Shadow Complex

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Klart, det kan være meg det er noe feil med, men jeg grinda nå som en jævla helt for å få spenn og Glyphs i Ecclesia. Sier ikke at det ene er bedre eller dårligere enn det andre, bare prøver å få tegna opp slektstreet her. :p
 
#22
Så... Jeg tror jeg har møtt på en ganske ondartet bug i spillet.

Etter at man har fått den siste 'hagla' møter man opp i reaktoren, hvorpå denne sprenger og man må komme seg derfra supersonisk raskt. Problemet kommer når jeg er oppe igjen i frisk luft - når jeg kommer ut under vakthuset eller hva det nå er, kommer jeg meg ingen vei! Til venstre, der jeg kom inn ved å krype gjennom en smal gang under et gitter, er det nå fullstendig umulig å komme seg ut!

Andre som har møtt på dette? Er det meninga at gitteret skal heves før man stikker ned til reaktoren?

Hjelp!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Proeste tippet må vel bli å prøve noe annet.
 
#24
Noe annet enn hva da, tenkte du? Har forsøkt alt jeg kan tenke meg. Lommelykta viser jo greit når noe kan fjernes, og når ikke det er tilfelle er det alltids en eller annen liten åpning man kan krype gjennom. Ingen av delene finnes! Jeg sitter fast i et lukket 'rom'! Alternativet er omtrent å starte på nytt, hvilket jeg ikke gidder.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#25
For dere som bare har lastet ned demoen, så går det tydeligvis å bare spille videre hvis dere loader last checkpoint eller noe lignende med en gang dere dreper bossen. Da vil spillet la deg fortsette derfra. Du må derimot spille alt i ett sett, ettersom det er en demo og da går det ikke å save.
Har selv ikke prøvd siden jeg er X360-løs og samvittigheten takler ikke sånt. Men dere kan!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Noe annet enn hva da, tenkte du? Har forsøkt alt jeg kan tenke meg. Lommelykta viser jo greit når noe kan fjernes, og når ikke det er tilfelle er det alltids en eller annen liten åpning man kan krype gjennom. Ingen av delene finnes! Jeg sitter fast i et lukket 'rom'! Alternativet er omtrent å starte på nytt, hvilket jeg ikke gidder.
Altså... det er ei diger bru som senkes for at du skal kunne rusle inn til reaktoren. Fra den brua er det barnemat å thruste og hookshotte opp over vakttårnet og videre mot høyre, som er dit du skal. Jeg ser ikke helt hva problemet kan være, annet enn at du ikke har tenkt på det der. :p

(Runda det akkurat forresten, mangler noe smårusk før jeg har 100% så det står for tur nå. Totalkarakter blir åtte av ti for bra opplegg men fattige bosskamper og en hel del bugs.)
 
#27
Dette er litt irriterende. Jeg har spilt til den første plassen der man kan styre en sånn maskingunner å plaffe løs på masse folk, noe som var veldig gøy. Så jeg gjorde det, og hoppa inn i naborommet for å lagre også fortsatt jeg videre. Der presterte jeg å bli drept, og når jeg loader er jeg tilbake i rommet ved siden av maskingunnern, men alle folka er tilbake og gunnern er helt på andre siden av rommet og det er mildt sagt utfordrende å overleve skytsa man får fra alle folka.

Ukult.
 
#28
Altså... det er ei diger bru som senkes for at du skal kunne rusle inn til reaktoren. Fra den brua er det barnemat å thruste og hookshotte opp over vakttårnet og videre mot høyre, som er dit du skal. Jeg ser ikke helt hva problemet kan være, annet enn at du ikke har tenkt på det der. :p

(Runda det akkurat forresten, mangler noe smårusk før jeg har 100% så det står for tur nå. Totalkarakter blir åtte av ti for bra opplegg men fattige bosskamper og en hel del bugs.)
Right. Den brua er ikke nede hos meg. Jeg kom meg inn til reaktoren uten å senke den, og nå står den altså i veien for meg når jeg prøver å komme meg ut. Glimrende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Bra jobba får jeg si. Hvordan fikk du til det?
 
#30
Det var en liten åpning under brua der jeg uten videre problem klarte å snike meg inn under vakthuset, så jeg trodde det var meningen. Irriterende enkelt. Anbefales ikke å forsøke.

Nå for dere ha meg unnskyld, jeg må gå og få utløp for litt aggresjon over å ha mistet 8 timer. Teite utviklere som overser slike ting. Teite utviklere som bare gir oss én savefil.

Selvkritikk? Bah!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#31
Det stedet du snakker om var jeg uten å besøke alle romma, og nå kommer jeg ikke tilbake dit. Tror jeg snart finner en vei tilbake via nyåpna veier, men. Fått foam, crazy boots og litt av hvert nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Det var en liten åpning under brua der jeg uten videre problem klarte å snike meg inn under vakthuset, så jeg trodde det var meningen. Irriterende enkelt. Anbefales ikke å forsøke.

