SF2THD Remix

jeg klarer ikke å gå i dybden på alle charachters. fant ut et par ting som er hd remix eksklusivt med chun , en meget god kast reversal blandt annet. begynner å få til instant overheaden som man kan se fra sirlin tutorialen (funker veldig når du vil terge folk i hjørnet etter en knockdown) + at det ser veeeldig flashy ut. spinning bird kick etter at jeg tar head stomp på zangiefer er også et gudesent våpen .. før når jeg gjorde det så hadde gief spilleren masse tid til å gå og finne på noe nasty når jeg landet , nå er det helt andre saker , spinning bird kick etter head stomp gjør det safe !!!!

merker at enkelte folk begynner å bli litt gode med akuma nå. har hatt et par brutale tap i ny og ne , men han krever heldigvis veldig skill å spille med så det går bra 90 prosent av gangene. Akuma har jo så lite liv så det er det som redder meg i de fleste situasjonene.
i dag møtte jeg en ganske god srk fyr med mikrofon som LO HØYT når han counterpicka vega mot chunnen min !.. (Pogiest) HOW RUDE hadde jeg hatt microfon hadde det blitt verbalt hehe. jeg lo iallefall for meg selv når jeg slo han og skifta til honda resten av settet for easy wins ..lol.

leste i et interivju med sirlin at det kan ta sin tid før det blir noen patch og fiksing av psn versionen. SCEE har vistnok ikke godkjennt sfhd for europeisk release engang , så det er derfor det har tatt så lang tid , og det ser desverre ut som det kan ta sin tid også. Når det gjelder den lifebar glitchen som skjer så er egentlig ikke den så plagsom.
Jeg er mest irritert på de random dissconnect som kommer og går. Av og til kan ta lang tid før jeg får spillt mot folk av og til , kommer inn i et rom og ser på flere spille også plutselig connection lost.

vi trenger flere "lokale" spillere.. sfhd fungerer fortsatt veldig bra mot personer med lav ping !
 

EagleJin

Bear Necessity
Så nå flyr du inn i hjørnet etter inst.overhead?
Ser for meg at Gief, Sagat og charge chars kan ta innpå ganske fort igjen, spesielt Guiles og Blankas god reach med d*u+HK. Kommer vel an på hvor høyt oppe Chun får ut sbk. Er bare gjetning. Må vel se det :D


Synes nå Akuma har veldig mye easy damage. Gi han super og en knockdown, så må du blocke en meaty lp air hadou påfulgt av shungo når du fremdeles står i guard stun >.<. Billig.

Det tok nesten et halvt år før Puzzle Fighter HD kom til europa, så jeg regner med at SCEE skal være like sære denne gangen.
 
det jeg snakka om var head stomp midt på skjermen .. ikke instant overhead. hoppe opp og head stompe også fly vekk med spinning bird kick. jeg må jo selvfølgelig passe meg for air counters som flash kick når jeg headstomper , og jeg må jo for all del ikke gjøre så jeg tar spinning bird kick rett i hjørnet så jeg fanger meg selv. men mot zangief så funker det i og med at han ikke har noen counter for headstompen (som jeg vet om) og man kan fly vekk uten fare for å bli sweepa eller kastet når jeg lander.


jeg har klart spinning bird kick etter instant overheaden også , men det har ikke noen annen effekt enn å bygge meter egentlig + at den blir så nærme bakken , jeg føler at jeg alltid kommer langt nok unna alikevel når jeg treffer med instant-overheaden.

det at den vanlige spinning bird kick henger lenge i lufta har hjelpa meg en del i chun vs vega matchupen. Jeg er fortsatt på dypt vann midt på skjermen , men mot de som spammer wall dive selv om jeg gjemmer meg i hjørnet så har chun fått et nytt våpen.

jeg kunne trengt noen chun vs fei long tips , og chun mot t.hawk tips ! .. syntes de 2 matchupene er soleklart de værste sammen med vega. jeg ødelegger vel kanskje litt for meg selv fordi de 3 kampene er lette med honda så jeg trenger aldri å bruke chun , men når man først har valgt så er det kjedelig å tape en matchup selv om det er en counterpick.
 

EagleJin

Bear Necessity
Ah. Nei, Gief har ikke noe counter annet enn å hoppe bakover med lk/hp (eller f+hp om man er gambler og har mye helse å miste..).. Men han kan hente tette igjen avstanden relativt fort med green hand.

Så du misliker Hawk? Awesome. Har akkurat plukka opp Hawk som spillbar figur, og ikke bare link-character :D. Synes det er vanskelig å få utretta mer enn ticks og dive trickery. Meatyene hans er ikke akkurat trygge, og slik det står nå får jeg ikke til annet enn mk, jab, kast eller cross j.mk, s.mk, srk..

