S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Første og siste gang jeg gidder å skrive det spillnavnet "riktig", folkens.

Ahem. I slutten av måneden kommer oppfølgeren/prologen til Stalker: Shadow of Chernobyl, det anerkjente skytespillet fra våre venner i Ukraina hvor du toga rundt i området rundt Tsjernobyl og skjøt mutanter, bikkjer og andre dusørjegere som deg selv. God stemning, fet grafikk, mystisk historie og en spillopplevelse som faktisk krevde litt mer av deg enn bare en stø siktehånd gjorde at jeg fortsatt spiller Stalker (det, pluss at jeg enda ikke har ræva meg til å fullføre det :$). Uansett, på tide med litt entusiasme for neste kapittel!

Nye greier:
  • Bedre kampsystem med fetere animasjoner og greier
  • Smartere AI på fiender sånn at kampene blir mer spennende
  • Nye måter å komme seg fra A til B på istedenfor at du er pukka nødt til å løpe rundt overalt
  • Nye systemer for unike våpen og annet utstyr, pluss mulighet for å reparere og konfigurere sakene dine slik at de passer bedre til spillestilen din
  • Flere og mer varierte sideoppdrag i tillegg til hovedhistorien, blant annet kan du delta i feider og felttog med forskjellige fraksjoner og lede dem til seier (eller sviende nederlag)
  • Flere unike områder hvor du kan finne spesielle Artifacts
  • Drøssevis med grafiske forbedringer, blant annet en ny DX10-modus som byr på mer realistiske effekter over hele fjøla
  • Flere flerspillermodi
  • Du kan skyte ned fugler (endelig, sier nå jeg)

Jepp. Jeg gleder meg stort, iallfall. Når kommer det ut? Skal vi se: 29. august 2008. Jøss, ikke lenge til gitt. Så, blir det vanlig utgave eller Collector's Edition, mon tro? Jeg ber dere rette oppmerksomheten mot den russiske Collector's Edition-utgaven:

Jeg skimter iallfall dekorative tørklær, jakkeemblemer som ser jævla fete ut, ekstra DVD, kart, ekstra bok (antageligvis konseptbilder og litt backstory som i Shadow of Chernobyl-boka), en custom Zippo-lighter, dogtag, og... en lysende ball.

Hva med den CE-utgaven resten av Europa får?

Deepsilver skrev:
The S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky Collector's Edition comes in a valuable SteelBook™. Besides the original game on a DVD, the Collector's Edition contains the following exclusive bonus features:

# A bonus DVD with many extras and additional contents
# A detailed overview map of the S.T.A.L.K.E.R. world as a poster in A2 format
Russisk eBay, noen? :( Hvis det er noen trøst så får ikke USA-folket noen CE i det hele tatt, så de kan bare ha det så godt.

Men ja, sterk kandidat til en skyte/RPG-klassiker dette her altså. Jeg gleder meg, hva med dere?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ser virkelig fram til dette. Stalker (+.......) hadde mye rusk i kantene, men summen var en knakende god opplevelse med utrolig god stemning og sjeldent god bruk av lys og skygge.

Halky

Veteran bruker ;)
Vil nå kanskje prøve det ut ja, like da S.T.A.L.K.E.R. godt nok, men jeg håper dem gjør slutten litt bedre. For selve slutten i det første spillet syntes jeg var direkte dårlig.
Etter alt man hadde kjempet seg gjennom også fikk man de dårlige sluttene og noe ordentlig svar på hva som egentlig skjedde(hvis jeg ikke tar helt feil).

Lodin

Der Waaaah
Du er klar over at det er flere slutter på spillet?
La meg gjette, du fikk den hvor du vil ha masse penger?

Halky

Veteran bruker ;)
Vet at det er fire slutter i spillet ja, men var den penge slutten jeg fikk. Masse penger og bli sprengt i filler var det ikke så? Har ikke orket og spille gjennom spillet enda en gang.

