Ris & Ros

Så klart ikke. Husk at de bruker noen måneder på å fikse enkle feil.
[/b]
Jaha? Hvilke enkle feil har tatt måneder å fikse? Jeg elsker når folk sier ting uten å begrunne det, det gir meg så seriøst inntrykk av dem.

Du LYVER! Anmerkning!
[/b]
Sier du dette bare for å provosere eller har du en bedre grunn?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
<div class='quotemain'>
Du LYVER! Anmerkning!
[/b]
Sier du dette bare for å provosere eller har du en bedre grunn?
[/b][/quote]

For å opplyse folk om hvordan spillegals ledelse behandler brukerne sine om de skulle finne på å lyve eller svare på personangrep. :) Beklager, har jeg løyet igjen? Å Gud, ikke kast meg ut, opphøyde Elfkin som ikke kommer med personangrep eller sprer løgnaktige utsagn så andre gjentar det som i et unisont kor mot ledelsen!
 
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Du LYVER! Anmerkning!
[/b]
Sier du dette bare for å provosere eller har du en bedre grunn?
[/b][/quote]

For å opplyse folk om hvordan spillegals ledelse behandler brukerne sine om de skulle finne på å lyve eller svare på personangrep. :) Beklager, har jeg løyet igjen? Å Gud, ikke kast meg ut, opphøyde Elfkin som ikke kommer med personangrep eller sprer løgnaktige utsagn så andre gjentar det som i et unisont kor mot ledelsen!
[/b][/quote]
Om du mener folk fortjener en anmerkning eller lignende har vi en knapp det står "Report" på som du kan bruke (jeg er overrasket over at en gløgg kar som deg ikke skjønte at det var det denne knappen var til dog). Jeg setter forresten pris på at du glorifiserer meg, jeg mangler bare rundt 4998 som forguder meg så kan jeg vel offisielt sett starte en religion.
 
Tenk nå. Hvorfor flyttet dere forumet til ny lokasjon. Dere gjorde det for å fikse et problem hva? Hvilket problem.
 
Tenk nå. Hvorfor flyttet dere forumet til ny lokasjon. Dere gjorde det for å fikse et problem hva? Hvilket problem.
[/b]
Åja, jeg som syntes du skrev "enkle feil", men det var vel jeg som blingset *lese over*, nei jeg hadde visst rett! Hva din definisjon på "enkle feil" er vet jeg ikke, men hverken Invision, jeg eller folk jeg har spurt som har veldig mye erfaring med PHP og mysql viste hva årsaken var så jeg vil ikke klassifisere det som en "enkel feil".
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Du LYVER! Anmerkning!
[/b]
Sier du dette bare for å provosere eller har du en bedre grunn?
[/b][/quote]

For å opplyse folk om hvordan spillegals ledelse behandler brukerne sine om de skulle finne på å lyve eller svare på personangrep. :) Beklager, har jeg løyet igjen? Å Gud, ikke kast meg ut, opphøyde Elfkin som ikke kommer med personangrep eller sprer løgnaktige utsagn så andre gjentar det som i et unisont kor mot ledelsen!
[/b][/quote]
Om du mener folk fortjener en anmerkning eller lignende har vi en knapp det står "Report" på som du kan bruke (jeg er overrasket over at en gløgg kar som deg ikke skjønte at det var det denne knappen var til dog). Jeg setter forresten pris på at du glorifiserer meg, jeg mangler bare rundt 4998 som forguder meg så kan jeg vel offisielt sett starte en religion.
[/b][/quote]
Jeg ønsker bare å hjelpe brukerne fra undertrykkelse, ikke hjelpe deg. Men i en god og fin politistat, så foregår advarslene i det skjulte, mens man glorifiserer lederne i det åpne rom. Avstraffelsene foregår også i det skjulte, gjerne uten noen domsavsigelse bortsett fra et vag beskrivelse av oppvigleri mot staten; og en offisiell innrømmelse av komplott mot stat og folk(hvordan en gløgg fyr som deg har glemt den fasen, aner jeg ikke). Det virker dog som om denne politistaten fortsatt opprettholder en viss form for ytringsfrihet, muligens for å innynde seg blant de mer demokratisk anlagte, noe som gir meg spillerom for å konstant påpeke ditt enestående hykleri som du aldri svarer på, i tro politistatsånd.
 
