Sekiro: Skuggar døyr to gongar

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Sekiro: Shadows Die Twice er ute, da! Testa littegrann før sengetid i natt, kom meg gjennom prologen før jeg ikke hadde samvittighet til å sitte oppe lenger.

Nå skal jeg si at jeg bevisst har latt være å lese eller se noe ut over den første traileren fra i fjor en gang, så dette kan hende er gammalt nytt for alle andre, men førsteinntrykket er iallfall at selv om det er en del mekanikker som er henta direkte fra Souls så er dette et ganske annerledes spill. Det føles igrunn mye mer som en slags crossover mellom Souls og Metal Gear Solid, som i at du ofte kan finne alternative veier og helst må prøve å snike deg rundt fiender. Jeg er iallfall glad for at From har bestemt seg for at nok er nok med Souls, og med tanke på hvor bra DS3 og Bloodborne var, er det vanskelig å føle at det er spesielt mye mer gull å hente i den gruva. Det føles fantastisk å oppleve den samme dedikasjonen til detaljer og grundig verdensdesign jeg er vant med fra Souls med en ganske annen spillopplevelse.

Så, ja, gleder meg til i kveld ja.
 

demake

Seksuelt godteri
#2
Herregud. Bossene/minibossene i denne spillen. Jeg har ikke drept noen av dem.
 

demake

Seksuelt godteri
#3
Hvorfor er jeg så elendig? Sar meg???!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Detter er ikke som Dark Souls, sa dem.

48018bf.jpg


Er på vei hjem for å spille dette nå, unga er sendt til svigers.
 

demake

Seksuelt godteri
#5
Kontroversiell mening: de kunne ha roet ned vanskelighetsgraden litt kanskje. La meg i det minste komme et par timer ut i spillet før det gir meg hjerneblødning.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Jeg har dårlige minner fra Gascoigne i Bloodborne, så jeg forventer dette nå.
 

demake

Seksuelt godteri
#7
Gascoigne var ikke i nærheten av dette.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Gyoubu the Demon. Han! Han kan dra lukt til helvete.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#9
Jeg veit ikke hva det er for noe en gang. Sliter med en fyllik et sted, og en hestkuk et annet sted.
 
#11
Jeg sliter med Sekiro litt på samme måte som jeg slet med Nioh og Bloodborne i starten. Jeg tror ikke det er betydelig vanskeligere enn Souls-spillene nødvendigvis, bare at man må øve inn andre ferdigheter og kanskje enda viktigere legge av seg gamle vaner. Deflecting og de forskjellige counterings-metodene virker ganske alfa omega å mestre, men med unntak av grabs og thrusts så må jeg virkelig avvende meg å konstant dodge (tror de har fjerna i-frames?). Å kjenne til fiendetypene og ha en egen rutine for hver av dem hjelper også veldig. Jeg kom til akkurat samme punkt i begge retninger som Demake før jeg la meg i går og bestemte meg for å grinde for litt XP istedenfor å stange hodet mot en vegg av bosser og jaggu peisa jeg ikke gjennom de områdene som hadde tatt meg noen timer på ca. 10 minutter uten å dø. Mestrings-potensialet i dette spillet virker legit :eek: Gleder meg til å spille mer i helga!
 

demake

Seksuelt godteri
#12
Hahahaha den jævla oksen???!!! Er det meningen at jeg skal være her?
 
#13
Tok den nettopp:
Gjør alt du kan for å holde deg på siden eller bak den og angrip den i magen eller raua. Fikk ikke ned posturen hans, så måtte gnage av all HPen ved å spille konservativt. Når du uungåelig nok ender opp med å være foran han så hold inn blokk og prøv å time en sidedodge så du igjen kommer på siden. Slik klarte jeg å låse han sånn halveis i en loop som var ganske overkommelig. Kinaputter på protesen hjalp også (de gjør at han steiler som gjør at han er åpen for angrep). De kan kjøpes hos de butikk-NPCene man finner her og der.
 

demake

Seksuelt godteri
#14
Den oksen. Helt seriøst. Dette er så rævva at jeg blir helt matt. Tvilsomt at jeg gidder å spille noe mer av detta. Heldigvis kommer Yoshi neste fredag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Har ikke hatt all verdens tid til å spille selv, men har drapsmyrda en utilstrekkelig fastlenka kjempe og blitt grisejult av en dick med en hellebard samt vært i samme rom som en fyllik. Nå jeg skal sutre over vanskelighetsgraden? Antageligvis har jeg ikke sett noe ennå, da. Men altså: Det jeg først og fremst reagerer på når det gjelder snikings, er hvor kørka fiendene er. De reagerer ikke hvis jeg gamper rett inn i noe bråta og river det over ende sånn at det braser i dørken, ooooog de er tydeligvis av den oppfatning at hvis de ikke ser meg på ti sekunder så var det visst ikke noe shinobi-angrep som foregikk likevel så da er det rett tilbake til å stå vakt foran et hendig plassert buskas. Altså, ikke at det gjør noe, og jeg setter pris på at å bare tuske rett gjennom et område før angjeldende boss uten å bry seg med fiender er en helt kurant taktikk, men det bare føles litt pussig. Men igjen! Helt greit altså. Det er et par andre småting som er litt urettferdig mot meg også.

Og hvis noen skulle lure så synes jeg fortsatt dette er helt knall. Synes også det er litt småfestlig at Team Ninja bare "åi, hva hvis vi lager et ninjaspill med Souls-elementer" og så bare et par-tre år etterpå lager From Soft også et ninjaspill med Souls-elementer. De likte visst Nioh de også.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
"Dick med hellebard" er hestkuken? Jeg står fortsatt fast på den bossen, for etter noen forsøk i går spilte jeg Path of Exile i stedet.
 

demake

Seksuelt godteri
#18
Kan jeg låne det av deg hvis du hater det? =D
Desverre kjøpte jeg digitalt. Du skulle fått det av meg hvis ikke. Dette var 600 bortkasta kroner.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Ett tips jeg vil gi er å passe på å finne utstyr som kan hjelpe deg. Som de fleste sikkert veit blir han kjempen hvis kjettinger ikke er noe å slenge gamla i veggen for mye lettere når du finner flammekasteren, og andre minibosser har vært enklere å ta hvis jeg har spist litt godteri først. Det jeg har tenkt, er at jeg må finne en holdbar taktikk for å komme meg til både Hellebård Hoksrud og Vodka Drunkinski uten å miste absurde mengder liv først, og så prøve meg på å knaske litt godis og bruke noen combat arts. Husker ikke helt hvor jeg fikk den, men jeg har iallfall en counter som er spesiallaget for å kontre thrusts, altså sånne Hellebård er så glade i. Mikiri Counter heter den.
 

demake

Seksuelt godteri
#20
Meh. Jeg har ikke tid til å stå fast i timesvis på hver eneste boss. Jeg orker bare ikke å bli god i dette spillet. Synd for det ser fantastisk ut, og jeg liker kampsystemet veldig godt. Hører rykter om at det bare blir vanskeligere herfra, så jeg trur jeg takker pent nei og spiller noe annet i stedet.

Jeg greide én boss i det minste, men sommerfugltispa og oksen knuste sjelen min og lysten til å fortsette.