcom det er snakk om. Resident Evil 4 har foreløpig bare blitt portet til PS2, Wii og PC, så tror vi kan forvente oss en remake eller to til neste generasjonen med konsoller, og neste generasjons håndholdte.