SF2THD Remix

DagV:
I need a good lecture... Når det gjelder når lander folk, siden jeg blir throwet for mye der.. Det begynner å gjøre meg GANSKE pissed. Greit i pressure og sånn, da er det min feil at jeg blir kasta.
Men si, soft reset og jeg walk under og skal legge en "meaty" der.. Blir seriøst throwet sånn ca. 19/20 ganger der ass.
alle som blir tick throwet er faktisk i advantage og kan counter throwe og få kastet hver gang over den som starter throw attemptet. eneste minuset er at det er vanskeligere å counterthrowe en å ta et vanlig kast.:(
 
Var en tur hos mor igår og måtte prøve meg litt online :p



Challenge han hvis du vil :p Gutti altså haha.

Men seriøst, når skal jeg starte "meaty" i det de er på vei ned i lufta i en typ soft reset?
Føler at jeg starter alt for tidlig å trykke men ender opp med å bli kastet uansett føler jeg..
 

EagleJin

Bear Necessity
Grats! :D

Uansett hvordan du plasserer meaty i den situasjonen, vil motstanderen ha en sjanse til å kaste.
 
Thank you thank you :)
Sagat var faen meg kul han!

Jo, gidder du å sjekke en ting? Jeg bare lurte skjønner du, hva er mest damaging?

c.mk, c.lp, fk tiger knee, fk tiger knee
cmp, c.mk, fk tiger knee, fk tiger knee

Glemte å titte etter i practice igår skjønner du :p

På den første treffer begge hitsene på første TK, men ikke på den andre...
 

EagleJin

Bear Necessity
Satt faktisk å fikla med det der i går kveld. c.mp, c.mk er mest skade, men er ikke alle den funker mot (guile og blanka...). Må teste mot flere chars.

* EDIT:
Hadde helt glemt at Hawks cross j.hk, s.lk, hp.srk tar 3/5 helse :D i tillegg til at comboen har en tendens til å stunne til tider... :D
 
noen so er med på å lage et casual rom i kveld ? har endelig fått juleferie nå.. jeg og blackmage skal spille litt sånn fra kl 19.00 og utover ???
 

EagleJin

Bear Necessity
Er med på det. Tenker å kjøre link practice før den tid :D
 
Yo!

Nå har jeg fått tak i SF til PS3 også. Har veldig lyst til å spille mot dere når dere har tid. Har bare testet det en gang mot Anarkira og EagleJin i dag, men 360 versjonen virker MYE mer stabil. Det hakket litt og var ikke helt up to par når det gjaldt connection speed mot Anarkira, men det fungerte ok for moro.

High Grade sticka til PS3 hadde jeg skikkelig problember med å bruke. Den er altfor stiv til SF. Er kanskje kun laget for VF hvor det er viktig med mye skråtrykking. Fikk ikke til noe supercancelcomboer i det hele tatt. Gå framover og så rett inn i en Shoryuuken fikk jeg heller ikke til noe bra.

Uansett, fikk skikkelig juling av Anarkira i dag. Vi spillte førstemann til 10 wins, og Anarkira vant den challengen. Jeg var Ryu alle gangene og han var Honda. 100 Handslap på maks fart kom ut HVER gang! Anarkira trykker som en gærning! LOL

Hvis noen har tid til gaming senere i dag så hadde det vært kjempegøy. Jeg skal se på NFL kamp fram til 22:30, men hvis det ikke er for sent for noen så håper jeg noen er fortsatt online.

PSN EURO: ChiefGutti
PSN JAPAN: DarthGutti

360 EURO: ChiefGuttiWolf

Hvis noen har 360-versjonen så kan jeg ihvertfall love dere en litt bedre challenge. Ikke god nok til å håndtere Anarkiras Honda, men ihvertfall tight nok til å gjøre fulle comboer og shouryuuken til rett tid :)

Gleder meg til å lære SF fra dere.

