Rollespill D&D and such .

#61
Me player rollespill! D&D :) Men nå har vi snart ingen DM lengre og da blir det ikke noe mere spilling på meg idet minste vi finenr en ny *grine* SÅ hvis det finens en person i Oslo området som ønsker å være DM for en gruppe så bare si ifra...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#62
Hvorfor ikke lese litt i spillbøkene og bli DM selv da? :)


I kveld skal jeg spille rollespill igjen for første gang på nesten to måneder. Vi spiller vanligvis hver søndg, men to av karene har fått unger, og vi har ikke hatt noe sted å spille … Vi starter på et nytt system, HARP (High Adventure Role Playing). Det er et derivat av Rolemaster som er en del enklere. Og magisystemet rocker shit.

Jeg skal spille en Cleric.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#63
Spilte noe Drackar och Demonar i mine spede år. Spilte faktisk en del, jeg og kameratene hadde tenkt å ta et lite eventyr i sommer, men tid lukker alle muligheter for det.

Drackar er helt herlig system, ingen levels, ikke noe av det bæsjet der, men det handler vel mer eller mindre KUN om rollespilling, noe ala WHFRP. Men men, har ikke tid til slikt lenger, selvom det hadde vært gøy med good-ol friends.

Lagde faktisk en hyper-religiøs ridder. Som reiser rundt og repenter i den lyse veiens navn.
 
#64
+3 nerd reporting inn her, er det noen flere som skal ned på GW butikken i dag for å spille Lustria campaignen med min 1000 poengs empire hær
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#65
Har en behemoth av Warhammer figurer som skal selges snart. For så å lage en fully fledged bretonnia armæ, ettersom jeg har noen få venner som spiller dette. Og det skader aldri å ha noe litt... håndfast å gjøre på en regneværsdag.
 
#66
hah vant med 288 poeng over en darkelf dude og sørget for at empire og darwes kansje vinner hele kampanjen =D


:kos:'e på warrior priest med power levle 3 spells
 
#68
huuum ARCON? me know nothing of it
 
#69
Opprinnelig skrevet av Thinaran@11.08.2005, 09.48
Hvorfor ikke lese litt i spillbøkene og bli DM selv da? :)


I kveld skal jeg spille rollespill igjen for første gang på nesten to måneder. Vi spiller vanligvis hver søndg, men to av karene har fått unger, og vi har ikke hatt noe sted å spille … Vi starter på et nytt system, HARP (High Adventure Role Playing). Det er et derivat av Rolemaster som er en del enklere. Og magisystemet rocker shit.

Jeg skal spille en Cleric.
250063​
Har du noen linker jeg kan nyte?
You made me look twice skjønner du :p
 
#70
Jeg har såvidt "begynt" med D&D. Venter på at regelboken skal dukke opp i posten. Men jeg har sånn halvveis lagd en character. En Paladin, som skal multi-classes til cleric senere. Noen som vet hvilken prestige-class han får da?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#71
Nuke:
Seffern! Sjekk ut HarpHQ for .

Vi brukte omtrent halvannen time på å lage vår første person (vi var tre karer som måtte dele samme bok), ganske bra med tanke på at det tar 3–4-timer å lage en i Rolemaster.

Dai'Shan:
Med mindre dere skal starte på level 15 er det ingen vits å tenke på prestige classes ennå. Det tar gjerne to-tre år med spilling av samme karakter å bli over level 20.
(Underforstått: Jeg vet ikke :p)
 
#72
Noen her som har spilt Shadowrun?

Det var iallefall det første p&p rollespillet jeg spilte.

Har ikke spilt annet enn det og D&D, og det har ikke blitt så mye spilling, fordi det var få folk i nabolaget som delte min interresse. :flau:

:)
 
#73
Jeg har vært DM før og kan det, men akkurat nå ønsker jeg ikke å være DM og ser der etter en annen som har lyst :p
 
#74
hehe , det er kjipt og være Dm i lengden. utrolig kjipt n¨r ting som skal skje kommer til og skje for fort for spilllerne gjør alt for uforventede ting :p. hva går Shadowrun ut på da?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#76
Shadowrun er tøft, kanskje litt tungt regelsystem.

Sjekk heller ut Cyberpunk, så slipper du alver, orker og magi... Og får ren og skjær Bladrunner feeling.
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Opprinnelig skrevet av HaZ@14.08.2005, 15.53
Det finnes faktisk et Shadowrun spill til SNES.
251215​
Og et til Genesis, men de fleste er enige i at det suger egg. =D

Ser foresten at WH40k nevnes i denne tråden så da kan vel jeg også utdype litt.
Spilte det en god del for noen år siden med en tett kjerne. Hadde en Ultramarine hær på 2500 og diverse Chaos på 3000. Desverre hadde vi brann på kjøkkenet i 01 og firmaet som stod for flyttinga av sakene våre syntes det var en lur ide' å måke samtlige figurer ned i ei diger eske og riste den riktig så godt på veien til lageret. Ikke uventet var innholdet bare en diger klase med plast, metall og avskrapt maling når jeg fikk eska tilbake.
Hadde uansett slutta å interesere meg så veldig for det på det punktet, men det var alikevel en bitter pille å svelge. Per i dag har jeg bare redda 4 figurer som er på hylla, en Ultramarine sersjant, en World Eater Terminator kaptein, en Tyranid Horumagant(?) og en Eldar Jetbike. Pent malte og til stor pryd er de.

Uansett ga THQ ut Dawn Of War i fjor, en nogenlunde perfekt konvertering hvor jeg slipper det største problemet med hobbyen, de andre spillerne. Elsker å kjøre mot dataen og ikke bruke to timer på å diskutere hvorvidt min modda Marneus Calgar (bare fordi jeg bruker en annen modell og kaller ham Marius Lodinus spiller vel for faen ikke non rolle!) følger reglene eller ikke.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#78
Opprinnelig skrevet av Kaligula@14.08.2005, 16.45
Shadowrun er tøft, kanskje litt tungt regelsystem.

Sjekk heller ut Cyberpunk, så slipper du alver, orker og magi... Og får ren og skjær Bladrunner feeling.
Shadowrun har et ganske enkelt regelsystem, faktisk. Alt av skillchecks går på D6-terninger. Spill heller Shadowrun og dropp metamenneskene og magien istedenfor Cyberpunk.

Noensinne prøvd å bruke et automatvåpen i Cyberpunk, Kali?
 
#79
ahh , har spillt sån D6 spill før sikkert kopiert fra det systemet. noen som har spillt deadlands før?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#80
Niks, spilte bare en skitten asiater som bodde i taxien sin (Jeg saa sjelden action).

D6 system er bra nok det, husker char creation i Shadowrun er jaevlig bra, ettersom det er veldig aapent og faa maler aa foelge, man kan egentlig lage hva som helst og det er ingen klasser (iallefall i den versj. jeg spilte).

Husker at det var pes i Shadowrun, der jeg proevde aa vaere GM, husker ikke helt hvilken versjon det var, men reglene var komplisert helvete, skal nevnes at jeg var ung og uvitende.

uannsett, mange aar siden, mange graasoner, sitter bare igjen med inntrykk.