Silent Hill: Shattered Memories har nådd våre trakter, flyr under radaren

Lodin

Der Waaaah
#61
De fjerna barnelika som angriper med kniver og satte inn noe som mest av alt ser ut som teddybjørner med skinker til hender. Har ikke så mye å si, men det er prinsippet.
 
#62
Ser den. Er det de to her du snakker om forresten?

^
Dette er den sensurerte versjonen?

Orginalen? ^

Noen som har kjørt multiple playthroughs forresten?
Har kuka litt rundt i starten og endt opp med to forskjellige varianter.
1. Sexy snut og når man ser på den kjolen, så høres det ut som ei smellkåt kjerring som skal på ball
2. Istedenfor å starte på dineren, ender man opp på en bar og kjolescenen er ei normal jente som gleder seg til ball.

Flere varianter?

Første gjennomspillinga mi endte iallfall opp med en konsvervativ looking cop og dineren.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#63
Jeg har visst spillt den Europeiske, og syntes de monstra var skumle nok. Men... hvis det var barnelik i den amerikanske utgaven... vil det si at filmen hadde noe av det samme i den scenen Harry/Radha Mitchell moeter monstra for foerste gang?
 

Lodin

Der Waaaah
#64


Omtrent ja, bortsett fra at ihvertfall jeg syns de ser mer ut som deformerte voksene monglere i filmen.
Uansett er mumblerne som de heter de monsterne som driver å klatrer under ristene Harry går på i kloakkseksjonen. De brukes bare i den seksjonen i den amerikanske utgaven mens de og tar over for stalkerne (tror ihvertfall det er det ofisielle navnet). Artig nok var stalkerne også bytta ut i billigutgaven av den japanske versjonen som ble gitt ut på et senere tidspunkt.
 
#65
Jeg har visst spillt den Europeiske, og syntes de monstra var skumle nok. Men... hvis det var barnelik i den amerikanske utgaven... vil det si at filmen hadde noe av det samme i den scenen Harry/Radha Mitchell moeter monstra for foerste gang?
Nei, de brennende barnelika er på et helt annet nivå enn disse tydeligvis.
Fy faen den scena er creepy.
 

Lodin

Der Waaaah
#66
Er ikke nok til at jeg gidder mekke en egen tråd, men på slutten av dillegreiene Konami driver med nå viste de fram det som sikkert er neste SH.
In the footage, which appeared to be an in-engine recording of gameplay from one or both of the current HD consoles, a male character resembling James Sunderland from Silent Hill 2 awoke from a public bench and began wandering the foggy, deserted streets of a suburban neighborhood. While the game's title was not revealed, given the recent revisiting of the original Silent Hill in Silent Hill: Shattered Memories, a remake of the second game in the series doesn't seem too far-fetched.
derp

E: Jeh, det er Silent Hill. Det skal mekkes av nyoppstartede Vatra Games som befinner seg i Tsjekkia av alle steder.
 
#67
Hvorfor kan de ikke spørre noen av de gamle utviklerene fra 1 -3 om å gjøre noe igjen.
Alle kan lage et kurant SH-spill på overflaten, men trenger den japanske touchen på storyen for at det skal være noe.

Er det sånn at man skal ha 3 forskjellige devs som pumper ut hvert sitt SH fra nå av?
Jævla døvt om Climax som faktisk gjorde en relativt bra jobb med SM ikke er med i bildet lenger.
 

Lodin

Der Waaaah
#68
Og Climax har sagt at de gjerne vil mekke enda et. Da er vel problemet at Shattered Memories solgte hakket mer enn en mink...
Så da prøver man no nytt, Øst-Eureopa! Vatra!
 
#69
Ja, det var Climax sin feil at spillet solgte raua x/ Det største problemet til Silent Hill for tiden er at det tydeligvis har gått rett nedover kvalitetsmessig over en lengre periode før Shattered Memories kom. Når spillet da blir sluppet i storspillhelvete med null markedsføring som forteller folk hvorfor de skal bry seg igjen så er det ikke rart det flopper. konamilol
 
#70
På tide at Konami innser at Silent Hill ikke er et navn som skriker kvalitet lengre, i tillegg er survival horror en nisjesjanger og det er vel begrensa hvor jævla mye det selger. Ender vel opp med at det kommer et spill som er hardbarka action med co-op.