Gutti
 
DagV er med skal få med bmage ..og rive tak i anarkira også hehe

ggs til alle !!!!
chiefgutti , anarkira og blackmage.

hadde noen fine sett i dag , veldig synd med utstyr som ryker osv(gutti) jeg må få spillt mot deg en gang på xbox kanskje. skaffe meg en dual pcb.
det er faktisk stor del av gamet å ha ting i orden og alltid være confortabel med sin egen stikke , jeg taper masse når jeg bruker sanwa jlf stikker. Jeg syntes det skal veldig lite til fra at jeg føler jeg spiller veldig bra med min egen stikke til at alt går forferdelig galt med utstyret til andre. jeg tror at det her er veldig mye av grunnen til at vestlige aldri vinner sbo.


noen tips til de som ikke kan matchupsene sine (nevner ikke navn)
Honda vs Bison

headbutt taper alltid mot psycho chrusher. det er mulig å kontre psycho chrusher med buttsmash , og headbutt med meeget strickt siste liten timing.
MEN det som er veldig lurt istedenfor er å komme seg til en av sidene og blokke psycho chrusheren og enten ta en sweep(standing hard kick) eller er du helt i hjørnet kan du ta kast som er definitivt det beste.
skulle honda befinne seg midt på skjermen så ville jeg anbefalt å blokke og mashe hard punch hundered hands slap for chip damage. bison vil ta mer skade en honda siden han MÅ blokke det her

en av styrkene til bison er også tick throws (standing lk , kast)
klarer man å se når bison spilleren har tenkt å gå for å få inn tick throws så er det bare å lagre ochio og sitte klar , ochio får prioritet hver gang.


jeg har også et spm. (eagle ?)
jeg spillte en halveis laggy kamp i dag men kan det stemme at jeg har fått til med bison

hoppe rett opp med medium punch , c.hard kick (skli under motstanderen , så jeg er på andre siden av han) hoppe fremover med jumping mp for en 3hit.
 

EagleJin

Bear Necessity
Chief:
Var moro med de 2 kampene vi faktisk fikk startet! Det var Red Hawk som spilte Ryu vs Ryu. Jeg spiller ikke shotos lenger :p.

DagV: du traff med c.hk? Eller j.mp, mp, c.hk (whiff), j.mp?
Meh.. Etter testing virker begge like umulig. Recovery er ikke rask nok etter c.hk til å rekke en ny j.mp.

Men.. j.mp, j.mp,mp, super funker for en tøff 5-hit :D
 
jeg tror jeg traff med j.mp på vei ned ... motstanderen måtte ha gjort et eller annet super angrep så han ble stunna og kasta litt opp i lufta, jeg brukte c.hk for å skli under han slik at jeg var på andre siden .. før jeg hoppet fremover og traff med 2x mp

er ganske sikker på at det var slik jeg gjorde det.
edit: det er helt sikkert fake slide jeg gjorde istedenfor vanlig c.hk slide , grunnen til at det her funka må ha vært fordi motstanderen gjorde et angrep så han ble hit stunna og kastet litt oppover. (som blanka f.eks når han blir slått ut av en beast roll)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
DagV: Jeg spiller selv med Sanwa jlf med firkantet port, men jeg ser en del som anbefaler Seimitsu med åttekantet/rund. Synspunkter på det? Vestlig/amerikansk stikke liker jeg dårlig.
 
sånn som jeg ser det , og har prøvd så er sanwa jlf overlegen seimitsu stikka på alle punkter. mye mer nøyaktig.

seimitsu er litt høyere ,den som heter LS-32 er vel faktisk bedre en den nest beste sanwa joystikken men vil si at JLF er den beste uansett.

jeg klarer uansett ikke å bruke noe av det. har spillt på HAPP helt siden jeg starta og syntes japanske ting er noe uber sensetive greier.

poenget mitt er vel at hvis man har en av disse 3 stikkene Sanwa JLF , Seimitsu LS 32 , eller Happ competition stick. så er det konkurrerende med hverandre og det kommer ann på hva man er vandt til og hva man føler seg mest komfortabel med. Det er veldig interesangt å se på youtube fra EvoWest 2K7 som fant sted på ComicCon07.. her er det en del filming utenfor selve skjermen og man rekker å få sett hva slags utstyr og stikker alle de beste bruker.
Jeg så iallefall alt fra Hrap2 , MAS stikka , En Happ modded SFAC stikke , Hrap2 SA , og et par andre japanske stikker.
 
