SF2THD Remix

#61
Spiller helst, i rekkefølge, Akuma, Ken, Guile, Zangief, Honda, Blanka, Ryu, whatev egentlig. Synes det er moro å alternere, holder meg til Honda om det er kraftig lag, trenger ikkje så presise moves då.

Bur i Oslo indeed. Har vore ein tur innom RBN sine lokaler tidligere, så er positiv til å møtes der. :)
 

EagleJin

Bear Necessity
#62
Noen her som spiller Ryu?
Er det "meaty link" som må til etter F+HP ?
Tenker du på cross j.hk f+hp c.mk super? Aye, meaty link. Jeg bruker f+hp mest for framdrift, så har ikke testa for mye i combos.
 
#63
Spiller helst, i rekkefølge, Akuma, Ken, Guile, Zangief, Honda, Blanka, Ryu, whatev egentlig. Synes det er moro å alternere, holder meg til Honda om det er kraftig lag, trenger ikkje så presise moves då.

Bur i Oslo indeed. Har vore ein tur innom RBN sine lokaler tidligere, så er positiv til å møtes der. :)
Nå er ikke SF2 det jeg er "best" i akkuratt men vi får spille engang da vettu ;)
Personlig bor jeg i Lørenskog da.
Men hvis du har lyst kan du sikkert bli med på en tur til Nesodden for litt hardcore gaming ^^


Tenker du på cross j.hk f+hp c.mk super? Aye, meaty link. Jeg bruker f+hp mest for framdrift, så har ikke testa for mye i combos.
Ja. Tenker på den...
Slitter noe helt latterlig mye med den...
Har begynt å drite meg litt ut på short short super også nå :p får fake. god damn it

Er denne mulig med Guile?
j.HK, c.LP, sonic boom, c.LP, flip ?
 
#64
hei !!!!!
er en tre stk som skal samles hos meg i morra og spille. + en over nett.

noen som har lyst til å bli med å danne et casual rom og spille noen kamper sånn rundt kl 7 og utover i morra ?:D
 

EagleJin

Bear Necessity
#65
Ja. Tenker på den...
Slitter noe helt latterlig mye med den...
Har begynt å drite meg litt ut på short short super også nå :p får fake. god damn it

Er denne mulig med Guile?
j.HK, c.LP, sonic boom, c.LP, flip ?
Er ikke sikker på hvordan supere brukes i combos lenger. Leste noe om at de aller fleste må linkes, men har ikke klart en super combo med shotos enda :s (bortsett fra j.mp, j.mp, super...). Prøvd å holde short inne etter short, short? Da slipper du i hvert fall å få N.edge-input på den.

Aner ikke om den Guile-comboen funker. Den er ikke akkurat enkel i ST heller... Skal teste senere i kveld :D.

Prøvde å få inn cross j.hk, f+hp (online) for litt siden. Endte stort sett med throw >.<
 
#66
jeg har fått til en par crossup comboer med guile
men bruker alltid jumping lk å crosse up med.

jumping lk , c.mp , flash kick

evt jumping lk , c.lp x2 , sonic boom.


syntes deejay har de kuleste cross up comboene ...eller det er kanskje fordi han har de letteste.
 
#68
ggs til alle vi fikk spillt mot var veldig gøy !!!!!!!!!!

Robeso82
MadCow
Anarkira
Eaglejin
Tw34k

+ alle utenlandske scrubs :D
 
#70
Yes, add meg folkens ! Dukien ;D .. venter på sticke nå bare, før jeg får startet skikkelig. =)

Edit : xbox
 
#71
jeg spiller på psn.
jeg er også positiv til å møtes en tur , har alltids noen kompiser som garantert blir med også.
hva med å samles litt sent på dagen den 11.januar , da det alikevel vil være mange folk på østensjøveien ?

appropos advanced stuff så har jeg funnet et par combovideoer som er oppe nå
GET TO PRACTISING !

Ryu comboer
http://jp.youtube.com/watch?v=S5G5Awzp6zU

http://jp.youtube.com/watch?v=CD8DmxI46GI

Ken comboer
http://jp.youtube.com/watch?v=0kDDB4D6X6o&feature=related

Sagat Combo
http://jp.youtube.com/watch?v=krYMqhGHNUc&feature=related

litt blanding combos
http://jp.youtube.com/watch?v=wMsLBUagAp4&feature=related
 
#72
GGs igår kved til Team Yatta og Eaglejin.
Hadde minst en av mine beste kamper der heh (honda comeback!)
Og jeg var meget fornøyd med at jeg hadde en winstreak
Skal mase på mer Honda tips fra deg Dag.
 

EagleJin

Bear Necessity
#73
jeg spiller på psn.
jeg er også positiv til å møtes en tur , har alltids noen kompiser som garantert blir med også.
hva med å samles litt sent på dagen den 11.januar , da det alikevel vil være mange folk på østensjøveien ?
Det kan vi få til. Hadde vært innmari kult å spille offline.

