Siste spill du kjøpte

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Første gangen jeg prøvde spillet koste jeg meg helt til første oblivion gate hvor jeg ble most, jeg tenkte at jeg kunne ta noen sidequests for å få litt bra equipment og levle litt. Jeg hadde jo bl.a. valgt athletics som major - ikke lurt. Oblivion gaten var hundre ganger vanskeligere når jeg kom tilbake selv om jeg var høyere level. Etter det så starta jeg nytt game og runna hele spillet på level 2 (tok ca 6 timer totalt), tok også hele arenaen når jeg var level 1, på strak arm.[/b]
Jau, så du forble level 2, men - aha - skillsene dine økte likevel, sant? Dermed ble spillet ubalansert, fordi evnene dine matchet ikke levelen din og alt ble pissenkelt.
Dermed: Motivasjonen for å levle er å sikre seg selv nye utfordringer. Man går alltids lei av bare å denge pinglefjomser som sprekker bare du vifter med kniven mot dem.
Så Oblivion krever at du gjør noe selv for å opprettholde utfordringsnivået, det holder deg ikke i hånda hele tiden slik mange andre spill gjør. Men det står da også i manualen. :)

Sånn ellers så var det siste spillet jeg kjøpte Steam Brigade. Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pedestrian Entertainment
In marketing terms, it has “immersive gameplay, lavish artwork, a compelling story line, and a quirky, unique atmosphere”. That basically means it’s fun to play, and we packed it full o’ quality. Steam Brigade was made by people who love video games, and it shows. Put it this way: our team worked on it for a year and we still play it for fun. Heck, we still hum the theme music in the shower! ...but not as a team.
Last ned demoen, så unngår du å rane deg selv for opplevelsen av Steam Brigade.
 
Jau, så du forble level 2, men - aha - skillsene dine økte likevel, sant? Dermed ble spillet ubalansert, fordi evnene dine matchet ikke levelen din og alt ble pissenkelt.
Dermed: Motivasjonen for å levle er å sikre seg selv nye utfordringer. Man går alltids lei av bare å denge pinglefjomser som sprekker bare du vifter med kniven mot dem.
Så Oblivion krever at du gjør noe selv for å opprettholde utfordringsnivået, det holder deg ikke i hånda hele tiden slik mange andre spill gjør. Men det står da også i manualen. :)
[/b]
Wow, du byttet plutselig ut alle dine gamle argumenter med dette? Imponerende...
Ja, vi levler opp for at svake fiender, skal bli sterkere enn oss. Rait. Spillet er ubalansert, innse det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp. De fleste énspillerspill er det. Men så var det ikke akkurat det vi diskuterte heller, såvidt jeg husker.
Og vis meg hva i det jeg skrev der som strider imot det jeg skrev før da, kjekken.
 
Splinter Cell Pandora Tomorrow(GC) 199,-:
Kjøpte spillet på europris. Var ganske positiv, til jeg begynte å spille selveste spillet. Fy fader, grafikken suger, og kontrollen passer ikke helt til gamecubens kontroll, mens gameplayet er gørr kjedelig. Anbefales ikke, til og med om du finner spillet til 99,-. Jeg har hørt at spillet skal være bedre til pc og xbox, så hvis dere skal kjøpre spillet, kjøp det til enten pc eller xbox. IKKE gamecube.

Viewtiful Joe 2(GC) 199,-:
Kjøpte dette samtidig som jeg kjøpte scpt, til samme pris på samme sted. Dette spillet var helt klart mye bedre. Som forgjengeren er grafikken både kul og stemningsfullt, og det legger en nesten ikke merke til når gameplayet er så rå som det er. Kontrollen er også nesten perfekt, lett å lære, men vanskelig å mestre. Vet ikke om den er like bra som ps2 versjonen, så der sier jeg stopp. Anbefales. :tommelopp:
 
Plukket med meg BF2 Modern Combat for 7£ fra play for ett par minutter siden
 
Plukket med meg Phoenix Wright: Ace Attorney fra Gamezone Stavanger idag. Har gått en stund uten å kjøpe noen spill til DS-en, så det er ganske greit å få brukt maskinen til noe nytt igjen. Hovedgrunnen til at jeg plukket opp spillet er Yetipantsus horing av det, og jeg elsker ham for det. Dette spillet er genialt. Ganske enkelt, genialt. Point and Click-ish gameplay, geniale roller, genial humor og den fantastisk tilfredsstillende følelsen man får av å vise Mr. Edgeworth hvem som har størst penis, gjør dette adventure-spillet noe alle burde anskaffe seg.

