SF2THD Remix

#81
Fei Long har blitt en god del bedre. Spesielt pga av at inputs har blitt enklere , og jeg syntes han har de soleklart beste juggles i spillet. rekka ken er også blitt bedre prioritert.

man kan anti air med "flying kick" og rett inn i "flame kick" .. superen treffer også rett som det er ved juggles.

jeg kjenner 2 veldig gode fei long spillere FID_AtTheGates fra tyskland og Blazeu25 fra usa , invite de og sjekk hvordan de spiller , de er veldig gode.
 
#82
HAHA!
Kom meg ikke noe som ett sjokk at ATG spilte Fei Long.
Han er forresten veldig hyggelig å sitte ved siden av å spille mot ;)

BTW:
I all hemmelighet har jeg begynt på en annen character. Har nada planer om å spille SF2 seriøst av den grunn men ble litt lei å være alt for mainstream :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#83
Såå... Det utelukker gief, shotos, t-hawk, cammy, honda, claw, boxer og dictator... dee jay? :D
 
#84
Såå... Det utelukker gief, shotos, t-hawk, cammy, honda, claw, boxer og dictator... dee jay? :D
LOL!
Du er på'n :D

Du burde vel vite jeg top tier whorer helt til jeg er god i ett spill ?

Var nok Boxer!
Jeg bare aner ikke hvem to fingre jeg liksom skal holde av til TAP .....
Mainstream norge altså.. :p

Hvorfor reiser han seg ikke opp automatisk lenger heller? SKIT GUBBE!
back to practice mode it is...

Må jeg være "frame on" for å få ut charges?
Er bare vant til Urien i 3s haha (og Alex CAPTAIN AMERICA!!!)
 

EagleJin

Bear Necessity
#85
Mainstream Norge? Da så. Utelater Honda, Chun Li og shotos da xD

Lykke til med charge partitioning her. Det går an, men det er så lite at det kun utgjør forskjell om du på død og liv vil være überflashy. F.eks:
- Guile plassert 2/3 skjerm fra oppo med oppo i hjørnet - lp.boom (b*f~b*~p), b*short, b*short, hp.boom, f+fierce(f+rh (b*f~b~p)
Samme comboen kan gjøres uten

Frame on? Som i akkurat nok charge?

Btw, Nuk... Deep meaty b*f+p, c.lp, s.lp, b*f+hp = gøy!

Guile = Final Justice! :D
 

EagleJin

Bear Necessity
#87
Awesome!
cross j.d+hp, s.strong, s.short, s.strong, green hand <3
Digger den typen combos :D
 
#88
Mainstream Norge? Da så. Utelater Honda, Chun Li og shotos da xD

Lykke til med charge partitioning her. Det går an, men det er så lite at det kun utgjør forskjell om du på død og liv vil være überflashy. F.eks:
- Guile plassert 2/3 skjerm fra oppo med oppo i hjørnet - lp.boom (b*f~b*~p), b*short, b*short, hp.boom, f+fierce(f+rh (b*f~b~p)
Samme comboen kan gjøres uten

Frame on? Som i akkurat nok charge?

Btw, Nuk... Deep meaty b*f+p, c.lp, s.lp, b*f+hp = gøy!

Guile = Final Justice! :D
FINAL JUSTICE!!! HAHA LOVE IT!

Mener frame on fra si, boxer da,
j.k, c.lp, c.lp, b*f+lp for eksempel.
hvor mange frames har jeg fra siste c.lp til å få ut charge moven?
Det føles ut som under 10 frames liksom. Tør nesten å påstå sånn 7-8 ...
Er det så kan jeg jo bare drite i supern.

Eller er det ett skittent triks jeg har gått klipp av i min tid i practice mode? :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#89
#90
Nukleuz
jeg ville vurdert i å drite i å telle frames og prøve det på practise mode.
spiller du på psn ???
jeg kan jeg vise deg en del balrog tips og tricks.. spiller han litt selv.

RUSHDOWN... er stikkordet :D

sjekk gamespot tournerings videoene på youtube og se etter graham wolfe , får se noen glimrende eksempler på rushdown der.
 
#91
Seriøst, jeg trenger tips til Fei Long! Skal teste spillet ut 20 desember, første dagen jeg kommer hjem!

Okey dette veit jeg til nå, etter jeg har sett på Fei Long kamper:

Han er en rusher, definitivt. Du kommer ikke langt med å være en turtle med Fei Long.
Han er bedre i grillen til motstanderen. Up and close.
Rekka Ken punchene er bra mix up med throw og chicken wings, også flamekick

Hva mer burde jeg vite, og stemmer det jeg har skrevet over her? Er litt ny på 2d fighter legend, men håper dere forstår hva jeg mener.

