Spillegal-server - CS: S eller CS 1.6

Hvis det skulle startes en Spillegal-server, ville du ønsket en CS: Source eller en CS 1.6 server?

  • CS: Source

    Stemmer: 0 0,0%
  • CS 1.6

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet?

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
1.6 = dårlig grafikk, mindre realistisk, fargene er litt vell legoland, ikke spesielt detaljert(som f.eks. ikke skygger, når man skyter i bakken kommer det svarte dotter, ikke speilbilder o.l)

Source = Bra grafikk, folk går ikke gjennom vegger når de dør, blodet ser ekte ut, fargene er ikke så happy day lenger, våpnene ser mer ekte ut (med detaljer som slite merker o.l som det er ofte på våpen), vannet er en GOD forbedring, også det når man går i det.

Så hvorfor skal noen på DØD OG LIV mene at source suger og 1.6 er best? :confused:

Alt jeg har å si til dem er, TA DERE EN BOLLE! :rumpe:

Som dere kanskje allerede har skjønt stemmte jeg på...
"trommevirvel"

Counter-Strike: Source!!! \m/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av eivind2k@29.12.2004, 07.18
Grunnen til at console er tilgjenngelig, var jo orginalt for at modderne skulle skrive inn forksjellige commandoer der[...]
Næh. En konsoll brukes til å endre ymse innstillinger det ikke er vits i å inkludere i menyen, fordi de brukes mest til debugging eller trøbbelskyting (som det heter). Synes Madsy gav en temmelig god forklaring på hvordan rates funker, så du kan jo lese den om igjen. :)
 
What Nisse?: Grafikkhore?
 
nei... :svette:
Men jeg håper du skjønner poenget mitt, hvorfor spille 1.6 når source er akkurat det samme bort sett fra at det byr på mer detaljer og bedre grafikk og som oftest bringer akkurat den lille endringen fram mer spill glede...
 
C

Crizpy

Gjest
Fittetryne, drittunge, møkkakæll, julenissepuler morradi har svær pikk omg suger alle her jeg puler ho nabb omfgmlolololol
 
Opprinnelig skrevet av What Nisse?@29.12.2004, 21.02
nei... :svette:
Men jeg håper du skjønner poenget mitt, hvorfor spille 1.6 når source er akkurat det samme bort sett fra at det byr på mer detaljer og bedre grafikk og som oftest bringer akkurat den lille endringen fram mer spill glede...
155167​
Akkurat det samme? >_< :

 
Opprinnelig skrevet av Yetipants+29.12.2004, 18.55-->
<!--QuoteBegin-eivind2k
@29.12.2004, 07.18
Grunnen til at console er tilgjenngelig, var jo orginalt for at modderne skulle skrive inn forksjellige commandoer der[...]
Næh. En konsoll brukes til å endre ymse innstillinger det ikke er vits i å inkludere i menyen, fordi de brukes mest til debugging eller trøbbelskyting (som det heter). Synes Madsy gav en temmelig god forklaring på hvordan rates funker, så du kan jo lese den om igjen. :)
155143​
[/b]

Ja, det er jo klart. Et helt community tar feil, mens Madsy, som ikke er en veldig erfaren csspiller, har rett.

Bare spør seriøse spillere her, som Epzilon f. eks, jeg tror han har spilt såpass mye til å merke forskjellene på å ha riktig rates, og lavere enn det som er tillatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da lurer jeg litt på hvorfor ikke det er lagt inn øvre og nedre grenser på disse ratene i spillet, dersom det er slik et stort problem. Dette er - som de fleste nok skjønner - barnemat for Valve å implementere.
Og angående det der med at en hel community tar feil... når det gjelder CS-communityen tror jeg faktisk ikke noe slikt er helt utenkelig. ;)

PS: Å Truls, kjære Truls, du har slik en deilig argumentasjon! :D
 
Nå har ikke jeg det eksakte tallet, men du mener altså bortimot flere hundre tusen seriøse spiller tar feil, folk som kan spillet inn og ut, og har spilt det i flere år, mens du, som kanskje har rørt spillet til sammen 2 timer, har rett?


edit: Hvorfor valve ikke fikset det tidligere, aner jeg ikke. Men jeg vet at nå har de "gitt opp" cs, og begynt å satse på cs:s, så den 1.6 versjonen som er ute nå, er final... Trooooooor jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg sier bare at det ikke hadde overrasket meg. Utrolig hvor sant noe kan bli hvis bare mange nok mennesker sier det mange nok ganger.
For eksempel at lemen er suicidale, som bare er oppspinn skapt av Disney-konsernet. :)
 
Det er en grunn til at store turneringer som CPL og Clanbase har regler som tilsier at man må ha 25000, 101, 101, 9999 rates i CS.
 
Nei, det er jo de som tar feil, og Yetipants som har riktig, det er jo soleklart, da han er fasiten.
 
Apropos CPL, ved neste store turnerning skal kun Counter-Strike: Source brukes. Jeg har spilt source to-tre ganger og jeg syntes det var helt greit, men jeg liker 1.6 best enda siden miljøet jeg er i spiller bare det.

Men i fremtiden så blir det nok source på meg og. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av eivind2k@30.12.2004, 22.59
Nei, det er jo de som tar feil, og Yetipants som har riktig, det er jo soleklart, da han er fasiten.
Endelig noen som har skjønt det. Takk. :)
 
Okey bare for å klargjøre en ting først her, siden det er veldig mye snikksnakk. Jeg er en veldig erfaren cs spiller, okay?? :)

Og til alle dere som kaller lave rates, altså det som dere mener er under 25k, 101, 101, 9999 så har dere lite peiling. Man får det akkurat like fint til med f.eks. 20k, 80, 80, 9999. Bare for å si det. Og uansett er standar/default rates til cs/halflife 9999, 20, 20, 9999. Og ha slike rates eller under "CPL rates" er DESVERRE ikke regnet som cheats, men hver enkelt server/turnering kan forby rates under ett viss nivå fordi: Rates er det som avgjør hvor mange pakker du mottar/sender fra og til serveren. Dvs jo lavere rates du har, jo mer hakkete og sen oppfører du deg hos andre, de mottar kanskje en pakke/et skudd du har skutt 200ms senere enn du skøyt. Dette blir regnet som feigt og derfor bør man unngå å ha lave rates bare for å vise at man er en dum cs-fjortis som ikke har peiling på rates, eller for "prinsippet" sitt skyld som det ser ut til at noen her har fått for seg.

Og tilbake til CS:S vs CS1.6. Dette er en tåpelig og dum diskusjon da man vet at alltid vil det nye seire med tiden, spesielt da alle store turneringer tar i bruk den nyeste versjonen av spill. Dessuten var cs1.6 utviklet av valve og CS:S utviklet av CS-classic sitt gamle utviklerteam, cliff osv.
For å mimre tilbake husker jeg når cs1.5 kom, selv cs1.6. Folk grein og søyt som noen stukket unger. Å gud om de skulle spille den nye versjonen nei, for der var hoppingen og alt ødelagt, livet var knust for å si det slik. Alle ville være trofaste mot den gamle versjonen. Men hva har skjedd? Majoriteten gikk både over til 1.5 og 1.6 selvom en haug med "tapere" spilte den gamle versjonen, for å leke kul. (Som om de nye forandringene hadde noe å si for de?! De er ikke "pros" uansett)

Og console er laget for modders faktisk. Når du gjør om en ting, modder du. Mod = Modification, og alle med basis engelskkunnskaper burde forstå hva det betyr. Er en grunn til at CPL-config inneholder buyscript og lignende. Slik at man skal slippe å bruke console! (for det er ikke meningen heller)

Og scripts regnes ikke som juks, fordi det er alt avhengig av hva scriptet gjør. I CPL har de innebygd alt du trenger i deres config, derfor er 3-part-scripts ikke lov. Altså script du loader utenfor cs. Å bruke settingscripts (for å sette de rette innstillingene på serveren før du spiller en kamp) er rimelig vanlig, f.eks. viss det er cup og de har egene innstillinger dere må følge. Buyscript var det vanlig å lage før, nå får man de innebygd, så no need for that! ;) Men mange scripts kan regnes som juks, fordi de gjør "ulovlige" modifikasjoner mot spillet. Slik som oldtidens "fastzoom awp script".

Så ha et fortsatt trivelig NYTT ÅR og jeg håper dere kanta til fattning og slutte å preike om ting dere ikke har peiling på.
 
C

Crizpy

Gjest
For å mimre tilbake, husker jeg da Beta 4 kom, og folk var ruinert for da kunne de ikke åpne dører og kjøpe våpen da de var spøkelser..Hah, det var tider....
 
nostras:

Liker du å konstantere det som nettop har blitt sagt? Du vet, om du titter litt rundt, så har alt det du har sagt, blitt sagt tidligere i diskusjonen