Silent Hill: Shattered Memories har nådd våre trakter, flyr under radaren

#21
Origins er jo ganske digg? Ikke et "mesterverk" som man nesten kan kalle de første, men det var god stemning og nostalgisk.
 

oma

Village Drunk
#22
Da ble jeg ferdig. Litt kort, men totally awesome.
Litt suprise på slutten.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Var det bare jeg som tolka det til at Ashley styrte hele verden og alle karakterer? Det betyr at hu var Dahlia i båten og...
Ikke rart hu går til psykolog.

/\Massiv spoiler hvis man ikke har runna det./\
 
#24
jeg har venta på et bra lommelyt-spill helt siden den første konseptvideoen til Wii-kontrollen :p
x2

Jeg regner med å kjøpe wii til sommeren, så etter å ha lest litt i denne tråden er dette spillet på listen over spill som må skaffes.
 

oma

Village Drunk
#25
Var det bare jeg som tolka det til at Ashley styrte hele verden og alle karakterer? Det betyr at hu var Dahlia i båten og...
Ikke rart hu går til psykolog.

/\Massiv spoiler hvis man ikke har runna det./\
Hvem faen er Ashley? Cheryl du tenker på eller? Men tja. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg tenker enda.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#27
Hadde faktisk ikke faatt med meg at Origins var ute til PS2 ogsaa. Maa proeve aa finne det billig. Tror jeg ble ferdig med
kjoepesenteret
i gaar. Ser hva du mener med at det ble mer hoeykonsept, Lodde. Synes det er litt synd at byen Silent Hill har staatt saa lite i fokus, men ellers er jeg ganske imponert over historiefortellinga her. Aa gaa rundt og plukke opp vaapen og ammo hoeres allerede gammelt ut etter noen solide timer med friskt og originalt Shattered Memories-gameplay, og enda om det merkes at mekanikken er ung saa har jeg tro paa at den kan utvikles til noe ganske revolusjonerende for sjangeren. Litt mer gjemming og litt mindre loeping ville gjort det mulig aa inkorporere litt mer av den psykologiske skrekken jeg husker fra fengselet i Silent Hill 2. En annen ting som kunne vaert veldig effektivt er mer interaktiv bruk av lys og moerke til "stealth" gameplay.

Uansett, veldig bra spill saa langt. Gleder meg rimelig greit til Alan Wake naa ogsaa.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#29
Runna i gaar. Likte twisten paa slutten, selv om den ikke var like aapen som jeg skulle likt. Ikke for det, jeg driver fortsatt og setter sammen storyen i hodet mitt. Noen som har lyst til aa forklare
hvem minnene i skogen og pumpestasjonen var sine?
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Jenta som ble dopa uti skauen er Cheryl. Sikkert derfra Lisa, sykesøstra kommer fra. Hu tok seg av henne etter at hu blei innlagt med frostskader eller måtte pumpes.
Gutta i pumpestasjonen aner jeg ikke. De gikk i klassen til Cheryl på barneskolen kanskje? Sånn jeg tolker det har absolutt alle minner noe med henne å gjøre samme hvor vagt. Er dog rimlig usikker på hvor jaktlaget passer inn. Kanskje det var Harry som opplevde det som liten og fortalte hu det?
 
#31
Er ferdig med spillet nå og jeg digga det! God historiefortelling som spilte til spill sine styrker og snøra sammen alt veldig fint på slutten. Tommel opp!
 
#32
Enda en fun fact, her er coveret de oprinnelig skulle bruke i Europa før de gikk over til det amerikanske.

Dritfett cover, minner meg om treeren sitt. Forsåvidt toeren sitt og.
 
#33
Hvor mye re-make var det egentlig? Følte ikke jeg fikk helt nok av stemningen og ble interessert i å backtracke no Silent Hillings for å se hva jeg har gått glipp av. Forstår det sånn at toeren er det mest elska, så det blir vel naturlig at jeg begynner der? Noe sted jeg kan kjøpe det nedlastbart?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Det ble utgitt til PS2, PC og Xbox etter hva jeg erindrer, så med mindre du dropper "kjøpe"-delen og går for PC-utgaven spørs det litt. Når det er sagt har PlayX salg på herligheten til PS2 om dagen, og du kan velge om du vil betale 159 kroner eller 279 kroner for gildet. Såvidt jeg kan se er det snakk om hhv. den nordiske og den engelske utgaven, ikke at det gir noe mer mening.

Skal nevnes at jeg bare tok første og beste nettbutikk nå, så det kan hende du finner det billigere et annet sted. Kanskje ikke så mye under 159 flis da, hva veit jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Etter å ha fullført det vil jeg heller si det er en remake av alle de tre første spilla. Det vil si, det har tatt viktige ellementer fra hver av dem. Alikevel er det helt frittstående, særlig i måten det takler gameplayet. De har alltid vært typisk survival horror og hver ny utgave har hatt mer fokus på kamp så SM er et friskt pust. Det er uansett vel verdt å teste ihvertfall 1 til 3, 4 til nød.
2 er et helt greit sted å starte siden historien er frittstående, men det er kun gitt ut på PS2 og Xbox så no nedlastings blir vanskelig.

E: Ræg! Og SH2 til PC?

E2: Ikke last ned 1 på PSN! Det er den sensurerte versjonen med teddybjørner istedetfor barnelik som fiender. Man må ha den amerikanske utgaven.
 
#36
Ja, bare å starte originalspilla, du har gått glipp av mye. SM har bare tatt grunnkonseptet og lagd sin egen greie ut av det. Jeg anbefaler å starte med eneren, men om du virkelig vil funker det å starte med toeren istedet. Bare husk å spill eneren før treeren!
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Og skal man først spille 1 bør det vel skje på PC via emulator. Det ser ut som ræv, men bare man blåser opp oppløsninga og påfører litt AA er det slett ikke verst.
 
#38
Jeu, har ikke noe å spille import-PS1-spill på anyways så må bli det. Ellers så har jeg titta rundt og finner ikke SH2 på lovlige nedlastingstjenester på hverken PC eller Xbox Originals så spørs om jeg ikke må dra fram PS2en eller den lille piraten i meg. Takk for svar!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#39
Herrejemini, naa fikk jeg lyst til aa spille Silent Hill 1 igjen. *sette paa soundtrack-CD*
 
#40
Noen tipts i mareritt-sekvensene?
Ender alltid opp med å springe i sirkler helt til jeg ved et hell til slutt finner veien jeg skal.
Får aldri shaka bort monsterene nok til å stoppe og se på mappet. Er det noe jeg gjør helt galt?