SM er unektelig et bra spill, har høstet bra kritikker og er generelt akseptert i fanbasen.
Klart, det er langt fra perfekt, men faen meg et godt utgangspunkt.
Hadde hatt langt mer trua om de hadde latt Climax gjøre reimagenings av både 2 og 3, med hver sin tilnærming.
 
#71
Hoi, nå skjønner jeg meg ikke sånn veldig på dette med salgstall, men VgChartz sine tall og litt hoderegning forteller meg at de tre versjonene av Shattered Memories tilsammen har solgt 360 000 eksemplarer noe som allerede er mer enn hva blant annet Silent Hill 3 solgte innen sine første seks måneder. Silent Hill har alltid vært en nisjegreie, og en storselger har det aldri vært med unntak av kanskje det andre. At kritikkene er noe mer lunkne enn de var før har heller ikke skadet salgstallene på noe vis. Snarere tvert om. Eller, jeg har i hvert fall på et eller annet tidspunkt uten at jeg er i stand til å finne det igjen, lest at Homecoming foruten Silent Hill 2 er det besteselgende i serien. Ta det som du vil, men, øhm, jeg tror ikke det kommer noen co-op shooter med det første, selv om jeg har blitt fortalt at Homecoming ikke er så langt unna.

Jeg er ellers skeptisk til disse Vatra Games siden vatra er østblokk for ild, og de aldri har laget noen spill før, men det eneste, uhm, vestlige Silent Hill jeg har spilt hittil er Shattered Memories så, i og med at jeg ennå ikke har blitt brent, skyr jeg ikke ilden, så jeg er vel egentlig ganske optimistisk til det likevel.
 
#72
Forbanna lamt av Konami uansett hva det er de driver med. Å sende rundt navnet på rundgang, tyder på at de har lite tiltro til folka de lar utvikle det. Hadde devsa enda fått tid til å bli ordentlige varme i trøya og faktisk blitt litt glad i spillet de driver med, er sjansen større for at de hadde klart å gjort bedre greier med det.

Poenget er vel at Konami vil ha dritet til å selge enda mer, og da er det nettopp masseapell som skal tilfredstilles, så da må det vel dras i en mer alle-må-like-det-retning?
Ikke vet jeg hva historien bak er, men det er faen meg et dårlig opplegg det de driver med.
 

Lodin

Der Waaaah
#73
Hoi, nå skjønner jeg meg ikke sånn veldig på dette med salgstall, men VgChartz sine tall og litt hoderegning forteller meg at de tre versjonene av Shattered Memories tilsammen har solgt 360 000 eksemplarer noe som allerede er mer enn hva blant annet Silent Hill 3 solgte innen sine første seks måneder.
Jeg tok det for gitt at det bomba, uguu~!

Forøvrig blir det første spillet til Vatra en remake av Rush'n Attack som skal slippes til XBLA og PSN. Vi får håpe det eier som Bionic Commando Rearmed, men ikke dødsdømmer SH.

[yt]0yklTyeJuY8[/yt]
 
#74
Greia med remakes å ha alt 600 meter bak i skjermen + drit i forgrunnen? D:
Når det er sagt var Bionic jævla fett likevel.

Retro:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#75
Jeg tok det for gitt at det bomba, uguu~!

Forøvrig blir det første spillet til Vatra en remake av Rush'n Attack som skal slippes til XBLA og PSN. Vi får håpe det eier som Bionic Commando Rearmed, men ikke dødsdømmer SH.
Ligna jo ikke paa Shadow Complex i det hele tatt.
 
#76
Wow, spillet overrasker meg stadig. Holder på med en ny gjennomgang, denne gangen på Wii, og jeg legger merke til flere forskjeller enn bare "sexy Bennett eller streit Bennett". For eksempel så sa anropet av jenta som mistet
broren sin i skogen så godt som rett ut at hun tar selvmord
da jeg så på min søster spille det, mens hos meg sier hun bare at hun
fryser veldig på grunn av kulden
. Nedi hallen hvor man tar bildet av spøkelset sa også jenta at hun "prøvde bare å skremme broren sin" på min søsters gjennomgang, men på min nevnte hun aldri det.