SHDR + Libresse = Ka-Bloom!

SHDR

Gullmedlem
#21
Jepp. Tror high-score-dyret er på grunn av rotteserverne til Gamesfree, vi har MASSER av det problemet her nå, og det fantes ikke i går og har aldri fantes tidligere. >.<

Retry-knapp er en god idé, det blir ikke implementert før til uka, er bug-fiksing som står øverst nå.

De av dere som opplever showstopper bugs: Er det noen spesielle omstendigheter, noen synlig sammenheng mellom hva dere gjorde og kræsjen? Vi har nettopp saumfart cookie-koden vår, som vi tror er kilden til problemet, men vi kan ikke være sikre fordi spillet ikke kræsjer noe særlig her ...
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#22
Gadd bare å spille en fire-fem brett, men null probz i ildræven, siste versjon, win7. Synes spillet mangler dne derre avhengighetsskapende katalysatoren som ligger i en god blanding av enkel å forstå/vanskelig å mestre. Jeg forstår fortsatt ikke heeelt hva jeg gjør, men det spiller seg omtrent selv.
 

SHDR

Gullmedlem
#23
Jepp. Jeg ville foreslå at du fortsetter litt lenger enn de første fem-seks brettene, for det er akkurat da spillet åpner seg og øker kompleksiteten slik at du jevnt over har flere meningsfylte valg om hvordan du vil løse hvert brett.

Godt å høre at ikke alle har problemer, men det er BALLE FITTE FORVIRRENDE at ikke det samme skjer over hele fjøla.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#24
Joa, men jeg forstår ikke grunnmekanikken + jeg har ADHD når det kommer til nettspill. Jeg vil bli fanga asap, med få enkle valg, og så få mer komplekse valg etterhvert. Som de fleste adventurespill for tida: Du akvirerer alle skillsa etterhvert, og mestrer dem sammen etterhvert som du får flere. Jeg er bare sånn "jaok, om jeg spiser greier vokser jeg ferdig". Alle steinene kunne liksågodt vært kliss like, især når det er ett sabla fett hvordan de er strung når spillet prøver å lære deg å klippe og stringe sammen på nytt.

mendeternåmeg.
 

SHDR

Gullmedlem
#25
Fattar. Vel, alle edelstenene gjør forskjellige ting og rekkefølgen har noe å si siden utfallet av å ete en stein spilles like etter å ha spist én stein, ikke etter å ha spist alle.

Uansett, ja, jeg har ikke tenkt å si at du spiller feil eller er en dårlig casual-puzzler, fenger det ikke så fenger det ikke.

Edit: Hah. Ser ut til at alle bugsa er forbundet med den håpløse high score-API-en til GamesFree, som kræsjer spillet når den får søpledata tilbake fordi serveren ikke svarer skikkelig for seg. Jippi.

Skal bli spennende å se om det lar seg løse uten videre.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#26
Joda, husker fra betaen at man lærte de andre steina etterhvert, men da hadde jeg alt begynt å gi faen i de første fordi spillet spilte seg så greit sjæl at alt bare ble manisk prøve-feiling innenfor få sekunder uten noen egentlig læring/mestring av spillet. Mulig det hadde vært anderledes om jeg la mer tid i spillet, men får liksom ikke inspirasjon til det heller.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#29
Jeg har ikke engang fått startet spillet her. Samme problemet som før.har testet Krom, Ildrev og Internett Utforsker
 

Novastrum

Feminist-elitist
#30
Prøvd å oppdatere flash da? (som spillet jo kjører i uavhengig av nettleser)
 

SHDR

Gullmedlem
#31
Det forvirrende er at ikke alle har trøbbel. Hos noen kræsjer det hele tiden, hos andre kjører det helt bunnsolid. Vi har rekompilert en utgave som ser ut til å være solid igjen, etter å ha strippet ut alt rabalderet som ble introdusert i Flex 4 og revertert til vanilla Flex 3, så vi skal se om vi klarer å hive den ut i løpet av dagen.

Dette lærer oss å bygge inn autopatching i neste spill. Katastrofe.
 

SHDR

Gullmedlem
#33
Ser ut til at vi har funnet feilen! Vi brukte en megahæx for å få til gradering og outline på teksten uten å totalhavarere ytelsen. Long story short, vi rendret fonter til bitmaps som deretter ble brukt som masker for graderingene og omrisset, og siden Flash ikke rendrer fonter selv og bruker operativsystemets fontsystem istedet, kan vi rent inn i problemer med måten Flash og fontsystemet prater med hverandre. Wai. Det kan forklare hvorfor vi hadde så lite problemer med Mac: fontsystemet der er visst mye mindre ghetto enn det i Windows.

Problem sannsynligvis fikset. Testet en del i stad, ingen kræsj i Firefox eller Chrome.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#39
Kan vel vurdere et kjøp, støtte opp om lokale entrepenører.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#40
Kjøper, men bare fordi det er dere. Ta det som et kompliment.