Og forresten, takk til Yetipantsu, som fikset meg ny avatar. ^_^
 
Hø, jeg begynte faen meg å lure da jeg leste innlegget dit, for jeg så bare på avataren og koblet den automatisk med Yetipants, så jeg ble forvirret :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da kan du forestille deg hvor forvirret jeg ble før jeg tenkte meg om litt. :confused:
 
Kjøpte Phoenix Wright jeg og. Yetipants sin konstante horing av spillet gjorde at da jeg så det i butikken så... kjøpte jeg det bare. Pleier absolutt ikke gjøre slike spontankjøp, men hvis det viser seg å gå så bra hver gang så er det kanskje ikke så dumt?

Spillet hersker.
 

epp

firm and correct


Jeg kjøpte dette spillet i dag :)
Om det var verdt pengene? ja, så avgjort. Et tygg og du er hekta.

Link
 
Kjøpte meg Kingdom Hearts på EBgames til 129 kr i ordentli cover, ikke sånt stygt Platinum cover. Sist gang jeg spilte dette kom jeg meg ikke av øya på starten fordi jeg holdte på å sovne av det trøtte spilldesignet og tempo, men herrejemini folkens; 129 kroner er jo nesten ikke penger engang. Dessuten så kan det jo hende jeg liker det hvis jeg skikkelig anstrenger meg og kommer meg av den hersens øya. Hvis ikke så har det i det minste et pent cover.
 
Kjøpte Fight Night Round 3 (Xbox 360) av LocoLennon her på forumet.

Akkurat nå spiller jeg i karrieremodusen som Oscar De La Hoya. Valgte han fordi jeg er weltervekter selv. :forelsket:
Så langt har jeg kun kommet til Under Armour achievment-kampen. Den klarte jeg nokså lett. Ble knouckout i andre eller tredje runde.
Hver gang du skal bokse en kamp må du signere en kontrakt med en annen bokser. Du får hver gang flere kamper å velge mellom, noen med fordeler, andre med ulemper. En kamp kan du for eksempel få $2.000 for hvis du vinner over den ene motstanderen, men da må du kanskje vente i 7 uker før kampen går, og du får ingen andre fordeler. Det andre alternativet kan være at du må knocke motstanderen din før 5. runde - og kanskje du ikke får penger da, men du får en "popularity boost". Før hver kamp tenker hvertfall jeg igjennom hvilken kamp jeg skal velge.
Før kampen må du også trene. Du kan enten slå slagserier på sekk eller en combo-dummy, løfte vekter eller ha sparring. Ved sparringen går du ikke opp i skillsene dine (kondisjon, styrke, raskhet, hvor mye slag du tåler osv.), men ved de andre øvelsene går du opp i skillsene dine. Og for hver gang du trener går du ned i skills på de områdene du ikke trener - som ved vektløfting får du mer styrke, men du blir tregere.
Du kan velge auto train også hvis du vil, men da oppnår du bare halvparten av økningen i skillsene av det maksimale du kan oppnå ved treningen.
Du har flere modi å velge mellom på hovedmenyen. Du har blant annet karriere modus (der du kan lage din egen bokser, eller bygge opp en kjent bokser som er med i spillet) og Xbox Live (har enda ikke prøvd det online, er litt redd for at jeg bare blir knust - må bare bli litt bedre først). Du kan også spille klassiske matcher der du kan oppleve Muhammad Ali vs. Joe Frazier.
Såkalt button mashing nytter ikke på dette spillet. Det er jeg sjeleglad for. Du må hele tiden dukke unna slag, blokkere og kontre for at det i det hele tatt skal gå. Det gir spillet litt mer dybde og gjør det hele mye mer interessant enn at hvis du bare kunne trykke villt hele tiden.
Og så har du jo forskjellige "impact punches" (flash KO og stun punch). Flash KO tar lengre tid å utføre enn et vanlig slag, for at det ikke skal bli brukt hele tiden, og at motstanderen har en sjans til å komme seg unna eller blokkere. Det gjør at motstanderen din blir svimmel i en stund, og du må bare få inn et til skikkelig slag før han ligger. Stun punch tar også tid å utføre. Slaget gjør at du med en gang ser motstanderen din i første personsvinkel. Du ser at han holder hanskene sine oppe og han prøver å beskytte seg. Dette varer ikke lenge så du må klare å treffe ham en plass der han ikke beskytter seg - og det fort.
Grafikken er det ikke mye å utsette på. Aldri har jeg sett så bra grafikk i hele mitt liv. I bakgrunnen ser du folk stå og heie mens noen skyggebokser. Du kan bokse i svære haller eller i små gymsaler. Du kan se at bokserne blir mer og mer skadet etterhvert. En fin ting er at HUD-en kan tas heltbort, og det skaper en enda mer ralistisk følelse.
Soundtracket synes jeg derimot bare er søppel. Mest fordi det bare inneholder kjedelig neger-rap. Men det er det jo bare å skru av og heller høre på noe musikk fra harddisken eller mp3-spilleren. Lydeffektene som komemr når du får inn et skikkelig slag er veldig tilfredsstillende å høre på. Du hører nesten at ansiktet blir knust.

