Spillegal-server - CS: S eller CS 1.6

Hvis det skulle startes en Spillegal-server, ville du ønsket en CS: Source eller en CS 1.6 server?

  • CS: Source

    Stemmer: 0 0,0%
  • CS 1.6

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet?

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
Opprinnelig skrevet av Crizpy@28.11.2004, 01.35
FORDI FORUMET BESTÅR AV IDIOTER SOM IKKE SPILLER CS, OG BARE VOTER ETTER RANDOMGAYOPTION.
142240​
Ta det tilbake :grine:
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
CS: Source er bugga og hitboxene er på størrelse med en låvedør.
Men jeg har spilt det i over 40 timer siden sist helg, så det må jo være noe diggbart med det. Kan dette ha sammenheng med at folk faktisk stemmer på det? Ja, kan det det?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Alice@01.12.2004, 10.15
Jeg stemmer på det Crizpy stemmer, jeg. :flau:
144255​
Hysj... Jeg synes jeg hører Gry Jannicke Jarlum i bakgrunnen et sted... :p
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Når regner dere med at serveren er oppe?
 
Opprinnelig skrevet av Madsy+29.11.2004, 14.47-->
Opprinnelig skrevet av eivind2k@28.11.2004, 23.46
Opprinnelig skrevet av Mixel@28.11.2004, 20.56
<!--QuoteBegin-eivind2k
@28.11.2004, 20.54
Og hvordan skulle man så klare det?
142644​

Bytte server eller dedicated server hver uke? duh
142647​


Altså, tror du noen her har en server pc kraftig nok til å kjøre en sourche server som tar 20 stykker? for å ikke snakke om linje.

For å i det hele tatt kjøre en "OK" dedicated cs server må du ha minst 5 mbit og en kraftig pc.

(Og nei, Zico sin server var IKKE bra)


eat shit and die.
142751​
Hvor har du slike tall ifra?
Da jeg lagde HLMODen min, fant jeg mer info om hvor mye av linja som kreves i HLmods. Ingen klienter bruker mer en 20kb/sekundet av linja. Det blir altså 3,125 mbit.
Setter du ned antall spillere til 16 og båndbredde til hver spiller til 15kb/sek, holder det med 2mbit i utlinje. Det viktigste tror jeg er at ut/innlinja er asynkron, og at det er utlinja som har størst kapasitet.
Man MÅ ikke motta 99 UDP-pakker i sekundet for en ok spilleopplevelse, vet du.
At du i hele tatt kaller det "rates" får meg til å tvile på at du har peil på det du snakker om.
P.S: For CS:S er det ekstra lite vits med så mange pakker. Det er overflødig å motta flere pakker enn det PCen klarer å vise i bilder per sekund. Jeg vet ikke, men tviler likevel på at flertallet sitter med 99 fps i CS:S
143004​
[/b]
Dette er slik det var i "den gamle" nettverksmotoren til halflife (før cs 1.3 om jeg ikke husker helt feil). Da hadde de en litt mer båndbreddekrevende nettverksmotor, men den var mye mer feiltollerant. Nå syntes jeg CS fungerer fryktelig dårlig med litt loss dessverre :(
 
Jeg stemte forresten cs:s fordi jeg tror det er fremtiden. Alle hatet 1.6 når det kom ut, men alle skiftet til slutt, så jeg tror det er samme som vil skje med source (etterhvert som alle får maskin nok til å kjøre det og:))
 
Du glemmer en viktig ting, man trengte ikke å oppgradere pcen for å bytte fra 1.5 til 1.6, noe de fleste må for å kjøre cs:s.

Jeg tror også cs:s er fremtiden, men ikke før om noen måneder.
 
Opprinnelig skrevet av eivind2k@02.12.2004, 11.32
Jeg tror også cs:s er fremtiden, men ikke før om noen måneder.
144990​
Ja, men hvorfor ikke sette opp cs:s allerede nå? Så når det virkelig tar av om noen måneder så er spillegal.no en av "old-school"-serverne som har vært med fra "starten av" og dermed sikkert også øker populariteten :)

Jeg drev forresten en av norges største servere for ett par år sida, cs.thelan.no (ble stengt da vi mistet linken), så om man trenger admins til servern stiller jeg meg til disposisjon ;)
 
Det er jo nettop hele poenget mitt.

Hvem vil spille på en server som der er 3/4 stykker på? Det er over 20 1.6 spillere her, så en 1.6 server vil altid være full.
 
C

Crizpy

Gjest
Det er enten mange eller ingen på cs servere.
Ser en god del source servere med 0 spillere ganske ofte.
Den eneste som har mange spillere kontinuerlig, er VSOP.
 
Er det bare meg, eller er det ingen som leier ut CS: Source servere?
 
Det er bare deg.
 
Så hvor kan man leie en public CS:S-server?
 
Nettopp.