For en god stund tilbake kom denne godbiten ut på markedet og snek seg inn på min ps2, og skremte vettet ut av meg (noe som jeg fortsatt leter etter og :/ ), men til tross for vegringen til å noen ganger spille, måtte jeg ha mer, finne ut mer, og forstå, så jeg rundet omsider SH2, som den spill-runderen jeg er.
Men jeg fant meg selv utilfredstilt. Spillet slutter uten konkrete svar.
I de neste ukene var SH2 konstant i mine tanker, og jeg prøvde desperat å diskutere spillet med mine venner som aldri engang hadde sett coveret (ja, det funka dårlig).
Etter som tiden gikk innså jeg at jeg ikke hadde noe annet valg enn å "gi opp", altså legge alle tanker og tolkninger om SH2 i glemmeboka.
Men til denne dato hender det at jeg i blandt blir sittende å tenke over historien.
Så la oss diskutere her, share'e tolkinger og gi feedback.
Og jeg håper noen der ute er like freak som meg og ser masse psykologisk vissvass i dette spillet
Det er også helt åpent for tolkninger og tanker rundt SH 1, 3 og 4 - the room, ettersom alle spillene har med hverandre å gjøre, men at SH2 er fokuset i dette topic'et.
Noen spørsmål:
Hvem og hva er Pyramid Head?
Hvem er Maria?
Hva er Silent Hill?
Hvem er Eddie, Angela og Laura?
Poster noen av mine egne tolkinger senere, fordi jeg er veldig sliten nå
Men jeg fant meg selv utilfredstilt. Spillet slutter uten konkrete svar.
I de neste ukene var SH2 konstant i mine tanker, og jeg prøvde desperat å diskutere spillet med mine venner som aldri engang hadde sett coveret (ja, det funka dårlig).
Etter som tiden gikk innså jeg at jeg ikke hadde noe annet valg enn å "gi opp", altså legge alle tanker og tolkninger om SH2 i glemmeboka.
Men til denne dato hender det at jeg i blandt blir sittende å tenke over historien.
Så la oss diskutere her, share'e tolkinger og gi feedback.
Og jeg håper noen der ute er like freak som meg og ser masse psykologisk vissvass i dette spillet

Det er også helt åpent for tolkninger og tanker rundt SH 1, 3 og 4 - the room, ettersom alle spillene har med hverandre å gjøre, men at SH2 er fokuset i dette topic'et.

Noen spørsmål:
Hvem og hva er Pyramid Head?
Hvem er Maria?
Hva er Silent Hill?
Hvem er Eddie, Angela og Laura?
Poster noen av mine egne tolkinger senere, fordi jeg er veldig sliten nå