til nød? kan du forklare meg hva de to ordene betyr, til nød, om jeg ikke husker helt feil, betyr det at jeg akkurat går med på at det kan regnes som rollespill, selv om jeg ikke mener det er det, jeg har jo ingen fornuftige motargumenter, det er derfor du skriver til nød, ikke sant? Nei, kjære Shadar, det er du som fremstår som idioten her, med mindre du er sleipere enn en ål i ett fiskegarn.
Jeg står for at D&D praktisk talt skapte rpg, og at regelsettet egner seg svært godt, som du sikkert vet er ikke alt her i livet basert på stats, Å, jeg har 5000 (jeg er Tom Cruise) i karisma, selvfølgelig knuller hun meg selv om hun er lykkelig gift og har 5 barn. Sjansen er der, men er det dermed sagt at hun gjør det?, kommer det ikke ann på faktorer det er vanskelig å påvirke? Hvorfor ikke simulere det med en terning?
Du vet sikkert også at terninger spiller en mye mindre rolle enn du her prøver å hevde, spesielt i baldurs gate serien, der det i hovedsak er begrenset til combat og delvis dialogscener. Så bare en liten forklaring

= en spøk som ikke må tas seriøst,
Jeg forstår ingenting av det du sier, kanskje fordi jeg fikk 1 på fyllekastet?