<div class='quotemain'>
Tenk nå. Hvorfor flyttet dere forumet til ny lokasjon. Dere gjorde det for å fikse et problem hva? Hvilket problem.
[/b]
Åja, jeg som syntes du skrev "enkle feil", men det var vel jeg som blingset *lese over*, nei jeg hadde visst rett! Hva din definisjon på "enkle feil" er vet jeg ikke, men hverken Invision, jeg eller folk jeg har spurt som har veldig mye erfaring med PHP og mysql viste hva årsaken var så jeg vil ikke klassifisere det som en "enkel feil".
[/b][/quote]

Fortsatt enkel feil. Var vel ikke vanskelig å flytte forumet? Forresten, linken til forumet er jo fortsatt ikke fikset. Den er også rimelig enkel.
 
Fortsatt enkel feil. Var vel ikke vanskelig å flytte forumet? Forresten, linken til forumet er jo fortsatt ikke fikset. Den er også rimelig enkel.
[/b]
Over halve jobben er å lokalisere feilen, så fort måtte vi planlegge flyttingen av forumet (noe som ikke er gjort i en håndvending når man har en database med 700 000 rader og maks 36000 spørringer per time hos webhotellet). Når det gjelder forsiden er det beklagelig, men det er ikke jeg som administrerer den så jeg får ikke gjort noe med den for øyeblikket.

Jeg ønsker bare å hjelpe brukerne fra undertrykkelse, ikke hjelpe deg. Men i en god og fin politistat, så foregår advarslene i det skjulte, mens man glorifiserer lederne i det åpne rom. Avstraffelsene foregår også i det skjulte, gjerne uten noen domsavsigelse bortsett fra et vag beskrivelse av oppvigleri mot staten; og en offisiell innrømmelse av komplott mot stat og folk(hvordan en gløgg fyr som deg har glemt den fasen, aner jeg ikke). Det virker dog som om denne politistaten fortsatt opprettholder en viss form for ytringsfrihet, muligens for å innynde seg blant de mer demokratisk anlagte, noe som gir meg spillerom for å konstant påpeke ditt enestående hykleri som du aldri svarer på, i tro politistatsånd.
[/b]
Nei, du prøver å rakke ned på oss, ikke hjelpe brukerne. Jeg finner det utrolig barnslig at du skal overtolke dette og komme med dumme metaforer. En viktig ting som skiller spillegal fra å være en politistat er at det ikke er noen som tvinger deg til å være her. Det er tydelig at du klager over de samme tingene gang på gang (mitt evige hykleri, anmerkningen din, osv) og jeg har ingen planer om å endre på dette så da foreslår jeg at du enten forlater forumet eller lærer deg å leve med det.

Og for å være litt objektiv; ytringsfrihet er ikke krav på private diskusjonsfora eller lignende så du kan faktisk ikke forvente eller kreve noe som helst. Og uansett hvor mye du krangler, diskuterer og kverrulerer vil ikke det endre det faktum at ditt opphold her på spillegal er et privelegium, ikke en rett.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
«Forumbrukere burde ikke være redd for sine forumledelser, forumledelser burde være redde for forumbrukerne».

Bare nevner det.
 
Såvidt jeg forstår, har dere hatt SG på en hjemmesnekret server som kjører IIS. Har jeg rett? Isåfall: Feilen er funnet! Jippi!

Kompetansen og innsatsen blant sjefene her er for spredt. Elfkin er den eneste som klarer å fikse noe som helst teknisk, men å sikre en stabil side har tydeligvis vært for vanskelig. De andre... ja... det blir for spredt og sporadisk. SG med forum har ikke vært stabil og feilfri siden jeg og kanon holdt på, selv om det burde være det enkleste i verden.
 
La meg forøvrig legge til at den eneste måten å forandre forumets innhold på, er å produsere mer saklig stoff på forsiden. Spillinteresserte mennesker leser sider som utfyller deres behov for spillinfo. Uten en forside med jevne oppdateringer, kan dere ikke regne med at de saklige brukerne blir på forumet, og ihvertfall ikke at de skriver side opp og side ned om en så meningsløs ting som dataspill.