Nå for dere ha meg unnskyld, jeg må gå og få utløp for litt aggresjon over å ha mistet 8 timer. Teite utviklere som overser slike ting. Teite utviklere som bare gir oss én savefil.

Selvkritikk? Bah!
Øh, hvis det er noen trøst var du cirka ti minutter unna å runde skiten. :)

Sånn ellers, er no irriterings med den siste missilpakka. Det eneste itemet jeg mangler for å få 100%. Det er en sånn blå boks i veien slik at jeg må booste for å få den vekk, men det er ikke nok plass i rommet til at jeg får boosta og foran utgangen fra rommet ved siden av er det et jævla gelender så det går ikke å booste derfra heller. :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Yeawp. Er den som er i rommet hvor det er en plattform midt i, og når du først kommer dit er det enda en jævla robot-edderkopp.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
To borrow a phrase, Orson Scott Card is a hateful homophobe. Obviously he disagrees, but by the current, widespread definition of the word, it fits. To Card, gay people are "tragic genetic mix-ups," and legal gay marriages mean "an end to democracy in America." More than just casual homophobia, he stands on a bully pulpit and rages against gay rights, using enough lies and distortions to make a staunch conservative say, "Hey now, let's just back up a minute." He has every right to do it, and to his opinion, even if the only result seems to be an increasing antipathy towards him and his work. This is all well known to anyone who's been paying attention, so why bring it up now? Well, Orson Scott Card is a hateful homophobe with an Xbox 360 game coming out this week.

If Shadow Complex were a bad or mediocre game destined to flop, we could probably shrug it off as a punchline like Advent Rising. By most accounts, however, Chair Entertainment and Epic Games have created a high-quality adventure, a fresh take on a genre much loved by old school and hard core gamers. Of course, until the reviews hit, it could all be hype, but the pre-launch buzz on the title is putting it near the top of the heap as far as XBLA games go.

By his own admission, Card didn't have a lot to do with the day-to-day of the game itself: it's is set in the same universe as his novel Empire and uses a few of the same characters, and takes place before the events of the book. Furthermore, the game is actually written by Peter David, a straight but extremely gay-friendly comic book writer. David recently participated in the Gays in Comics Panel at the San Diego Comic Con, where Fruit Brute quoted him saying, "I've always included gays in my comics because it never occurred to me not to." He also just "outed" two characters, Shatterstar and Richter, in Marvel's X-Force, giving the company its highest profile gay relationship yet. From what I can tell, Chair Entertainment, based in Utah, has no history of overt homophobia, although they have had a lengthy relationship with Card, and Epic Games, beyond a few cheeky achievements, has a similarly blank record on gay issues. Again, we can't be sure, but there is likely nothing homophobic in the game itself.

Still, money spent on the game is money in a homophobe's pocket, and no doubt some of it will be spent on efforts to end legal gay marriage or perhaps research ways to eliminate our "reproductive disorder." We're faced with fighting a potentially stellar game because some grumpy old man says mean things about us, or indirectly supporting attacks on our rights.

I still don't have an answer for myself. I think if you're obviously too disgusted to enjoy the game, avoid it, and speak out. However, if you want to play the game, play it. Enjoy it, but offset the hate: if you buy Shadow Complex, donate $5, $10, $15 if you can spare it to a gay charity. Let them know why you're giving the money. Card won't get nearly that much per game. In message boards or user reviews, in blogs or tweets, if it comes up, let people know exactly what Card has said on the matter, and where, and damn him with his own language.

Money is important, but far more important to him, and to history, is his legacy. You can tell from his reactions how much being called a homophobe rankles him. Increasingly and through his own work, the line on Orson Scott Card has moved away from "respected science fiction author" to "kind of insane about this whole gay thing." As his views become more and more fringe, and we continue to gain the rights he's fighting against, he'll retreat further into a conservative ghetto. At that point the country will either persist as it has for hundreds of years, or Card will be right, we'll lose our reproductive imperative, and civilization will be over. If that happens, I'll owe him a coke. Caffeine-free, of course.
 

SHDR

Gullmedlem
#36
Fikk jetpack, foam gun og scuba gear i går. Synes spillet begynner å åpne seg. Plattformhoppingen hadde godt av litt jetpack, og jeg begynner å få innarbeidet litt teknikk. Kult å se at melee kills og headshots faktisk er en gunstig løsning selv i en sidescroller.

Det virker som om spillet blir bedre etterhvert. Det er sjelden kost.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Veeel, du er ved the sweet spot nå. Det dabber av før du har tatt sistebossen, jus' sayin'.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Hvor er borgerlønna mi.