Ikke no Blanka?
Aja.. Sagat får holde :D

Zabraxas, DagV:
Vi har hatt noen gode kamper i det siste! Men jeg må finne en ny main om dette skal fortsette. Honda og Chun Li er ikke akkurat drømmematchen til Blanka :p
 
#74
Eaglejin !
jeg syntes du har blitt veldig tenkisk god ! du landa et par kule combos i går som det sto respekt av.
Dene ene Guile vs Honda kampen mellom deg og Anarkira var skikkelig spennende å se på (den der du kontra supern hans med din egen super ALLE gangene)

jeg syntes forøvrig honda har blit AAALT for god i det spillet her... den jab headbutten gjennom fireballs er mye bedre en jeg trodde at den skulle bli , jeg har enda til gode å tape en scoreboardmatch med honda.
selv om det ikke har kommet noe info på dette så tror jeg honda må ha skutt fart oppover på tier lista. Supern kan jo ikke "lagres" lenger så jeg trodde at det kanskje kom til å svekke han litt , men den har blitt mer skadende og den juggler oftere nå en før. tanken til sirlin er vel at han skal ha blitt dårligere mot alle uten fireball og bedre mot de med fireball.. som forsovidt er greit , men jeg syntes det er sånn at honda har en fighting chance mot de MED fireball, men han er fortsatt hakket over de uten..
hans 3 dårligste matchups er Sagat , DeeJay og Akuma syntes jeg (Akuma har jo forresten en fireball som honda ikke kan gå igjennom)


for de som spiller på xbox , det er en måte å søke opp statistikken din på
det fungerer på samme måte som et arcade IC Gamecard. Det er snakk om at det skal komme opp en statistikk side , slik som ble nevnt for HD remix for lenge siden ..en sånn hvem har skutt mest hadokens i norge , hvem har den beste cammy osv osv.

http://www.streetfighter.com/flash/#/sfhd/gamercards/
 

EagleJin

Bear Necessity
#75
Takk, takk, DagV :D.

Kan ikke fordra å spille mot Honda. Eneste Blanka kan gjøre mot headbuts og super er j.lk. Alt annet blir spist. Jeg er ingen Honda-spiller, men han er for lett å vinne med online, selv uten ochio loops.

Hva gjør Sagat så bra mot Honda? Det blir i så fall veldig mye baiting. :s
 
#76
nok whining over honda. nye headbutn gjør at det faktisk er vits i å spille mot fireballs og balanserer langt mer enn den ødelegger. gode shotos klarer fortsatt å holde honda på avstand ved å kaste smarte fireballs og sweepe riktig. bare spill bedre, simple as that. det er langt fler som mener akuma er ubalansert og burde bannes...og fra det jeg husker igår tapte jeg særdeles få kamper mot akuma. + dag nevner han som verste matchup. dee jay følte jeg også ble balanserte nok kamper nettopp pga headbutn og når jeg tapte var det fordi mr yatta spilte bedre. så for lett å vinne...I think not. bare spill bedre. og seff har hoda gått opp tier..nå kan han jo spille mot folk med fireballs...ikke glem at folk som ikke har fireballs har også blitt buffa.

og eagle...du kan vel jabbe headbutn med blanka?
 

EagleJin

Bear Necessity
#77
mp og hp headbut kan stoppes med lk.
lpheadbut kan stuffes med j.lk
supern kan stoppes med j.lk
lp headbut kan ikke stoppes av Blanka.

Blanka kan ikke spamme jab slik guile og dee jay. elec blir spist av lp headbut. Så da er det bedre å holde avstand og vente på en mulig åpning.

Kan godt liste en haug med ting som gjør Honda til en vanskelig kamp, heh.
Kan jo legge til at j.lk slår vertical ball, og hvis en Honda vet range på elec kan han ganske enkelt gjøre fake meaty, vente på counter-forsøket, stå og se på eller gjøre ochi, så er man i en ond sirkel igjen ^^. Blanka kan håpe at kastforsøk kommer og gjøre b+hop. Ball etter det er selvmord, siden honda vil være innpå igjen. Sweep er for treg og vil bli slått av ochio eller meaty mp. Jeg kan enten håpe kast kommer og hoppe unna, eller håpe på j.lk og gjøre elec. Uansett hvilket angrep annet enn kast som kommer, ser det ut som at Honda kan stuffe det meste Blanka kan finne på med mp, og j.lk
 
#79
jeg har jo honda som main så jeg klager ikke , men ikke baser tier lista på deejayen min ..lol.
trust me deejay er en av hondas værste matchups . og ikke baser tier lista på neriums akuma heller akuma er en av de beste men har minst liv av alle så det gjelder å ikke fucke opp.

når det gjelder sagat så er det rett og slett hastigheten på fireballsene jeg mener. og prioriteten til tiger uppercut. zoning spillet hans er meget bra fortsatt selv om han har blitt masse svekket fra o sagat. Sagat er for meg en veldig defansiv characther , men han har fått et offansivt våpen med tiger knee jugglinga.

når jeg spiller mot top blanka folk som ShinBlanka fra srk f.eks så har jeg ikke sjangs med honda mot blanka må kjøre chun hele veien.
Blanka kan hoppe og sparke honda ut av headbutten ganske lett , og at elektrisitet har blitt enklere gjør at det er mulig å reagere på headbutt og starte en counter.
noen av de beste klarer å fake en rulle rett inn i kast også.. mega frekt men det fungerer når honda spilleren går inni super turtle modus. Det er mulig å knekke en defansiv honda spiller hvis man klarer å fucke opp charginga hans. mye hopping rett over hode hans og komme rett oppi fjeset slik at man skifter side mye og aldri får charget.
favoritt tick throwet mitt med blanka er J.lk , lp inn i kast. ( eneste er at det er litt skummelt med ochio)

Fei Long !!!! Honda er også counter pick mot fei long ..lol. men det gjør det det hele bedre gjort :D