Har Chuns d*u+k invincibility frames?
 
HAWK .. jeg hater hawk. begynn gjerne å spille t.hawk ..det er litt av flere grunner. har spillt masse mot el mariqini fra frankrike får ALDRI til å slå han med hawk mot chun .. de gangene jeg har vinni med chun kan jeg telle på en hånd. da er det så fristende å switche over til honda og spille en hjernedød kamp som blir vanskelig for hawk igjen. problemet er at det er så få som spiller hawk , når jeg plutselig møter på en ny fyr som er halveis god med t.hawk så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :(
 

EagleJin

Bear Necessity
Fant fort ut, mot black mage, at Hawken min er velig sårbar for basic Chun Li strats. Har vært bortskjemt med lette anti-airs med Blanka og Guile.. Hawks går for langt fram :s.

Nilo: Du må ha US konto. Spillet ligger da på pop-lista oppe til høyre, eller i recently added games (bare å bla nedover ^^).
 

MadCow

Lokal moderator
Noen som kan forklare meg hvordan man gjør superen til Vega?
 
GGs til Sir EagleJin og Mr.NiloPilo tidligere ! bra å få trent noe counterpick kamper i dag , er noe jeg definitivt må bli bedre på. Den T-Hawk mot Chun kampen illustrerer litt hvor viktig counterpick kan være i st...og at det å kunne matchups er viiiiiiiiiiiiiktig.
Og det sier litt når ST var det klart mest balanserte fighting spillet når det kom ut... alikevel er det kamper som iallefall før sfhd var heeelt umulige. (det skal jo riktignok ha blitt litt mindre forskjeller i de mest skjeve matchupene nå).

Vet Blackmage noe jeg ikke vet ?????????? ... jeg slåss for livet i hver eneste T.Hawk vs Chun kamp ..hehe. her må team yatta dele litt mer info hvis det er tilfelle !!!!! alt jeg ser er en svææææær indianer ..også hopper han rett opp OG STUPER MOT MEG WTF !!!!! kan plutselig bare se toppen av hode hans... også helt plutselig så er jeg opp ned i lufta så og spinner rundt ukontrollert og blir most i bakken :( !!!!!!! også er halve livet mitt borte ???? hva skjer med malingen i fjeset hans !!!!! jeg liker han ikke , han er ond !!!


Madcow:
du har 2 muligheter å gjøre supern til Vega.
sjekk eventhubs move listen , den er ganske detaljert. akkurat som guile så har vega fått en ny og meget lett motion som alltid burde brukes isteden for den gamle.. etter selve utførelsen så er det bare å vente til du hopper og kommer nærme og trykke punch.

http://www.eventhubs.com/guides/200...-guide-super-street-fighter-2-turbo-hd-remix/

også "thank you for a gorgeous time" !
 

EagleJin

Bear Necessity
Var artige kamper. Kul at Nilo ble med også!

Nilo: Kommer du til å satse på Ken? Ser du er glad i srk ^^.

DagV:
Aner ikke hva Black Mage vet, evt. du ikke vet, men flere av kampene våre endte rimelig tight for det :s.

Hawk wins:
- s.mp slår sbk
- c.hp slår eller trader j.lk
- c.mp er imba, eier Chun's lows
- srk... Vel, sier seg selv. srk skal eie, hehe
- Meaty s.mk, 180p...
- srk gjennom fireballs - sjuk range på srk til Hawk. Er nesten som Balrog, bare mye lettere å få ut
- hk kast (albue) - j.mk = cross. j.hk = whiff. j.lk fake cross. I alle tilfeller bør det være mulig å få inn jab, 180p, eller ny tick (hadde det ikke vært for en veldig ivrig Chun... :()

Chun wins:
- s.lp slår dive, så sant diven ikke er for høy
- Er sikker på at Chun har prioritet på tick throws foran Hawk. Kanskje jeg skal prøve mer mk og mp til tick i stedet for lk... :p
- lightning kicks - til og med dive er risky mot dem
- d/f+hk mot wakeup - prøver Hawk seg med srk whiffer den
Prøvde å bruke s.hk for å holde avstand når du gikk inn for ticks/s.mp madness.