Gi meg mix up, eller links til strategi guide med Fei, takker og bukker for alt hjelp! :)
 
#92
Nukleuz
jeg ville vurdert i å drite i å telle frames og prøve det på practise mode.
spiller du på psn ???
jeg kan jeg vise deg en del balrog tips og tricks.. spiller han litt selv.

RUSHDOWN... er stikkordet :D

sjekk gamespot tournerings videoene på youtube og se etter graham wolfe , får se noen glimrende eksempler på rushdown der.
Skulle gjerne spilt litt mot deg på psn ;)
Men nå har det seg sånn at jeg ikke har hatt nett eller har nett på... Ja, forever :p
Driver å skribler litt fra jobben! hehe!

Teller ikke akkuratt frames, tar det på feelingen...
Men ka fasken holder du TAP nede med?
Føler meg så mongo å prøve å spille og holde nede TAP med l.k og m.k(eller strong da)

Har prøvd meg litt på dette.. Men feiler hardt..
j.lk, c.lp , s.lp super
prøver å ta det sånn her,
"sånn man super jumper" for å få tidlig nok charge,
j l.k, c.lp, nøytral, forover, lp, bakover, forover lp.

Vil beaste DAIGO STYLE!

Må jeg charge som om jeg super jumper?
Hvordan beholder jeg charge etter cross? for eksempel; kast, walk under, c.lp c.lp super ?
Fikk ikke akkuratt svara jeg ville ha på SRK siden jeg ikke er all that inni SF2.
Third strike er en helt annen sak :p

Du kan gjerne svare her eller gi meg noen pointers på PM hvis du føler for det altså..
Men trenger å sette combo til super i practice før jeg føler at jeg kommer noen vei...

Vet godt at VS er the only way å bli bedre, men NEED MY COMBOS!
 

EagleJin

Bear Necessity
#93
Du beholder ikke charge etter cross. Du starter en ny med en gang framesa sier du er på andre siden (altså ved registrerte 91 grader antatt at du starter på 0).
Jeg pleier å holde TAP med lp+mp. Da har jeg tommel fri for apeangrep og ringefinger fri for gorillaangrep. :D

Btw.. Etter en cross kan du finfint gjøre c.lp, c.lp, s.lp for å kjøpe deg chargetid. Han har så lange armer atte..


Nilo:
En Feil (ong) spiller vil vinne mye på å lære negativ edge (registrere special move input med å slippe opp knapp) i reversal-situasjoner. Dette forklares ganske godt i Sirlins tutorials. Ellers... Rekka dreper en blocked blanka ball. Cross chicken wing kan føre til sjuuuuk skade, og er lettere å comboe med enn front- eller meatyhit.
c.hp meaty kan comboes inn i enda en c.hp. Bra pressure og bra guessing games om du mixer med chicken wing.
 
#94
fei long er nok veldig combo basert ja.

spillte mot blazeu25 i dag , og legger merke til at han kontrer veldig mye anti air med chicken wing , som nesten alltid kan comboe inn i flaming kick... hvis man legger inn en liten pause først , er du næreme kanten så rekker man å ta kontring med chicken wing inni flame kick ..så inn i super. tar ikke mest liv , men ser veldig fancy ut for den som liker sånnt.
jeg er vel fei long n00b må jeg inrømme , men spamming av chicken wing fungerer veldig bra mot en del folk , den må jo blokkest høyt og det er veeeeldig høyt prioritert , slår veldig mange air counters.

når det gjelder Balrog så bruker jeg lp og mp jeg :S, finter en del med final punch rett inni headbutt , mange som går på det i og med at det frister å angrpie rett etter at man har blokket final punch. bommer man på superen og motstanderen blokker også så funker det å charge en headbutt på slutten for å overaske.
jeg savner kast infinitien merker jeg , men balrog har masse mix ups etter kast alikevel , noen scrubs funker kast infinity comboen på alikevel pga av at de ikke aner hva de skal gjøre hehe.

Balrog Combo
http://jp.youtube.com/watch?v=1JDhLhL0hhw

den comboen her er ikke alt for vanskelig men krever litt presisjon !


som eaglejin sier så beholder du ikke charge etter crossup. det gjelder selvfølgelig ikke når du charger nedover.

