Shadar har ambisjoner og det er teit

SHDR

Gullmedlem
#1
Opprinnelig skrevet av Torulv @ Spillegals spillpriser 2007
Beste rollespill (vestlig): Finnes det gode vestlige RPG-er?
Ikke for dem som har ketchup på på pizzaen. Eller de som tror de kan revolusjonere spillindustrien med spillideer ingen andre har tenkt på før. Tørr jeg også påstå at jeg ser et lite forsøk på å favorisere det "innovative". Du skulle sannelig vært i avant-Garden for militæret.
Jeg synes det derre artige Planescape: Torment er bra, og jeg synes Fallout-serien var knall. Og KOTOR-spillene var festlige fordi de var så enkle å spille, men for eksempel Neverwinter Nights 2 er noe av det mest redselsfulle jeg har spilt på meget lenge. Siden det er Oblivion og Neverwinter Nights som er den nye gullstandarden for CRPG-er, får jeg følelsen av at det blir lenge til jeg kan ha glede av dem igjen.

I og med at jeg studerer spilldesign hadde det vært innmari tåpelig av meg å ikke bry meg med innovasjon. Hva mener du egentlig med det du nettopp skrev? At man er sånn tåpelig, liksom-radikal annerledestenker med mindreverdighetskompleks fordi man synes det er litt morsomt med nye opplevelser iblant? Prøv å stikke fingeren i rumpa neste gang du runker. Kanskje du oppdager at det er fett å bryte med rutinen i ny og ne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Bare fordi jeg er nysgjerrig: Hva var så gæærnt med Neverwinter Nights 2?
 

SHDR

Gullmedlem
#4
SITAT(Lodin @ 23.12.07, 14.21) 94783 Kødder du med brute force-argumentasjonen min som egentlig ikke er noen argumentasjon i det hele tatt, eller fniser du fordi Torulv er homo?

Yetipants: Jeg syntes den krøkkete implementasjonen av party var helt forferdelig (dårlig pathfinding, råtten AI, ingen selvbevissthet i forhold til skills, ingen drag selection), at grafikken var noe herk og at historien var bæsj. Og nå skal jeg se film. Skal totalslakte spillet senere.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#5
SITAT(SHDR @ 23.12.07, 12.29) 94767