Jeg må trene mer på whiff dive til super og cross hk-combos. 4 hits combo som sansynligvis stunner? Ja, takk!
 
command throwet til hawk er det som gjør han farlig.. slår alltid chun lis kast. chun li har bra rekkevide på kastet sitt , men så sant jeg ikke vet eller finner ut at t.hawk spilleren er dårlig til command throws så tør jeg aldri gå inn og kaste i den kampen.

lighting kick skal egentlig ikke slå hawk dive , eneste jeg kan gjøre er å blokke eller å jabbe som en gal , evt hoppe rett opp og og treffe med medium kick. Han franske som jeg snakket om (el mariqini)finter ofte med å bomme på hawk diven og rett i en sånn tomahawk buster + at han er veeeldig god på den nye command throw bevegelsen. han får meg i hjørnet også gjenntar han den hawk slam. han tar gjerne en lk eller noe som får meg i blockstunn ..også rett i hawk slam.

hawk har jo heldigvis det enda vanskeligere mot honda , men det er viktig å finne en charachter man kan vinne alle matchups med.
 
yo nilo la oss noobe sammen,, disse gutta her er for skilla for oss, believe it or not :p
 
HAHA! Enig. Gutta er deff. mye bedre enn oss, uten tvil. Men jeg veit ikke jeg, akkurat nå er jeg dilla på Mugen. Fy faen, klikka helt!

Eagle...Fei Long skal komme, må bare pracce mer med han, men Ken....njaa veit ikke. Din Blanka var insane!

Dag, dyktig Honda, jeg veit når jeg ser en gjennomtenkt Honda, din er solid.

Men ja, Infamous, vi gamer sikkert imorra :)
 
Eagle, nå har jeg ikke sett vidden til Sagat der men men går seriøst den linken der?
Siden jeg har drevet med, med Sagat da ofc.
c.mk, (link), c.lp, srk+lk, srk+fk.
MEN VIKTIGERE !!!
Hvordan combor man inn supern til Sagat?

Har guile kort stun bar?
Siden idet jeg tok, j.fp, s.fk, srk+fk så var han stunna...

Sagat og Balrog var faktisk veldig morsomme å spille, så jeg vurderer litt om jeg skal spille SF2 på skikkelig mens jeg venter på BlazBlue eller ikke :S

ChiefGutti er faktisk en tur i norge, jeg tør å påstå han er best i norge når det gjelder SF2 og VF hvis han fortsatt har spilt litt mens han har studert i tyskland...
 

EagleJin

Bear Necessity
DagV: Aye, 180 er så å si halve spillet til Hawk.
3/5 forsøk ble dive slått av lightning kicks. Det sier bare at jeg må gå nærmere før dive utføres Jeg har heller ikke funnet ut nøyaktig hvor rask recovery er etter whiffed dive, noe hawken taper mye på...

Nilo:
Takk, takk ^^. Blanka ER STHD :p

NukleuZ:
Aye, linken funker. Funker også etter s og c lp og c.mp

Bytt ut c.lp med c.mp. Ikke spesielt vanskeligere, men tar mer damage :D.
Eneste situasjonene jeg har fått inn Sagats super er rett etter jumpins.. Får den ikke inn uten seriøs hitstun. Bruker som regel ikke supern i combos i det hele tatt (finnes ett unntak... j.hk, hp, lk.knee, mk.knee, super xD), men ganske mye for å bryte setups.

Guile stun... Hvis du slår han en gang før j.hp, s.hk, hk.knee blir han ikke stunna :p.

Gutti i Norge? Awesome. SFHD gathering nå!

**EDIT:på guile funker ikke c.mk, s.hp, hk.knee. c.mk, c.mp, hk.knee der i mot funker.
 
Jeg får ikke sett så mye Youtube på jobb, mer eller mindre nesten ikke noe hehe.
Så jeg må 1. mase her 2. rote meg igjennom SRK.com

Sagat er seriøst drit kul å bruke, men bare pga. de helt syke combo mulighetene!
j.MK (crossup), land, c.MP, link c.MK, HK Tigerknee, HK Tigerknee.
HELT SYKT!

Jo.. Savner jo han multi hitting Tiger uppercut da...

Give mer more Sagat stuff!

DagV:
I need a good lecture... Når det gjelder når lander folk, siden jeg blir throwet for mye der.. Det begynner å gjøre meg GANSKE pissed. Greit i pressure og sånn, da er det min feil at jeg blir kasta.
Men si, soft reset og jeg walk under og skal legge en "meaty" der.. Blir seriøst throwet sånn ca. 19/20 ganger der ass.

EDIT:
Ok.. Denna sleit jeg litt med..

J.mk (crossup), c.mp, s.lk, super
Men nå sliter jeg litt med j.mk, c.mk super også da haha
Sagat altså.
 

EagleJin

Bear Necessity
Dampfrigjøring

Verste matchupen i spillet:
alle vs rollback

Er så latterlig teit når jeg tydelig ser en fireball fly mot meg, jeg gjør klar super til balrog, fyrer av, går gjennom fireball.. Plutselig er jeg tilbake i hjørnet jeg startet og blir drept av fireball nr. 2..........

Curses.
 

MadCow

Lokal moderator