Chun lis crossup .. J.mk , c.mk , upkicks.
Guiles crossup .. J.LK , c.mp , flash kick
Dee Jays crossup J.mk c.lp , c.lp , Hp upkicks inn i super
 
#95
Hvorfor i allverden bruke lp og mp ?
Snakk om å "limite" your game da!

Hittil prøver jeg å bruke lk og mk, vil ha TAP charge og mulighetene til å combo lette ting som c.lp, c.lp (s.lp), dash punch.

Og jeg vil iallefall ha m.p ettersom det er den som har lengst throw range.


Hva skal du idag da eagle? Vet du kunne leke litt imorgen...


Edit to
LADDER :O
SF2HD Ladder
 
#96
jeg vet vel ikke bedre kanskje :S jeg bruker ikke final punch veldig aktivt i kampene. balrog har jo ganske gode poke og sweep muligheter med kick knappene også.

jeg syntes det viktigste med balrog er å klare å holde 2 charges på en gang , slik som du ser daigo gjøre der , få til rushdown ordentlig å hele tiden få motstanderen til å gjette hva du kommer til å finne på.

å finne på å finte med en headbutt rett inn i super er noe av det jeg syntes jeg lander mest i kampene mine.

å bomme på uppercut slaget er også veldig effektivt for å sette opp et kast... det er litt dårligere i sfhd i og med at rekkevidden til kastet til balrog er dårligere, men det funker fortsatt. sjekke ut mr. Afrolegends på youtube er ikke dumt , en av de soleklart beste balrogene out there.


hva er SFHD Ladder ?
 
#97
Takk for kampene igår Eagle ;) Skjønner jeg har en god del å lære når det kommer til throw "muligheter" siden jeg følte meg kaste før du landa som regel, iallefall vs din brosja!
Fant ut en ting igår da... Som skal gjøre game planen litt lettere, du kan charge som om du skulle tatt "shoulder shoulder headbutt" med Urien!!! altså.. Charge bakover, forover, bakover punch. DIGG. Rush punch, release TAP, rush punch, s.fp, rush punch, release TAP går for eksempel, ikke i combo men en skikkelig dårlig "pressure string/meter builder"

Har du noen tips eller hva jeg burde jobbe med så sleng det ut!

Her er de jeg har tittet litt på av spillere;
Afro Legends
Julien Beasley
Henry Cen
Graham Wolfe
Tsuji
Tamashima
The SuperStar
Makki-7 / Macky7
Postman
Daigo <3

å bomme på uppercut slaget er også veldig effektivt for å sette opp et kast...
Det bruker jeg alikevel jeg ass, synes akkuratt det der er drit kult.
Men hva er den andre uppercuten god til? Range? :S den charge B, D/F+l.p ...

Har du spilt Diablo 2 ? Der var det også ladder hehe.
Men er det er iallefall en slags turnering som foregår over flere mnd da, så vinner den med best statistikk på slutten. Så får man sikkert bare en trophy eller noe i nicket sitt, eller noe info. Men none the less artige greier!

Headbutten er jo kraftig nerfet er den ikke? Jeg regner ikke med at Daigo sine setups funker der?

Denne funka igår, riktig nok bare en gang... men...
Throw, walk under, c.mk, throw, charge B, f.lk whiff, throw.
 

EagleJin

Bear Necessity
#98
Balrog combos så langt:
- c.lp, c.lp, c.lp, s.lp, b*f+p
- c.mk, s.mk, b*f+p
- c.mk, s.mp, b*f+p
- c.mk, s.lp, b*f+p
- c.mk, c.mk (gief, sagat, bison, honda, hawk)
- j.hp, c.mk, s.lp, b*f+lk, hp (gief stun)
- j.hk, s.mk, b*f+hk
- j.hp, s.lp, c.lp, s.lp, b*f+p

Balrog kan ganske lett linke litt av hvert etter c.mk, men den morsomste comboen så langt...
- j.hp, c.mk, super :D
 
#99
her er et par flere combo videoer , tror ikke det er noen t.hawk spillere her men hehe. t.hawk er jo ikke så veldig combo basert heller , men det er ganske mye han kan linke sammen , har bare møtt en som har vært ok med t.hawk så langt på sfhd psn.

T.Hawk Combos

Sagat Combos

sagat har vel litt mer anvennelige combos og det er nok en del lettere å bli god med han en t.hawk
 

EagleJin

Bear Necessity
Så ikke noen c.mk, s.hp med Sagat. Det funker i alle fall.
c.mk, s.hp, mk.knee, lk, knee, hk, knee

Har bestemt meg for å linke all verdens rariteter, så kan like godt sette T.Hawk som neste på lista :D.