Det er forøvrig også hovedgrunnen til at vi fra gamle SG solgte siden til Endre - da vi ikke lenger orket å skrive ting, var det meningsløst å holde forumet i live.
 
Såvidt jeg forstår, har dere hatt SG på en hjemmesnekret server som kjører IIS. Har jeg rett? Isåfall: Feilen er funnet! Jippi!
[/b]
Dette er i utgangspunktet ikke et problem, jeg har diverse sider kjørende på serveren min og ingen av de har noen som helst problemer, men invision bruker en form for redirect som gjør så PHP for IIS ikke setter cookiene forumet ber om at blir satt. Dette er uansett ordnet nå og vi er tilbake til hosting hos domeneshop. Det eneste som gjenstår er å få forflyttet databasen til dem sin server (noe jeg forventer å få gjort i morgen) og da er alt i boks.

Jeg er dog enig i det du sier om forsiden. Vi trenger en aktiv forside med nyheter, men har vi folk som gidder å skrive på den? Vi har jo vurdert å lage en side som henter tråder fra forumet (nyheter og rykter, gjesteomtaler, osv), men denne ble forkastet tror jeg. Dette er en idé som er svært lett å realisere og jeg syntes vi bør gå for det. Da vil communitiet ha ansvaret for å skrive nyheter og brukerne får nøyaktig det de vil ha. Er dere enige?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Dessuten har vi raskere oppdatering enn hva "dere" hadde i deres to siste perioder.
[/b]
Det hjelper jo ikke når kvaliteten er så varierende som den er for øyeblikket. Jeg håper virkelig ikke dere teller antall oppdateringer og regner det som et hardtslående argument. Vi må en og en halv måned tilbake i tid («En opplyst forbruker»-artikkelen) for å finne noe som er gjennomtenkt nok til å kunne bli vurdert for publisering på f.eks. Gamer.no, ellers brukes forsiden for øyeblikket til svært varierende blogginnlegg som publiseres når en av skribentene føler for det. «Nostalgi-reisen» var et lovende tilløp som kunne ha blitt til noe, men artikkelforfatteren mistet interessen før teksten hadde kommet fram til noe og forlot hele greia ufullendt. De ordentlige tekstene har dere allerede gått lei av å bruke nok tid på å skrive, som forrige gang og forrige gang der igjen. Det kommer aldri til å bli til noe som helst hvis dere ikke klarer å rekruttere noen skribenter som kan produsere gode tekster med litt jevnere mellomrom enn Shadar og Alex er i stand til.

Jeg sier ikke at forsideprosjektet er helt uten håp for forbedringer, men så lenge tekstene ikke holder høyere nivå enn de gjør i øyeblikket, har det ingenting for seg å telle antall oppdateringer. Dere trenger strammere regi, større arbeidsinnsats og en redaktør som er villig og har evne til å få fram det beste i skribentene.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvem som forkastet det forslaget? Ledelsen? For jeg synes det er et veldig godt forslag, og hvis det faktisk er såpass lett å realisere som du sier ... Go for it. Alt er bedre enn sånn det er nå. :)
 
Heismann Hå:
Jo, jeg vil si det hjelper en hel del å ha jevne oppdateringer. En slags balanse mellom kvantitet og kvalitet. Fremfor ha et par-tre virkelig gode tekster i måneden, har vi også småtekster. Eksempelvis hvor Shadar annonserer spillet Grid Wars, og prater bittelitt om det. Alt i hånd med den nye retningen siden tar. Vi prøver ikke å dekke alt. Vi er ikke en oversetter av andres nyheter som så mange andre spillsider er. Vi velger å skrive om hva vi synes er viktig. Selv om vi fremdeles kunne gjort nettopp det mye oftere, ingen tvil der.

