Spillegal-server - CS: S eller CS 1.6

Hvis det skulle startes en Spillegal-server, ville du ønsket en CS: Source eller en CS 1.6 server?

  • CS: Source

    Stemmer: 0 0,0%
  • CS 1.6

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet?

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
Opprinnelig skrevet av Stiluz@08.12.2004, 08.47
Så det er juks å endre rates i CS, til f. eks cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, rate 25000, og cl_rate 9999, noe som er svært utbredt, i og med at dette gjerne gir de med adsl bedre ping?
146245​
Det kan du sette via steam, eller ved hjelp av menyene. :)
Steam->settings->internet->internet connection. Der kan du velge mellom 14.4, 28.8, 33.6, og 56k modem. Samt ISDN og 256/768k DSL

At å stille nettinnstillingene lavt blir sett på som juks er latterlig. Folk med modem og ISDN må da få sette motatte pakker til det som passer linja best. Skal ting lagge hos dem bare pga en teit insiderregel satt av miljøet? CB sine regler gidder jeg ikke si noe på, siden det er reglene man må godta for å spille der.

Andre må da også få la være å bruke full kapasitet på linja. Jeg kjører feks webserver i bakgrunnen. Slike prosesser nekter jeg å slå av hver gang jeg skal spille.
Forøvrig blir t.om standard oppsett som Half-Life og Counter-Strike kommer med sett på som juks. Hva med de som ikke gidder å sette seg inn i alle innstillingene, og spiller rett etter at spillet er installert? Er de juksemakere? Ingen klagde i 1999-2001

EDIT: Dere mener at folk setter ned linjeinnstillingene sine for å bli vanskeligere å treffe? Det går ikke an å sette et oppsett som gjør dem vanskeligere å treffe, der de treffer deg like bra. Det går begge veier. Er noen vanskelig å treffe, så er du vanskelig å treffe for dem også.
Forøvrig brukes ikke cl_rate noe mer. Det er uansett hva den står på.
 
Har aldri nevnt cl_rate.

Men, er/gjør egentlig rates? Kan du forklare det?
 
rate er nedlastingskapasiteten til linja angitt i bytes/sek. 25000 gir en output på 24,4 kb/sek.
cl_rate er oppdateringskapasiteten til linja. Funker på samme måte som "rate".
Merk at cl_rate bare funker i Source. Hvorfor cl_rate ble deaktivert i en eller annen hl-oppdatering kan man spekulere på.
cl_updaterate er antall pakker per sekund du mottar fra serveren.
cl_cmdrate er antall pakker per sekund maskinen din sender til serveren.
Pakker er UDP/TCP-pakker med data. Fra serveren mottar du alt fra posisjoner fra entities (spillere, våpen, knusbare ting på brettet) til hendelser. (bomba sprenges).
Pakkene du sender til serveren er "requests" eller hendvendelse om hva klienten din foretar seg. Det er serveren som bestemmer om du får lov til det du ber om. Feks så kan du ikke gå gjennom vegger. Du "spør" om du får lov til å gå framover, og serveren stopper deg om du kommer borti en entity med bounding box, eller en vegg. Det er derfor våpenet kan lagge når du skifter, fordi du ikke "får lov" før du har fått svar fra serveren.

På grunn av dead reckoning (delay mellom klient og server) bruker de fleste spillemotorer idag interpolering for å lage bevegelsene så smidig som mulig. Det vil si at med prediction (forutseelse av bevegelse) på, så vil serveren forutse hvor du er om 2 sekunder sett utifra din nåværende posisjon og retning. Jo flere pakker du sender per sekund, jo bedre oppløsning blir tiden i forhold til reaksjonene dine. Jo flere pakker du mottar per sekund, jo bedre oppløsning blir alle hendelsene på skjermen din, siden du mottar flere oppdateringer/pakker per tidsenhet.
Men 99 pakker sendt/motatt per sekund er rimelig overkill. Rundt 20-30 er nok i Half-life for å holde ting spillbart.

EDIT: Oppdaterte infoen om cl_rate.
 
Opprinnelig skrevet av Madsy@08.12.2004, 07.48
Epzilon og co kom bare med trakassering og usakligheter da vi diskuterte det på IRC, men jeg føler at dette er et viktig tema jeg vil ha synspunkter på.
Hvem skal bestemme grensene for hva som er lov og ikke lov å bruke/stille inn på? Spillemiljøet? Synet på hva som er juks og hva som er lov, er rimelig splittet i miljøet. Noen mener at å endre fargen på siktet er juks, andre ikke. Noen mener at enkelte våpen i spillet er lamt/nybegynneraktig, andre mener at alt er lov.

