Sony viser hvem som er sjefen!

#21
Med stor sannsynlighet så kommer jeg ikke til å kjøpe DS eller PSP.
Grunnen er enkel: Jeg liker best kosoll spilling.

MEN:
Jeg skal ha en MP3 spiller og jeg vurderer en Apple iPod. Jeg kunne fort ha kjøpt en PSP istedetfor, men når Sony klarer å rote det til med batteriet og slikt så dropper jeg det...
 
#23
Sony = Doomed. Hadde litt lyst på en PSP før, med tanke på en ny mobil telefon og greier, men dette ser ut til å bli utrolig.. utrolig dritt. Som sagt, SOny er fordømt.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Jeg gjør nok en gang opmerksom på at PSPen ikke kommer til å være en særlig god MP3 spiller. Grunnen til det er at Sony kommer til å bruke det sugne Atrac 3 filsystemet sitt. Kommer til å bli gøy å måtte sitte i timesvis å konvertere filer. :rulleøyne:
 
#26
Å dømme Sony og PSP nord og ned er vel omtrent like ille som å pøse på med nesegrus beundring. Jeg foreslår at du venter og ser hva som faktisk kommer på markedet jeg, i steden for å bruke enhver anledning til å hetse.
 
#27
Vel, hvis man er avhengig av strøm kontakt så vil få kjøpe denne og heller gå for en stasjonær. Spesielt med tanke på at når psp kommer så er sikkert ps2 å finne til halv pris...
 
#32
jeg liker ikke håndhåldte spill konsoller uansett hva de heter å hvem som lager dem... får aldri bruk for dem. har jeg valget mellom stasjonær PS å håndholdt så velger jeg seff stasjonær PS som er koblet til 29" tvn min istedefor å sitte med en 3" skjerm å spille commodore grafisk spill som jeg trenger briller for å se hva som skjer... mange bruker de når de reiser osv, men hvor ofte er man ute å reiser så langt at du må ha en håndholdt spillemaskin med for å underholde deg. når jeg reiser så hører jeg på musikk å leser pondus, ernie, billy, donald etc. spiller nok som det er om jeg ikke skal spille når jeg tar bussen å fly også... :D

men det er nå min mening da...
 
#34
Spennende info, særlig siden det kommer fra respektere Edge. At Sony "pyntet" på prototypene sine er vel i for seg ikke noe sjokk hvis en bevarte litt sunn kritisk sans under all E3 spetakkelet, men det som skuffer er at de ikke opplyser om det. Alikevel tipper jeg at Sony klarer å oppdrive en tilstrekkelig skjerm. Sony har jo tross alt vært inne på bærebar forbrukerelektronikk markedet i flere tiår nå. Dog vil jeg nok trekke frem nøvendigheten av å ha en ekstra batt-pack som det største sjokket, noe sånt kan virkelig "make or break" et salg for forbrukere som sitter på gjerdet. At Sony valgte å skjule det faktumet at det innbygde batteriet alene er ubrukelig når du skal ut av huset er ille! Men det overrasker ikke, godt skjult "forakt" for forbrukeren har en sett før. Vi får se om Sony kommer seg unna med det.

Nintendo ser også ut til å snuble med DS. Valget av Flashminne kort som spill-lagringsmedium virker som et veldig fordyrende element. Nintendo vil vel mest sansynelig benytte seg av en SecureDigital løsning fra Matshushita (Sonys hovedkonkurrent og en Nintendo samarbeidspartner) og sist jeg sjekka prisen på både vanlige SD kort og mini-SD var disse som vanlig svindyre (slik som alle flashminnekort er). Om Nintendo skal kunne konkurrere med Sony`s UMD plater på hele 1,8 GB og samtidig være attraktiv for utviklere som ikke ønsker å begrense sine artistiske visjoner, kan de ikke satse på de små "rimelige" kortene på 128 MB. Nintendo må minst sette 528 MB som standard. Ser man på prisene på 512 MB, trekker fra moms, shippingtillegg og storinnkjøps rabatter vil en nok forsatt sitte igjen med en avskrekkende kostpris for utviklerene (sett i forhold til UMD, som jeg tviler på er særlig dyr å produsere). Dette kan bli en N64 - PSX reprise, vi får bare vente så se.
 

SHDR

Gullmedlem
#36
Det er et poeng, ja. SD-MMC er notorisk svinedyrt her til lands, selv om jeg mistenker at det ikke blir dyrere enn 5-600 pr. spill slik standarden er i dag.

512MB som standard? Det ser jeg ærlig talt ikke vitsen med. Spillene vil for det aller meste være spritebasert, og det kommer nok ikke til å være FMVer i spillene. DSen støtter kun rimelig lavoppløselige teksturer, så jeg tviler på at det blir noe problem selv om man bruker konsollens begrensede polygonpushingsmuligheter. Husk at Ocarina of Time tar rundt 100MB. Husk at The Wind Waker ikke tar mer enn 400 MB.

Lt. Snake:

Gameboy Advance: 256 MBit/32 MB
Nintendo 64: Uh ... usikker. Men jeg tipper iallefall 1024MBit, dermed 128MB, siden jeg ikke har sett noen NU64-spill over det.
 
#37
Virker som Sony har klart å grave seg ganske så dypt i det, ja.
 
#38
En av grunnene til at jeg syns 512 MB burde være standard er musikk og lyd. MIDI kan være vel og bra i enkelte spill og tekst kan være vel så stemningsskapende som tale, men det fungerer ikke i alle spill.
 
#39
Jeg jeg leste en DS guide på gamespy.com. Der fant jeg noe om DSens media, men siden jeg ikke har den fjerneste peiling selv, poster jeg det her. Det står hvertfall at det er et nytt type minne som koster mindre.

New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time, and memory capacity of more than one gigabit of information. NB: A recent report suggests that Nintendo might well make use of the so-called "high-rise" three dimensional semiconductors developed by Matrix Semiconductors. This is a firm that Nintendo invested $15 million in two years ago. Read more about this new high-capacity storage technology here
 
#40
Uff da. Tror nok ikke dette her får flere folk til å sette PSPen på ønskelisten for å si det slik.

At Sony lurer hele gamerverdenen på en slik måte er jo selvsagt uakseptabel, og en feil jeg ærlig talt tvilte at Sony ville være så dumme å begå. Jeg har alltid satt PSP og Nintendo DS ganske likt på Vil Ha listen min, fordi jeg mener de er to forskjellige maskiner. På den ene siden har vi den nyskapende, originale og artige DS, på den andre siden den sexy, kule og teknisk overlegne PSP. Men nå merker jeg at jeg heller litt over mot Nintendos maskin.

Men det er jo lenge til noen av dem vil bli sluppet, og jeg skal vente med å avsi noen endelig dom før den tid.