Rollespill D&D and such .

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#82
Fett, men det er :D/D: ja...
Damn, hvis de puller det off, så kan det bli kabel schnabel...

Jaja, får lukte på 360 når den kommer.

Uannsett, det jeg digget med Cyberpunk var at universet var så autentisk, og gjengkrigene var tøffe. Hadde likt å se det laget om til spill (om det ikke finnes allerede? Mener å huske noe old top-down crap).
 
#83
Fallout ? :p hehe var på outland i dag så faktisk shadowrun bok der bare ett kopi igejn lurer faktisk på om jeg skal kjøpe meg det kopiet når pengene viser at det er greit ^^.
 
#84
Bestillte nettop Nybegynner pakken til Dungeons & Dragons(Basic Game) fra Avalon til 250,-.
Det var ikke i lager så jeg må nok vente en uke eller 2 før det kommer, men jeg er tålmodig.

Men, er det noen her som har prøvd D&D og kan si meg litt hva det er, alt jeg har prøvd før er Brettspillet D&D, som vistnok ikke er noen ting i forhold til det ekte spillet,
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#85
Det er et simpelt rollespill, faktisk noe ala WOW og alle japserpger, der du levler opp og blir sterkere og sterkere og sterkere, sekk ut Icewind Dale II på PC, så får du greit med insight.

Det går kanskje ikke så mye på ren rollespilling som det går på dreping, men det er alt ettersom. Vanskelig å forklare, læng si skjø..
 
#86
du kan oxo sjekke ut www.ddo.com der står det små ting som er i vanelig D&D oxo, hvis ikke så kan du jo sjekke Baldurs Gate serien lr Never Winter nights.

D&D i seg selv er stort og det blir større når du/dere setter dere in i en av D&D verdene. Feks , Eberron , Faerûn osv.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#87
Men BG bruker ikke 3rd (?) ed. reglene, noe iwd2 bruker, så jeg ville heller gått for den. Mer action er det der også.
 
#88
joa det er sant. men Iwd blir kjedelig i lengden synes jeg , sikkert for at jeg har gått igjennom det samme så mange ganger etter hverandre.. :p
 
#89
Opprinnelig skrevet av Thinaran@12.08.2005, 15.47
Nuke:
Seffern! Sjekk ut HarpHQ for .

Vi brukte omtrent halvannen time på å lage vår første person (vi var tre karer som måtte dele samme bok), ganske bra med tanke på at det tar 3–4-timer å lage en i Rolemaster.
250580​
Thomas, les her for meg a'
Siden der leker bare teit med meg snufs
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#90
Opprinnelig skrevet av Crosis@18.08.2005, 16.42
joa det er sant. men Iwd blir kjedelig i lengden synes jeg , sikkert for at jeg har gått igjennom det samme så mange ganger etter hverandre.. :p
252941​
Enig med at det er mindre variasjon, convoene mellom characterene i BG er geniale. BG har mer sjarm. Jeg liker bare mye bedre å lage samtlige chars selv, for full kontroll. Også liker jeg det kalde nord, til fordel for cozy bozy BG.
 
#91
hehe du liker altså Icewind dale altså, ikke langt under Icewind dale så finner man Northern Dark hvor hvoedsaklig meste parten av hva som skjer med drows skjer for øyeblikket :p
 
#92
Jeg spillte selv noen år, men gadd ikke tilslutt da jeg ikke orket mer av DM, han skulle ikke bare være jævlig mot meg, pga jeg avslørte bløffene hans for å hjelpe andre characters, men han skulle i tilleg til å være DM vare en egen character :blunk: Han forskjellsbehandlet meg sånn, bare fordi jag ikke ville gå i party med han og lagte mine egne quest og gikk opp levler og tok nesten alle motstandere han fant til meg på en smart av og til feig måte.. Men det tålte jeg ikke, kunne godt fortsatt mer, men ikke med han DM`en... :(
 
#93
Opprinnelig skrevet av EfreeTi@19.09.2005, 19.06
Jeg spillte selv noen år, men gadd ikke tilslutt da jeg ikke orket mer av DM, han skulle ikke bare være jævlig mot meg, pga jeg avslørte bløffene hans for å hjelpe andre characters, men han skulle i tilleg til å være DM vare en egen character :blunk: Han forskjellsbehandlet meg sånn, bare fordi jag ikke ville gå i party med han og lagte mine egne quest og gikk opp levler og tok nesten alle motstandere han fant til meg på en smart av og til feig måte.. Men det tålte jeg ikke, kunne godt fortsatt mer, men ikke med han DM`en...  :(
262608​

Altså Da jeg er Dm så har jeg mange Npc`er som er med men ingen jeg bruker aktivt som "meg" bare sånne som er med i spillet som folk kan snakke med eller utføre handlinger og alt det der. hvordan spillerne klarer seg i spillet jeg holder opp er opp til dem. Men noe lingene hente en kompisw av meg da han spillte før da han var mindre at Dm`en brukte en Npc som seg selv og gjordet alt osv... da det blir sån er det langt fra moro vis Dm skal løse sine egene planer / plot og alt det der med sin character blir bare for teit spør du meg.
 
#94
Opprinnelig skrevet av Crosis+12.10.2005, 15.30-->
<!--QuoteBegin-EfreeTi
@19.09.2005, 19.06
Jeg spillte selv noen år, men gadd ikke tilslutt da jeg ikke orket mer av DM, han skulle ikke bare være jævlig mot meg, pga jeg avslørte bløffene hans for å hjelpe andre characters, men han skulle i tilleg til å være DM vare en egen character :blunk: Han forskjellsbehandlet meg sånn, bare fordi jag ikke ville gå i party med han og lagte mine egne quest og gikk opp levler og tok nesten alle motstandere han fant til meg på en smart av og til feig måte.. Men det tålte jeg ikke, kunne godt fortsatt mer, men ikke med han DM`en...  :(
262608​

Altså Da jeg er Dm så har jeg mange Npc`er som er med men ingen jeg bruker aktivt som "meg" bare sånne som er med i spillet som folk kan snakke med eller utføre handlinger og alt det der. hvordan spillerne klarer seg i spillet jeg holder opp er opp til dem. Men noe lingene hente en kompisw av meg da han spillte før da han var mindre at Dm`en brukte en Npc som seg selv og gjordet alt osv... da det blir sån er det langt fra moro vis Dm skal løse sine egene planer / plot og alt det der med sin character blir bare for teit spør du meg.
268233​
[/b]
Så enig så enig! :tommelopp: :tommelopp:
 
#95
Noen som har Spillt BirthRight før? ganske artig oppsett egentlig. men kan bli kjedlig i lengden.

startet opp Drow campaginen min igjen for ikke så lenge sia på tide og presse spillerne litt igjne :p.

Er det flere her som spiller Rpg annet en på pese eller er d bare vi som har posta her som gjør:p?
 
#96
"Presse" spillere...
La meg fyre opp gamle drowen min.. :p Ikke det at jeg husker noe av han:p

Edit:
Bortsett fra at jeg tok av :p
 
#97
"Presse" spillere...
La meg fyre opp gamle drowen min.. :p Ikke det at jeg husker noe av han:p

Edit:
Bortsett fra at jeg tok av :p
[/b]
Vis du har karakter arket hadde det vert flott :p , enste som skal til er litt reduseringer på ting og tang.
Det er så klart plass i kampanjen min til deg min gode venn, jeg husker karakteren din var enten en Rogue eller en Fighter, du hadde dual Daggers som var ganske heftige og lange :p med X-Posion skade magisk tilført. Bare og si ifra når du vil joine opp igjen:)