Skal DU ha Nintendo DS?

Skal du ha Nintendo DS?

• Ja

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

• Nintendo DS?

• Totalt antall stemmer
    0
De går nok som hakka møkk. Første mann til mølla tenker jeg. Hva er prisen hos spiderman?

Jeg har også fått den. Som Fleksnes sier, en artig liten maskin. Eneste jeg er litt redd for er at det kun blir en artig dings, og aldri klarer å ta opp kampen mot PSP og GBA som rene spillemaskiner.

Opprinnelig skrevet av smached@23.11.2004, 17.33
...og er etterfølgeren til GBA
139796​

Nja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Nintendo insisterer på at DS er deres "third pillar", og har også uttalt at GBA 2 er under utvikling. Men uansett hva Nintendo vil, så blir nok DS sett på som GBAs oppfølger av de aller fleste. Og når Nintendo i tillegg har sagt at de to neste spillene i Pokémon serien dukker opp på DS, da blir det nesten som å bekrefte at DS blir GBAs oppfølger.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
DS er ikke en ren etterfølger av GBA som Gamecube ikke var en ren etterfølger av N64... Hvis du skjønner!

Akkurat som herr Shigsy sa :D

Opprinnelig skrevet av riktor_1@23.11.2004, 17.25
Jeg har også fått den. Som Fleksnes sier, en artig liten maskin. Eneste jeg er litt redd for er at det kun blir en artig dings, og aldri klarer å ta opp kampen mot PSP og GBA som rene spillemaskiner.
139788​

hvordan er kontrasten på skjermen

Opprinnelig skrevet av ak74u+23.11.2004, 23.33-->
<!--QuoteBegin-riktor_1
@23.11.2004, 17.25
139788​

140102​
[/b]
Veldig bra. Nintendo har lært leksa på den biten. Eneste jeg er litt skuffet over er størrelsen på skjermene. Er det noen som har noen spørsmål er det bare å fyre løs, så skal jeg svare så godt det lar seg gjøre.

Opprinnelig skrevet av riktor_1+23.11.2004, 23.34-->
Opprinnelig skrevet av ak74u@23.11.2004, 23.33
<!--QuoteBegin-riktor_1
@23.11.2004, 17.25
139788​

140102​
Veldig bra. Nintendo har lært leksa på den biten. Eneste jeg er litt skuffet over er størrelsen på skjermene. Er det noen som har noen spørsmål er det bare å fyre løs, så skal jeg svare så godt det lar seg gjøre.
140103​
[/b]

takker, har dårlig erfaring fra game gear

EDIT: hvor presis er stylus pennen ("glipper" den sånn som i FPS spill på PC med dårlig mus) og blir skjermen "skadet" av pennen (jeg ref. godt brukte PDAer)

Opprinnelig skrevet av ak74u@24.11.2004, 09.39
takker, har dårlig erfaring fra game gear

EDIT: hvor presis er stylus pennen ("glipper" den sånn som i FPS spill på PC med dårlig mus) og blir skjermen "skadet" av pennen (jeg ref. godt brukte PDAer)

Kan da svare jeg også, i og med at jeg fikk DS i dag=)
Har spilt Metriod Prime: FH litt nå, og pennen sitter veldig godt! Den har ikke glippet hos meg enda. Det eneste som er litt surt er at den er så forbanna liten. Satser på at noen 3partsutviklere lager no større. Uansett så syns jeg det var bedre å bruke stylusen enn thumbstrapen faktisk. Er ikke helt sikker på hvorfor.

Og skjermen, så vidt jeg ser er ikke blitt noe skadet av å bruke pennen, selvom jeg nå bare har spilt i et par timer da. Så den må jeg nok tenke litt mer på=)

Jeg skulle egentlig ha fått min for to dager siden ,men den har ikke kommet.
Jeg håper inderlig jeg får den i år :ehm...:

Jeg har ikke bestilt DS enda, så jeg har lite håp om å få den i år tror jeg, men jeg har likevel noen spørsmål.

Hvordan funker det med lading? Jeg har ikke GBA SP, og strømstyrken her er jo forskjellig fra USA, så laderen som følger med er vel også utelukket?
Er det mulig å få en sånn strøm-omformer med hvis jeg bestiller fra f.eks Play-Asia?
Eller bruker den vanlige batterier (AA, AAA)? Da er jo forsåvidt problemet løst.

Er det noen som har prøvd å linke to DSer sammen? To amerikanske DSer bør vel kunne finne og linke med hverandre her i Norge, ikke sant?

Takker for eventuelle svar :)

Opprinnelig skrevet av Akuma@24.11.2004, 21.56
Hvordan funker det med lading? Jeg har ikke GBA SP, og strømstyrken her er jo forskjellig fra USA, så laderen som følger med er vel også utelukket?
Er det mulig å få en sånn strøm-omformer med hvis jeg bestiller fra f.eks Play-Asia?
Eller bruker den vanlige batterier (AA, AAA)? Da er jo forsåvidt problemet løst.

Er det noen som har prøvd å linke to DSer sammen? To amerikanske DSer bør vel kunne finne og linke med hverandre her i Norge, ikke sant?
140616​
Jeg bruker SP-lader, men du kan også bruke en USB-lader eller en strømomformer.

Den går på litheum-batteri så "vanlige" batterier passer nok ikke.

Det siste vet jeg ikke enda, får ikke testet det før tidligst neste uke.

MoFo2

Recently Famitsu Magazine had an interview Mr. Shigeru Miyamoto. Surprisingly he revealed some things that we didn’t know. Here’s what you have to know:

Within the next 3 to 4 years, online gaming will be mainstream. Nintendo knows that and will try to move into that direction.

The Nintendo DS will get online gaming sooner than we all think.
Square-Enix and Nintendo are working on getting the Nintendo DS online.

Link
Noen andre enn meg som hopper i taket av dette :svette:

SHDR

Gullmedlem
Jeg bruker GBA SP-laderen selv. Det har foreløpig ikke vært noenting å utsette på det.

Jeg er litt forelsket i konsollen allerede. Touchscreen-inputen er intuitiv, og vel så presis som analog input. Har ikke total kontroll over Yoshi enda, men det lover godt. Gleder meg til å få Ridge Racer DS og Feel the Magic. Dette blir en god jul ...

Da har jeg endelig fått meg DS. Ah, deilig. Deilig er den. Riktignok har jeg kun «First Hunt»-demoen, og venter på Super Mario 64 DS. Men jeg er utrolig fornøyd ... Først og fremst var hele konsollen mindre enn ventet. Den var ikke spesielt stor, og heller tung. Og skjermen var klar og skarp. Metroid Prime Hunters: First Hunt så utrolig mye bedre ut enn jeg hadde ventet ... Det så bedre ut nå som jeg spilte det selv på DS-en enn hva jeg har sett fra filmer og bilder på nettet. Gleder meg utrolig til å få Super Mario 64 DS!

... Men i mens kan jeg kose meg med Half-Life 2 som jeg nettopp kjøpte på Elkjøp. :)