Yay!!! Har akkurat lest igjennom alle innleg her.. Bra forum! Gjelder og venne om noen tekken spillere her. hehe... Go SFHD! Farlig utsagn muligens og beklager på forhånd! :)
Prøv SF en stund...
 
DagV: Jeg spiller selv med Sanwa jlf med firkantet port, men jeg ser en del som anbefaler Seimitsu med åttekantet/rund. Synspunkter på det? Vestlig/amerikansk stikke liker jeg dårlig.
Hei kakarlsen! Jeg bruker Sanwa JLF med octagon, jeg er meget fornøyd!
Tenkte jeg bare skulle slenge det inn ;)
Men jeg har ikke brukt annet, bortsett fra at jeg har prøvd ett par HRAP.
Det beste jeg har prøvd er, nå husker jeg ikke hele men en flash joystick som har gått ut av produksjon til Sanwa. Den med octagon er det beste jeg har prøvd..

Robbie, Dave, DagV;
Har dere noe anelse av hva den faktisk heter?
Kanskje Gutti klarer å finne en når han er på tur hehe!
 
Yo Nukleuz!

Den Flash sticka du referer til gikk ut av produksjon, slik som du nevner, rundt sommertider i Japan 2005. Den er optisk og var den aller förste hjemmelagede stikketypen som jeg og Wallace kjoepte i Akihabara i 2001. Tror jeg og Wallace har vaare fortsatt men byttet de ut til fordel for normale stikker. Den var altfor lös til VF, slik at man fikk feil inputs alt for ofte, som f.eks. dodge oppover etter man trykket ned. Blir som en maate at man altid tok super jump i 3rd Strike bare etter at man trykket ned paa grunn av recoiling'a.

Den octagonplata brukte jeg en stund til VF ogsaa, men byttet den ut til slutt igjen fordi det var vanskelig aa treffe diagonal, slik at rett-fram kommando kom ut altfor ofte naar jeg egentlig trykket skraatt. MEN, den registrerer kjempe raskt inputs, slik at jeg klarte i 95% av gangene aa blokke single palm til Akira etter han tar det back, ned p+g kastet. Og paa Sanwa sine sider stod det ihvertfall för at en octagonstikke hjelper veldig paa raske inputs til 2D-spill etc.

Har i ettertid sett etter flashstikker til salgs, men kun funnet noen til höyere priser eller brukte paa Yahoo Auction Japan osv. Kan se rundt etter en og melde fra.

Gutti
 

EagleJin

Bear Necessity
Godt mulig mange vet dette allerede, men skriver det ned likevel (for å få liv i tråden ^^):

Online ser jeg fler og fler Ryus som prøver seg på cross j.hk combos. Hvilke er lettest? Hvilke er verdt å lære for max damage?

Pass på før du prøver disse at motstanderen dukker! Ellers kan alle (bortsett fra første) blokkeres etter første hitet.

Lettest:
cross j.hk, s.hp, hdk
3 hits, tar 1/3 helsebar

Vanskeligere (pga link :D):
cross j.hk, f+HP, c.lp, srk
5 hits, tar 1/2 helsebar

Mer skade:
cross j.hk, f+HP, c.mp/c.mk, hdk
også 5 hits, men tar 5/7 helsebar

Vi gir oss ikke der, gjør vi?
cross j.hk, f+hp, c.lk/c.mk/s.hp xx super
9 hits, tar 7/8 helsebar

Så var det å få til kommando for superfinishern... I ST er det vanskelig å cancele moves til super uten buffer. Hver gang jeg prøver å trykke:
c.lk, qcf,qcf+p
ender jeg opp med vanlig hadouken. Smått irriterende når man har sjansen til å slå skikkelig hardt i fra, ikke sant? Derfor prøvde jeg med et kommandobuffer ved å gjøre første kvartsirkelen før c.lk:
qcf, c.lk, qcf+p
Noe som fungerte overraskende bra!

Det kan være greit å starte med å kun gjøre buffer til super (kun qcf uten første delen av comboen, for å få timingen skikkelig. Timingen er akkurat samme utenfor combo som 9-hiteren over. Så lenge man kan timingen på bufferet, får en kjøpt nok tid til at den siste delen av supern registreres, og etterlater kun 1/8 av motstanderens helse fra full bar :D.