Alt i alt et veldig bra spill. Er selv bokser og det gjør spillopplevelsen bare enda morsommere.
 
Kjøpte mitt aller første DS-spill. Phoenix Wright: Ace Attorney. Fy faen som jeg elsker det.
 
Kjøpte Final Fantasy IX til 20 kroner på den lokale Expert butikken. Selv om jeg har rundet det flere ganger, så er det et spill det er verdt og kjøpe, ihvertfall til 20 kroner. ^^
 
20 kroner for FFIX?! Mh, vet noen om dette gjelder flere Expert-butikker? Hvis ikke, har du lyst til å handle for meg og skamprylt? :blomster:
 
Vel, det var en slags tønne fyllt med budsjettitler til diverse konsoller. Eneste som var noe bra var FFIX, og da jeg kom var det 2 igjen, men det er nok ikke så stor pågang i den seksjonen.

Jeg kan sikkert handle for deg Raptorus, men jeg vet ikke om du blir noe mindre kåt på spillet da du får vite at det er Platinum? :p
 

epp

firm and correct
Jeg var en tur innom Toys r Us i dag og fant en del billige spill:

Advance Wars: Dual Strike DS 100,-
Another Code: Two Memories DS 100,-
Bomberman DS 100,-
Nintendo Touch Golf Birdie Challenge DS 100,-

Resident Evil 4 GCN 50,- !!
Mario Golf GCN 50,-
Donkey Konga GCN 100,-

De hadde shitloads av tilbudsspill til psp og ps2 også (noe jeg ikke har), samt til pc.
 
Vel, det var en slags tønne fyllt med budsjettitler til diverse konsoller. Eneste som var noe bra var FFIX, og da jeg kom var det 2 igjen, men det er nok ikke så stor pågang i den seksjonen.

Jeg kan sikkert handle for deg Raptorus, men jeg vet ikke om du blir noe mindre kåt på spillet da du får vite at det er Platinum? :p
[/b]
At det er platinum er ikke så farlig, det er fortsatt en strålende pris, og jeg har ikke det spillet :)
Om du kunne sjekket om det var fler igjen når du har tid, hadde det vært supert. Bare PM meg, så overfører jeg penger.
 
Jeg var en tur innom Toys r Us i dag og fant en del billige spill:
[/b]
Hvilken Toys r US er det snakk om?