Thinaran:
Brukernes anmeldelse- og artikkelseksjon på forumet var tiltenkt nettopp den ordningen. Men grunnet svææært liten respons, ville vi ikke gi dere frie tøyler til å skrive hva som helst på forsiden. Vi hadde ikke fått noen indikasjon på at mange nok av dere var engasjerte eller kvalifiserte nok til det. Om du derimot har noe du vil ha klistra opp på siden, er det bare å maile det til meg, Endre eller Shadar. Det er kanskje bittelitt mer tungvindt å skrive det som en tekstfil og deretter maile det, men opp skal det komme allikevel.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
<div class='quotemain'>
Jeg ønsker bare å hjelpe brukerne fra undertrykkelse, ikke hjelpe deg. Men i en god og fin politistat, så foregår advarslene i det skjulte, mens man glorifiserer lederne i det åpne rom. Avstraffelsene foregår også i det skjulte, gjerne uten noen domsavsigelse bortsett fra et vag beskrivelse av oppvigleri mot staten; og en offisiell innrømmelse av komplott mot stat og folk(hvordan en gløgg fyr som deg har glemt den fasen, aner jeg ikke). Det virker dog som om denne politistaten fortsatt opprettholder en viss form for ytringsfrihet, muligens for å innynde seg blant de mer demokratisk anlagte, noe som gir meg spillerom for å konstant påpeke ditt enestående hykleri som du aldri svarer på, i tro politistatsånd.
[/b]
Nei, du prøver å rakke ned på oss, ikke hjelpe brukerne. Jeg finner det utrolig barnslig at du skal overtolke dette og komme med dumme metaforer. En viktig ting som skiller spillegal fra å være en politistat er at det ikke er noen som tvinger deg til å være her. Det er tydelig at du klager over de samme tingene gang på gang (mitt evige hykleri, anmerkningen din, osv) og jeg har ingen planer om å endre på dette så da foreslår jeg at du enten forlater forumet eller lærer deg å leve med det.

Og for å være litt objektiv; ytringsfrihet er ikke krav på private diskusjonsfora eller lignende så du kan faktisk ikke forvente eller kreve noe som helst. Og uansett hvor mye du krangler, diskuterer og kverrulerer vil ikke det endre det faktum at ditt opphold her på spillegal er et privelegium, ikke en rett.
[/b][/quote]
Uff, var det så åpenbart? Jeg overtolker ingenting, jeg henviser rett og slett til at du entret et emne, kalte en gruppe brukere som framsatte kritikk mot ledelsen for "sytende rasshøl"; tålte ikke å få en smekk i nøyaktig samme tone som du inviterte til, og disket ut en amerkning med nettopp det som grunnlag (uvitende, se signaturen min for den "forklarende" PM-ens innhold). Dette er nettopp rent hykleri, ettersom du begynte personangrepene, og nektet å ta innover deg kritikk, ja du stemplet det faktisk som usannheter, og at jeg "spredte det"; i overført betydning at jeg instigerte til et form for opprør mot ledelsen. Så jeg tror at metaforet mitt er høyst passende i forhold til dine overtramp. Om anmerkningen skal kunne legitimeres må du enten få en selv for å ha løyet og kommet med personangrep selv; eller gi en til alle andre som har kritisert ledelsen.

Og når det kommer til å finne meg et nytt sted, så kjempet du veldig ivrig for at jeg skulle foreta det mot min vilje (les: banne meg); i sinne og aggresjon over at jeg utfordret deg, skulle jeg tro. Hvilket bare viser på hvilken barnslig måte du utøver din makt. Om du derimot ønsker å fordrive alle som gjør Spillegal til en community ... vel, så får det være opp til deg, men når det kommer til meg så får du isåfall gjøre det med makt, eller tåle å høre på kritikken min. Jeg liker nemlig menneskene som henger her og har gjort det over lengere tid, og de eneste jeg har et problem med er ledelsen og deres maktsyke samt arroganse. Jeg skjønner at det er tøft å styre ei synkende skute, men å ta ut aggresjonen over egen evneveikhet på brukerne og aldri ta selvkritikk blir for dumt, og skaper nettopp misnøye.


Når det kommer til diskusjon, kverulering, etc. så er vel din kjære leder Alex flinkeste mannen i gata til det.
 
Tør jeg spørre hva du bidrog med på forsiden? Foruten en anmeldelse av et russisk spill i ny og ne. Dessuten har vi raskere oppdatering enn hva "dere" hadde i deres to siste perioder.
[/b]
Å, herregud. Les hva jeg skriver før du prøver å argumentere mot. Jeg påstod ikke at vi var flinke nok til å oppdatere, selv om takten i den siste perioden var jevn og god, og det over en lengre periode enn dere har klart. Uansett hjelper det lite når det er så langt mellom de jevne periodene, og her sliter dere akkurat like mye som vi gjorde.