Sony PSP2 [KraftKåk] NGP [Neo Geo Pocket, No Game Portable]

#1
Etter en knall suksess med PSPGO så sier ryktene at SONY sin PSP2 er på vei, altså den beste håndholdte konsollen gjennom tidene. Med muligens four-core Cell CPU? Hvis dette er sant og Sony slenger på en analogstick til, så kan vi spille gjennom hele katalogen til PS2, det blir bare epic! Dette blir Sony sitt år, spesielt siden Nintendo dreit seg ut med 4 timer batt. tid på 3ds.

Spillegal blir første nettstedet som har ekte bilder av maskinen:

 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Er det seriøst bare 4 timer batteritid på 3DS?

Jeg hadde ikke hatt noe imot å spille PS2-spill på en håndholdt, men hvor ofte er det jeg egentlig gidder å dra opp en håndholdt uansett.
 
#6
Du hører på Pachter? Ikke at det trengs en Nostradamus for å forutse at PSP2 selger dårligere enn 3DS. Men Pachter?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Svak trollings, gitt.
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Pachter ville ikke fått jobb som en jævla værhane om han prøvde. That said, så er det nokså opplagt at Nintendo vil flyte på flesket, de har tross alt merkevaren og et enormt eksisterende publikum. Spørsmålet er om ikke folk er blitt litt bortskjemt av Apples nokså smoothe distribusjonssystem og billige spill, men det er kanskje ikke det samme markedet i det hele tatt. Uansett skal det bli spennende å se hvordan spillsalget går hvis spillbutikkene fortsetter å miste markedsandeler til digital distribusjon. That said, 3DS-kortene har vel ikke allverdens kapasitet, så de er kanskje godt posisjonert til å levere spill digitalt hvis det skulle bli nødvendig. Nintendo har sikkert lært ett og annet av Apple, slik jeg har en mistanke om at Apple lærte av Nintendo. Det er en *viss* likhet mellom kanalgrensesnittet på Wii og dropsene på iPhone, uten at det trenger å bety noe.
 
#10
"THE NEXT PORTABLE GENERATION" Info på Kjempebomba

"Like kraftig som PS3", to thumb sticks, touch foran og bak (?), OLED display med 960 x 544 oppløsning, 3G, Wi-Fi, GPS, ikke mer UMD.
Ingen pris enda, kommer "this holiday season". Uncharted, Killzone og Little Big Planet bekreftet for maskinen. Bilder av Uncharted på Engadget får meg til å tenke port av eneren :/.

Edit: Hvor bra må denne slå an for at 3rd party-utviklere skal gidde å satse på den? Utviklingskostnadene til spilla må være skyhøye, så noe sier meg at vi (spesielt i starten vil) se jævlig mange porter av PS3-spill. Om piratkopiering blir halvparten så utbredt som på PSP så kan jeg ikke forestille meg noen utviklere som tør å ta sjansen på å lage storprosjekter til den annet enn Sony selv.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Jeg anntar at når de sier den er like kraftig som PS3 så er det det samme som at PSP1 skulle være like kraftig som PS2?
Og hvis de bare kommer ut med en versjon med 3G som krever et skyhøyt abbo...
Konklusjonen er at Sony ikke har lært noe som helst. Som vanlig.
 
#12
3G krever simkort gjør det ikke? I så fall så er det vel stor sjanse for å kunne kjøpe den uten abbo og bruke et simkort du allerede har (eller et tvillingkort som du bestiller). Når det er sagt så håper jeg virkelig ikke prisen på subsidiert vs usubsidiert blir lik den på mobiltelefoner. Hvis det i det hele tatt blir noe slikt.
 
#13
Det som er viktigst for meg ang nett, er en ny mulighet til å koble vanlig ethernet kabel til 3DS og PSP2. Slik at jeg kan laste ned dill og synke thropies hjemme og hos andre kompiser.. Jeg er ikke så opptatt av å spille online uti skogen her jeg bor, selv om det er fett nok med reiser som tog og fly da.. (hater det forbaska kreftfremkallende trådløse nettverket)
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Både Sony og Ninty har USB-wifi løsninger for folk som av en eller annen grunn ikke har tilgang på trådløst nett. Nettverksplugg i både PSP2 og 3DS er bare tull.
 
#15
Ja det er det, men må gå ann å lage en omformer? fra et inntak på konsollen. Du skjønner jeg får vondt i hodet av en trådløs mus jeg bruker på pcen.. så trådløstnett/ usb-wifi er meget lite egnet for meg da.. Kommer sikkert til å bli stort problem for flere etterhvert..
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Går ann å laste ned det meste på PS3 og kopiere over til PSP1 med USB-ledning, men det er mildt sagt upraktisk.

Mitt råd:
 

Kilik

Lokal moderator
#18
Teknonerden i meg digger dette med pseudo PS3-grafikk og en maskin som har "alt". Litt samme entusiasmen som når PSP ble annonsert med pseudo PS2-grafikk og mediemuligheter. Men utenom skikkelige analoger og dropping av UMD ser det ut til at Sony går i de samme fellene som sist.

Dette blir dyrt for forbrukeren (3000-4000 kr?), dyrt for Sony og ikke minst dyrt som utviklerne. Uncharted, Killzone, Call of Duty, techdemo av MGS4... Ser ut som de fleste vil satse på litt "lettere" (les: billigere) utgaver av PS3-spillene sine, akkurat som PSP fikk spill som God of War: Chains of Olympus og GTA: Liberty City Stories. Teknisk imponerende spill til håndholdt, men som i realiteten ender opp som bleke kopier av hva som tidligere har dukket opp til hjemmekonsollen...
 

Lodin

Der Waaaah
#19
YESSS! Endelig gjør Sony det de kan best igjen! :D

E: Anonserte spiller:

Call of Duty
Broken
Gravity Daze
Hot Shots Golf
Hustle Kings
Killzone
LittleBigPlanet
Little Deviants
Reality Fighters
Resistance
Smart As
Uncharted
WipEout

E2: Og bare fordi: