Opprinnelig skrevet av eivind2k+28.11.2004, 23.46-->
Opprinnelig skrevet av Mixel@28.11.2004, 20.56
<!--QuoteBegin-eivind2k
@28.11.2004, 20.54
Og hvordan skulle man så klare det?
142644
Bytte server eller dedicated server hver uke? duh
142647
Altså, tror du noen her har en server pc kraftig nok til å kjøre en sourche server som tar 20 stykker? for å ikke snakke om linje.
For å i det hele tatt kjøre en "OK" dedicated cs server må du ha minst 5 mbit og en kraftig pc.
(Og nei, Zico sin server var IKKE bra)
eat shit and die.
142751
[/b]
Hvor har du slike tall ifra?
Da jeg lagde HLMODen min, fant jeg mer info om hvor mye av linja som kreves i HLmods. Ingen klienter bruker mer en 20kb/sekundet av linja. Det blir altså 3,125 mbit.
Setter du ned antall spillere til 16 og båndbredde til hver spiller til 15kb/sek, holder det med 2mbit i utlinje. Det viktigste tror jeg er at ut/innlinja er asynkron, og at det er utlinja som har størst kapasitet.
Man MÅ ikke motta 99 UDP-pakker i sekundet for en ok spilleopplevelse, vet du.
At du i hele tatt kaller det "rates" får meg til å tvile på at du har peil på det du snakker om.
P.S: For CS:S er det ekstra lite vits med så mange pakker. Det er overflødig å motta flere pakker enn det PCen klarer å vise i bilder per sekund. Jeg vet ikke, men tviler likevel på at flertallet sitter med 99 fps i CS:S