Sekiro: Shadows Die Twice er ute, da! Testa littegrann før sengetid i natt, kom meg gjennom prologen før jeg ikke hadde samvittighet til å sitte oppe lenger.
Nå skal jeg si at jeg bevisst har latt være å lese eller se noe ut over den første traileren fra i fjor en gang, så dette kan hende er gammalt nytt for alle andre, men førsteinntrykket er iallfall at selv om det er en del mekanikker som er henta direkte fra Souls så er dette et ganske annerledes spill. Det føles igrunn mye mer som en slags crossover mellom Souls og Metal Gear Solid, som i at du ofte kan finne alternative veier og helst må prøve å snike deg rundt fiender. Jeg er iallfall glad for at From har bestemt seg for at nok er nok med Souls, og med tanke på hvor bra DS3 og Bloodborne var, er det vanskelig å føle at det er spesielt mye mer gull å hente i den gruva. Det føles fantastisk å oppleve den samme dedikasjonen til detaljer og grundig verdensdesign jeg er vant med fra Souls med en ganske annen spillopplevelse.
Så, ja, gleder meg til i kveld ja.
Nå skal jeg si at jeg bevisst har latt være å lese eller se noe ut over den første traileren fra i fjor en gang, så dette kan hende er gammalt nytt for alle andre, men førsteinntrykket er iallfall at selv om det er en del mekanikker som er henta direkte fra Souls så er dette et ganske annerledes spill. Det føles igrunn mye mer som en slags crossover mellom Souls og Metal Gear Solid, som i at du ofte kan finne alternative veier og helst må prøve å snike deg rundt fiender. Jeg er iallfall glad for at From har bestemt seg for at nok er nok med Souls, og med tanke på hvor bra DS3 og Bloodborne var, er det vanskelig å føle at det er spesielt mye mer gull å hente i den gruva. Det føles fantastisk å oppleve den samme dedikasjonen til detaljer og grundig verdensdesign jeg er vant med fra Souls med en ganske annen spillopplevelse.
Så, ja, gleder meg til i kveld ja.