S.T.A.L.K.E.R

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg har samma oppsettet til yeti, og det lagger en god del hos meg og. Ikke så mye at det blir uholdbart, men i områder med mye mennesker\fiender på skjermen går det litt i sausete laget.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det lagger ikke her, problemet er bare at det kræsjer hele tida. :(

Edit: Førsteinntrykket etter patch hinter om at problemene kan være fiksa. Herren være lovet. :D

SHDR

Gullmedlem
E6600 overklokket fra 2.4GHz til 2.8GHz her, med 2GB RAM og en GeForce 7900GTX med 512MB RAM. Jeg har mer L2 cache og noe hoeyere klokkefrekvens, grafikkortet mitt skal ikke vaere saa mye bedre enn deres. Hvorfor kan jeg da spille det med alt kjoert paa fullt i 1600x1200 med 2x FSAA uten at det hakker da? Det hender at det lugger litt, men det er bare veldig unntaksvis. Aldri kraesja. Det burde det virkelig gjoere, dersom det er et issue med spillet. Jeg kjoere til og med eldgamle nVidia-drivere fra november i fjor.

Kanskje det rett og slett ikke er optimalisert for ATi.

Novastrum

Feminist-elitist
Hmm.. jeg kjører 16:9 format, kanskje den blir litt kvalm av forholdet eller noe... Eventuelt skal jeg sjekke varmen på CPU når jeg kommer hjem. :sukk: (fikk lingnende problemer i spill før jeg skaffet ny vifte.)

Lodin

Der Waaaah
Du er klar over at spillet ikke kjører skikkelig 16:9, men istedet bare kutter den øverste og nederste biten av skjermen? :p

Døtta forøvrig i en gig med RAM ekstra i går så nå kjører det fantastisk. Riktig nok enda med statisk belysning, men jeg overlever.

Novastrum

Feminist-elitist
Jess, men ikoner og shiz kommer i allefall der det skal. (det var jeg som var blind for trade-knappen, f.eks. :p ) Tror de fleste PC-spill (særlig FPS som kan spilles over nett) tar cropp istedenfor å øke "sidesynet". Men jeg tror også det finnes et fåtall som faktisk gir et predere perspektiv.

Jeg og Agahnim lekte oss med den patcha versjonen av spillet i dag på jobb. Jeg fikk det til å kjøre med ALT på maks, static lightning og 1980x1200. aldri under 30 fps. En gledens dag. Skal ikke se bort i fra at jeg runder det på ny.

Jeg elsker spillet! Settingen er råkul, detaljenivået er imponerende, og det bryter med mange "standarder" som er totalt ulogiske som f.eks det Yeti nevner om AIen. Det føles også veldig dynamisk noe som gjør ting intenst og spennende. Det er rett og slett tydelig at utviklerne har brydd seg om prosjektet sitt. Det er dog veldig synd at det samtidig føles en smule underutviklet på flere områder.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Fikk om sider fyrt i gang jævelskapen, og mye er pent, men... hvor fantastisk vanskelig er det egentlig å lage et fungerende kart? Zoomingen har jeg mistet helt tro på, for virker som det er helt tilfeldig hvorvidt jeg zoomer ut eller inn. Å bevege kartet er jo også et mareritt.

Ellers kjører jeg spillet helt brillefint, med sånn der dynamisk lys aktivert.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har begynt å komme skikkelig inn i sakene nå (ATi-drivere fra i fjor sommer var hva som skulle til :psyduck:), og det svinger. Det eneste jeg virkelig har å utsette på spillet, er at fiender man har drept tidligere plutselig dukker opp igjen, sprett levende. Gjerne ikke mer enn fem minutter etter at de gikk i grava. :argh:

Sånn ellers er stemninga helt utrolig. Omgivelsene klarer fint å lure meg (prøvde å spille litt Oblivion istad, og det virka som om alt var av plast, omtrent), og Anomaly-greiene - som jeg frykta bare ville bli irriterende - gjør at man aldri føler seg helt trygg. Ulene fra fremmede dyr i det fjerne hjelper også på.

Skjønner ikke helt hva problemet ditt med kartet går ut på, Karlsen. Det er knapper øverst til venstre som velger zoom-modus, og det er bare å klikke og dra for å myse rundt på kartet.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, det virker rimelig opplagt, men det vil seg ikke! Klikker jeg på det der zoom + ikonet, så kan det fort zoome ut :sprø:
Brukker jeg rullehjulet på musa blir alt bare rot, og når jeg skal dra rundt (ved å holde inne venstre museknapp) så begynner det plutselig å zoome i hytt og gevær.

Respawingen ser jeg mange sutrer over, uten at jeg foreløpig har klart å irritere meg over det, men dette skal visstnok hjelpe: gamefaqs

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT
RuiBettencourt: How can I edit the re_spawn file without using a txt editor and attributing a relation between the extension and the prog that uses. (I like my PC organized)

SINISTER XIII: Don't tick the 'Always use the selected program to open this type of file' box?[/b]
Jeg liker hvordan han øverste fyren klarer å få Stalker til å kjøre på maskinen sin, men vet ikke det der. XD

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Menneh... det forandrer ikke det faktum at jeg mangler mappen gamedata... Kanskje det er forskjell på den europeiske og amerikanske versjonen, iom at den amerikanske 110% sikkert ikke er utgitt på DVD?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nei så nøfyse! Men da er det enda mer uforklarlig at katalogstrukturen ikke er lik. Eller ble det endret i patchen?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eller! Så kan det hende at de digre "gamedata.db*"-filene som ligger i spillmappa utgjør en "gamedata"-katalog med dertil hørende filer og rusk når man pakker dem ut. Er isåfall ikke første gang.

Lodin

Der Waaaah
Hvis det er for modder sin skyld kan du bare snekre en egen gamedata-mappe sålenge du beholder strukturen. Er ikke sikker på hvorfor de er forskjellige da.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Lodin @ 29.03.07, 16.19) 58702
Du er klar over at spillet ikke kjører skikkelig 16:9, men istedet bare kutter den øverste og nederste biten av skjermen? :p
[/b]
Alt er mulig

Selv kjører jeg i 16:10 (1680x1050) uten noe ekstra justering, men jeg kan ikke si at jeg savner noe.

Edit: Eller, hum... bildet kuttes jo alle mulige veier :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa litt multiplayer i dag, og det var artig nok. Spilte standard Team Deathmatch, og settingen og miljøene gjorde sitt til at det ble en egenartet opplevelse. Kan forestille meg at det er stor moro med et durkdrevent lag.