Silent Hill: Shattered Memories har nådd våre trakter, flyr under radaren

#41
Det er ofte mulig å unngå dem. Når skjermen skurrer og kontroll-høytalerne begynner å bråke betyr det at de er i nærheten (og gjerne i den retningen du peker). Ble ofte så jeg bare beina til jeg fant fram selv, men hvis man ser seg om i miljøene er det som regel en logikk til dem som gjør det mulig å kjenne seg igjen og på den måten finne fram. Hvis du finner noe pusterom har også kartet tegnet opp ruten du allerede har sprunget, så du vet hvor du ikke har vært. Angående det å riste dem av deg så er det viktig å time det med animasjonen til fyren. Ikke bare rist på kontrollen, men gjør det med hans bevegelser.
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Sjekk kartet før sekvensen starter orntlig og regn med å dø første gang du prøver. Hvis du greier å gjemme deg underveis og svina forsvinner ut av rommet vil du og ha litt tid til å sjekke kartet.
Men ja, enig i at det er lett og gå seg vil og bli frustrert.
 
#43
Ble ferdig selv i går og er rimelig fornøyd med hele greia. Manglet på den psyiske terroren fra 2 og 3, men utforskningsaspektet veide opp.
Synes egentlig fiendesekvensene var det svakeste med hele spillet og føltes litt arcade ut. Kunne vel med fordel ha gjort puzzlene vanskeligere og spart seg for å rope ut hva som skal inteteraktes med.

Hvis det ikke er spoilere, kan noen forklare meg hvorfor man må spille 1 før 3?
Har selv spilt 3, men ikke fått tak i 1 enda.

Ang. fiendene og deres betydning:
Sånn som jeg ser det, er de en symbolsk greie på at Cheryl flykter fra sine problemer istedenfor å møte de. Andre tanker rundt dette?
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#44
Bare siterer dette fra tråden "Silent Hill 3"
Treern er greit nok det. Men det kan virke litt meningsløst og kjedelig om du ikke allerede har spilt enern. Enern og treern henger sammen, og toern og firern. Storymessig altså.
 
#45
"Koste" meg virkelig med treeren, men jeg er vel ikke typen som analyserer noe særlig, tar det for det det er.
Mye av SH2-historien jeg ikke skjønte helt før i ettertid.
Da blir jeg straks litt mer interessert i å spille fireren hvis den har sammenheng med 2.

Må prøve å få henda i SH1 etterhvert.

Hva synes folk om SH5, da?
 
#46
Silent Hill 3 er jo et strålende spill. Ikke den beste historien i sammenlikning til toeren (selv om det er mange DYPE småting, altså mind=blown-saker) men stemningen og skrekkelementene er de beste i serien.
SPEILROMMET PÅ SYKEHUSET

Roar, som jeg sa tidlige i tråden så er SH5 søppel komprimert til å passe i en DVD. Alternativt bluray.
 
#50
Jeg synes å huske at Silent Hill: Homecoming hadde en "V" i logoen sin, men kanskje de har endret på det. Jeg brydde meg ikke om å se på coveret skikkelig før du sa det nå. Uansett er det jo det folk tenker på når de sier "SH5".
 
#51
HC ble referert til som 5 før release, men tittelen ble endra.
Origins heter i tillegg Zero i Japan og det er det som står på soundtracket og.
Hva blir shattered memories da? 1.5?

Hehey, confusion!
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Vel da må vi ta med Silent Hill: The Escape som fins til mobiler og iPoder og det blei slippi før Homecoming det og så :ras:
 

Lodin

Der Waaaah
#54
Vel til 11 kroner kan man ikke klage for mye.
Man beveger seg i førsteperson i diverse lokaler fra spilla, sikter med bevegelsesdillet i iDingsen og skyter sykesøstre og sånt. Det greier faktisk å være ganske nervebitende siden kontrollen ikke er super så man vet aldri helt hvor fiendene er. Man vet kun at de nærmer seg pga. radioen. Spiller man med øreplugger i mørket greier det faktisk å skrape sammen litt av den gode stemninga. At grafikken ser ut som noe ala. SH1 på PS1 bidrar og.
 
#55
Roar, som jeg sa tidlige i tråden så er SH5 søppel komprimert til å passe i en DVD. Alternativt bluray.
Nei, har hørt at det ikke var helt det store, men for 150kr er det vel ok å prøve.
Nå hadde det vært greit å funnet SH1 til kurant pris og. Faens Ebay og sinnsyke priser :argh:
 

oma

Village Drunk
#56
Nei, har hørt at det ikke var helt det store, men for 150kr er det vel ok å prøve.
Nå hadde det vært greit å funnet SH1 til kurant pris og. Faens Ebay og sinnsyke priser :argh:
Ebays priser er jo ikke sinnsyke for SH1. 20£ er ikke mye for en 7 timers spillopplevelse med replayvalue.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
$5.99 på PSN Store avdeling USA.