Lodin

Der Waaaah
Vel den slutten er utviklernes måte å flippe fuggern til deg fordi du bare rusha gjennom greiene og ikke spilte orntlig. :p

Halky

Veteran bruker ;)
Vel nå jeg rushet da ikke bare gjennom spillet, gjorde utrolige mange quester i spillet og gjorde en god del ting i spillet, før det gikk mot slutten.

Lodin

Der Waaaah
Vel de to "dårlige" avsluttningene avhenger av hvor mye penger du har på slutten. De to andre trigges om man gjør visse greier i historiens løp som avslører hva shizzledingsen i reaktoren egentlig er. Når man kommer dit får man velge slutten.
Burde vært forklart bedre under spillets gang, men hva kan man gjøre?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ånei, man må utforske spillet grundig for å få med seg alt! Kjipt!

Men ja, får få ræva i gir her jeg også så jeg er klar til Clear Sky kommer.

Jante

privileged CIS shitlord
Nå kan jeg ikke huske om jeg faktisk ble ferdig med STALKER, men så var vel aldri main storyen det viktigste. Jeg feis heller rundt omkring i zonen, drepte freedom-folk og raida basen deres for våpen. :gnoh:

Ser absolutt frem til Clear Sky. Bedre faction-mekanikk var noe jeg savnet i STALKER. Uansett hvor mye jeg jobba for Duty så fikk jeg aldri den kule drakta deres. D;

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det første Stalker-spillet har faktisk flere enn to bad endings(alle som involverer monolitten), og kun to "virkelige"(når du har funnet ut alt om fortiden til Strelok og fått dekoderen før du drar til Chernobyl NPP) som avslutter historien.

Jante: den drakta får du jo med en gang, og hvis ikke kan du jo kjøpe den. Uansett, best å holde seg nøytral og skaffe seg et exoskeleton med blått nightvision(så slipper du den blurringa) og en F2000 eller noe, så er du helt jævla ustoppelig. I Clear Sky skal det vistnok ha noe å si hvilken faction du velger å alliere deg med og at det påvirker storyen og litt sånt, ikke bare skaffer deg flere fiender.

Jante

privileged CIS shitlord
Mulig jeg tenker på en annen drakt da.

Fullførte aldri det første spillet. Det startet bra, helt til jeg innså hvor lang tid det tok å komme seg fra punkt A til B. Satser på at kjøretøy gjør neste kapittel i serien mer holdbar.
Ellers var det et meget pent spill.

Lodin

Der Waaaah
:eng: Du kan modde inn kjøretøy i enern. Ikke at de funker no særlig siden de setter seg fast og bugger bare de kommer borti en busk, men man kan.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hvis du har klampen i bånn og kjører inn i en anomaly kan du booster over hele områder, Dukes of Hazzard-style.

Det skal ikke være nødvendig å modde inn kjøretøy når utearealene er såpass svære da. Dette burde vært med fra starten. Men ok, fresh start med oppfølgeren :)

Det første Stalker var kjempemoro det... Så lenge det fungerte. Personlig fikk jeg aldri eneren til å fungere skikkelig under Windows Vista, selv med siste patch og oppdaterte drivere til skjermkortet. Ser frem til Clear Sky, men det bør være mer stabilt enn eneren.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaha? Funker strålende i Vista her, null problem.

Lodin

Der Waaaah
Det skal ikke være nødvendig å modde inn kjøretøy når utearealene er såpass svære da. Dette burde vært med fra starten. Men ok, fresh start med oppfølgeren :)
Modde som å grave i koden og etter få dager finne mer eller mindre ferdige biler som allerede lå der. Problemet var at de aldri fikk dem til å funke så de droppa dem. Modderne har ikke gjort en stort bedre jobb, men så lenge du holder deg på veien og unna anomalies... :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh. Bare meg som la merke til at stilkeren din løper i en hastighet på cirka seksti km/t eller? Kjøp noen energidrikker så er det gull. Sånn ellers liker jeg at man ikke bare kan sette seg i kjerra og kjøre ivei, man må faktisk planlegge enhver ekspedisjon, proviantere, skaffe ammo og sånt. Er en del av den stemninga jeg liker så godt.