Solium Infernum Roll Call

Jante

privileged CIS shitlord
#1
Mine damer og herrer, jeg gir dere..
Spillegals gloriøst sjofle og dolkestøtende kamp for å herske i Helvete




Here at least
we shall be free; the Almighty hath not built
Here for his envy, will not drive us hence:
Here we may reign secure, and in my choice
to reign is worth ambition though in Hell:
Better to reign in Hell, than serve in Heaven.


Djevelen har forsvunnet uten spor, og det er ikke utpekt noen klar etterfølger som kan styre over de voldsomme mengdene av djevler og demoner som bor i denne mektige underverdenen. En Konklave av de forskjellige makthaverne i Helvete har samlet seg i Pandemonium og vil utpeke hvem som fortjener å ta over etter engelen som falt lengst. Hvem er klar for å ta over Satans trone? Hvem er slu og taktisk nok til å sno seg hele veien til toppen? Hvem skrur hvem i prompen? Hvem slikker hvem sin stump, og viktigst av alt; hvem butthurter mest?





Meld dere i denne tråden hvis dere har ballene til å delta som en av Helvetes ambisiøse få. Opptil seks spillere kan delta, inkludert meg selv. Dette betyr at de fem første som melder seg får lov av Konklaven til å innta rollen som en av de ambisiøse Erkedemonene.

Spillet begynner om snaue to uker, søndag den 16. mai. Spillet spilles over e-post og er tur-basert, så det vil ikke ta like lang tid ut av dagen som f.eks. Neptune's Pride etterhvert gjorde. Man velger selv når man sender inn runden sin til hosten, som han da prosesserer og sender ut en ny runde til deltakerne.





For de uinvidde, så er Solium Infernum et turbasert strategispill satt i Helvetes dyp, hvor målet er å vinne nok stemmer eller opparbeide seg nok makt til å ta over den ledige tronen. Det finnes en demo, og spillet kan kjøpes for usle $30/€25 fra skaperen selv.

Her er forøvrig et par intervjuer med Vic Davis, som er geniet som står bak dette spillet;
http://www.cyberstratege.com/magazine/2010/03/solium-infernum-interview-avec-vic-davis/4/
http://www.gamasutra.com/view/news/27209/Interview_Going_to_Hell_with_Vic_Davis_Solium_Infernum.php

Jeg har lastet opp to tutorials til dere som aldri har spilt dette før;
- Del I
- Del II

Feature Include:

-Customize your Archfiend avatar by selecting your starting attributes, infernal rank, public objective and special perks.

-Level up your Archfiend in 5 different spheres of evil: Wrath, Deception, Prophecy, Destruction and Diabolism.

- Battle for the control of hell across a landscape of beautifully painted hexes on 3 different map sizes.

- Over 50 different unique legions await your orders.

-Legions gain experience and can be augmented with powerful heroes and artifacts

-Over 30 unique Places of Power dot the endless tracks of hell. Capture them and use them to secure your claim on the Infernal Throne

-Retire to your sinister ritual chamber and call on dark arcane powers and over 30 unholy relics to damage, cripple or hinder your enemies… and allies of convenience.

-Over 30 unique event cards keep the game unpredictable. Challenge your rivals in the infernal games of Pandemonium, send your finest legion on an expedition against Heaven’s ramparts or call an ill-timed cessation of all vendettas and blood feuds.

-Compete against up to 5 other humans or AI’s in a PBEM battle royal.

-Games last anywhere from 25 to 50 turns. A small single player game can be completed in just a few hours.

-Over 150 beautifully painted images can make a heaven of hell, a hell of heaven, what matter where if I still be the same.

Deltakerliste:
Jante
Yetipants
Agradula
Lodin
Buggz
oma
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
For faen da. Okay, jeg er med. Så lenge fire andre også melder seg. Med tanke på hvor bra Neptune's Pride gikk (hint: S/S ALT GÅR TIL FAEN) burde et strategispill som er enda mer komplisert og innvikla gjøre susen, eller hva?

Teit spørsmål, men: Alle må punge ut 200 bols for å få spilt, eller hur? Igjen: Hvis spenn er et problem så si ifra.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#4
Jeg er definitivt med, men har ikke no spenn for øyeblikket. Jeg kan derimot punge ut etter den 15 mai.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#5
Ja, dette må nok alle punge ut for. Jeg vet Lodin har kjøpt det, men han er vel på "ferie" nå.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
Dette virker ikke som om det er i nærheten av samme greia. MYE mer avansert, MYE mer min type spill ihvertfall. En slags HOMM III med diplomati og backstabbing. Her er allianser selvfølgelig mye verdt, men ikke på samme måten. Her kan hver eneste feil få fatale følger for alle på en gang. Leser i Rock Paper shotgun greia nå og det virker veldig veldig interessant. Det tar nok en del tid, men hvis man ikke har tid den ene dagen så er det eneste som skjer at de andre må vente på denne personen. hvis man har altfor mye tid så tar det kortere tid for de andre til å få turen sin. Her er det ikke slik at du må vente 12 timer for at skipet ditt skal komme frem, her er det uvisst hvor lang tid det tar, men du behøver ikke sove dårlig fordi noen kan potensielt angripe deg mens du sover, eller hva Jante?

Nei, dette virker jævlig mye fetere enn Neptunes pride, og jeg er redd for at dette kan bli ett av mine favoritt strategispill noensinne, hvis det jeg har lest om det virkelig er så bra som jeg synes det ser ut som. (DERE SKJØNNER HVA JEG MENER! HOLD KJEFT) ja.

Så, regn med at jeg definitivt er med, for her er det ikke stress pga tid, her er det ren psykisk terror som gjelder. :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#11
Angående kompleksitet, så stemmer det agra sier. Hvis det i NP gjaldt å sperge mest og MEST SKIP = SEIER, så er dette et helt annet ballspill. Det er Pandemonium som styrer Helvete, og hvis du ikke følger regler og skikker så kan du bli straffet med ekskommunikasjon og da kan f.eks. alle angripe deg uten straff. Det er mange flere elementer her, men du kan ikke bare bygge den største hæren og valse over alle. Satser du på skyggespill, så kan du utføre ritualer som stjeler motstanderen sine tropper, osv.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#14
Hvis dere ikke har kjøpt det enda så kan dere vente ei lita stund til, jeg skal forsøke å ordne oss rabatt hos Cryptic Comet.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Vi trenger bare en til. Noen flere som føler seg lur nok til å scheme seg til Helvetes trone?
 

oma

Village Drunk
#16
Jeg har egentlig mest lyst å bare observere, men om ingen andre melder seg så kan jeg hoppe inn.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#19
Ok, da er oma satt opp som reserve i tilfelle ingen andre viser sin sataniske interesse før fristen går ut.