Sim City 5, nå med dobbelt så mye simulering av bøgda

Lodin

Der Waaaah
#41
Jeg fikk ikke opp det valget når jeg trøkka på banneret for spillet på forsida i Origin og kjøpte fra det, men så titta jeg på Tomb Raider fra et annet sted i systemet og da fikk jeg velge. Tror uansett ikke det har noe å si.
Uansett skal jeg gjøre den allerede ganske engelske windowsen min om mulig enda mer anglofil før jeg legger det inn og håpe på det beste. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#42
Jeg hater at jeg vurdere å slenge ut 70~€ for å få dette på release. Og da være bundet til å alltid være online og ikke kunne spille det stabilt on the road.
 
#43
Jeg vurderer det kraftig selv, og argumentet for det er at dette er (hvis jeg har rett)et typisk EA -spill som skal selge mye og lenge, og de kommer ikke til å ville redusere prisen på det før om laaang tid. Og skal jeg ha det før eller senere uansett, hvorfor ikke nå?
 

Lodin

Der Waaaah
#44
Starta Origin og laster ned installeren nå. Der fikk jeg i det minste fritt velge engelsk som språk. No pressemafianversjon? :ehm:
Forøvrig er installeren på 268 MB og den laster ned resten så da skjønner jeg at det ikke var preloading. Monglete løsning, men men.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#45
EA er non dicks osv

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Karane i Polygon har verkeleg skjønt det der med korleis ein omtale skal skrivest, ser eg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#49
Relatert til Erketor sin siste post i Spillshizzle og, EA har leid inn folk til å poste kule og positive kommentarer om spillet.

“I like to think of this game as an MMO. You can only play MMOs online so I’m okay with this!”
“Only losers like to play alone. We should make friends with all SimCity players for a better gameplay!”
“Thank you EA for making sure our game will always be up to date!”
“Our patience will be rewarded with a wonderful game!”
“Don’t get a refund so soon, you should give EA another chance!”
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Favorittingen min å gjøre på samtlige kart er å finne det mest avsidesliggende rævhølet i byen, gjerne der kloakken tømmes og så bygge en lang og kronglete grusvei uti skauen. Der bygger jeg tomt til nøyaktig ett hus. Dette er første Sim City hvor sånn trolling faktisk funker fordi noen gidder å bosette seg der.
 
#52
Jeg er ganske sikker på svaret, men jeg krysser fingrene og spør likevel:
Finnes det noen lovlig måte å teste spillet på PCen før kjøp?
SystemRequirementsLab gir meg grønt lys på alle områder (på minimumsinnstillinger) unntatt prosessor, hvor den ikke er sikker (jeg TROR det skal holde). Eier kun en PC jeg kjøpte til skolebruk om dagen og er ikke keen på å investere i noe jeg ikke for brukt slik som økonomien min er nå.
 

Lodin

Der Waaaah
#53
Jeg hadde ikke tatt sjangsen. Det har vel ikke så høye krav, men mange folk sier det lagger når man kjører i høyeste av tre hastigheter. EA skrudde faktisk av den på et tidspunkt fordi spillet da sendte for mange autosaver, noe som kvelte serverne enda mer. Uansett ender det ofte med at man mangler spenn og det ikke skjer no så man bare setter det på max og uten blir det fort kjedelig.
Og nei, det finnes såklart ingen demo. Du burde kasta deg på en av betaene.

Sånn ellers er ikke spillet så ille nå litt etter launch. Det er fortsatt problem å komme seg på sånn ca. fra folk kommer hjem fra jogg og utpå kvelden, men akkurat nå er alle serverne oppe og ledige. Kjøp Tomb Raider eller no og vent to uker er i grunn mitt råd siden ting sikkert har normalisert seg da.

E: Maxis beklager og beklager, men nå har de og EA i det minste prøvd seg på en Sony. Gratis spille fra EA sin katalog (?) til de som har regga spillet før den attende. De har sikkert ett eller annet man har litt lyst på. :p

I andre nyheter har EA kutta all markedsføring fram til problemene er løst.
 
#55
Jeg har brukt en god del timer allerede i spillet, og jeg har ikke hatt ett eneste problem med serverene.
Og lagg, lav fps osv har jeg heller ikke støtt borti. Eneste som var litt irriterende var at alt var på norsk pga språk som var satt i Origin klienten. Måtte bytte til engelsk og laste ned spillet på nytt for å engelsk tekst i spillet.

Med det sagt, digger spillet. Men jeg suger i det. Slet først med at jeg bare fikk trailer trash hus. Har klart å tiltrekke meg finere folk nå med litt parker osv. Men faen de vil ikke bygge skyskrapere enda til tross for at jeg har oppgradert veiene.

Så alt jeg har nå er en litt stor BYGD D;
 

Lodin

Der Waaaah
#57
Størrelsen på huser tar rett og slett tid. Om man klikker på dem og de har positiv utvikling i density vil de bygges om etterhvert.
 
#60
Har nå fått byene mine til å vokse med masse skyskrapere osv. Men grimt så lite plass man har å boltre seg på.
Ja, jeg vet vi kan veksle mellom byer osv men hvorfor lage store landskap for å så tvinge deg innpå den lille hvite firkanten der du kan se over på andre siden hvor gresset faen er grønnere.

EA burde åpne for å lage den firkanten større. Uten å kalle det DLC
 
Topp