146218​
Epzilon og co? Jeg kan ikke huske at det var andre enn meg som sa du hadde idiotiske synspunkter. Du mener at console er tull og "juks" for å taste inn hyppige kommandoer som volume og binds. Uansett Madsy, jeg fatter ikke at du gidder å bry deg. Jeg trodde du ikke likte Counter-Strike i det hele tatt. En annen ting, har du noengang spilt en klanmatch og ikke irritert deg grønn over smårollingene på 11 år som faktisk ER unger?

Jeg er glad at det faktisk ikke er du som utvikler Counter-Strike siden du alene hadde klart å ødelegge spillet på dag 1.
 
C

Crizpy

Gjest
Ja, husker jeg har hatt en diskusjon med Madsy om steam konto vs. vanlig "skriv inn cdkey og spill".

Vil ikke si du imponerte så veldig da.
 
Jammen. Blir det noe av spillegal.no puplic server? Jeg og noen andre folk spilte litt puplic igår på en privat server, det var kjekt. :)

Noen mulighet for at det blir 1.6 server, til det blir mulig å leie en CSS server (som det ser ut til å være dårlig utleie av)?
 
Godt mulig...det eneste som er i veien, er å få svar fra sponsorer.
 
Ok. Vær ærlig nå, hvor stor sannsynlighet tror du det er for at noen sponsorer støtter dere? De største utleierne får sikkert noen titalls eposter hver eneste dag om sponsing av warservere o.l. (selv om dette skal være puplic server)
 
Sannsynlighetsregning er ikke min største side, så jeg tørr ikke tippe noe. Men jeg tror den sponsoren jeg har søkt på nå vil innvilge penger. Vil ikke den sponsoren, har jg titallsvis av andre. Ting tar bare tid. :flau:
 
Altså, når vi drev spillegal klanen var jeg ikke langt i fra å få en warserver fra catchgamer, eneste de krevde var reklame på spillegal.no, noe de kunne få. Men siden klanen gikk rett vest, så ble ikke det noe av.
 
Poenget med at jeg nå avventer å spørre Catch, er fordi de jeg har søkt hos nå ikke krever reklame, og vil gi mye midler. Jeg sjekker mailen hver dag for å se om jeg får svar, så dere kan stole på at jeg sier i fra her med det samme jeg får pengene.
 
Det virker som de fleste 1.6 spillere virkelig hater cs:s, veldig mye flaming av noe som burde være positivt for cs community.
Nå spiller jeg cs:s istedet for 1.6, rett og slett fordi de er såpass like.
Og da er det egentlig ingen grunn til at jeg vil spille en eldre verson av 'samme' spill.
Nå er det slik at recoil er annerledes fra de to, men den er minimal.
Man kan burste raskere i 1.6 enn i cs:s og det kan jo være grunn nok for noen til å holde seg til 1.6.
Men nå er det slik at cpl har vedtatt at cs:s skal være en del av konkurransene, så noe må det jo være.
Men historien gjentar seg selv, spillere liker ikke endringer i sitt favoritt spill. Og det har vel vært oppstyr rundt nesten alle utgivelser siden cs 1.0
 
1.6! Source sucks, selv om noen av dere sier at source er fremtiden vil det uansett ta 1 elle 2 år før det faktisk er fremtiden! Uansett så ble 1.6 bra fordi man ikke fikk spilt 1.5 mer.. <_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For en fantastisk diskusjon dette ble, gitt. "Source suger fordi... fordi... fordi. Bare fordi!"
Jeg foreslår at serveren kjører Source, bare sånn at alle klagenissene holder seg vekke. Syting mens man spiller er så... lite artig.
 
Personlig dritter jeg tynt i cs, men dere burde satse på source siden det blir garantert fremtiden.
Seffern er 1.6 mest populært nå men hvor lenge varer det.
Hører at folk borte i statene driver med noe hardcore spilling av source nå.
 



Skal dere begynne å snakke om klaging og "whining," så kan dere jo i samme slengen ta en titt på cs:s serverne og se om de er noe bedre.


1.6 kommer til å holde ut i en god til, jeg vil tippe minst 8/9 måneder før man kan begynne å se en stor økning i cs:s miljøet.
 
okey, nå har det vært mye whining på 1.6 og på source.

blir det i hele tatt noen server? føler at det ikke har skjedd stort etter at det emnet her ble lagd.

så., hva skjer?