Opprinnelig skrevet av Madsy+29.11.2004, 14.47-->
Opprinnelig skrevet av eivind2k@28.11.2004, 23.46
Opprinnelig skrevet av Mixel@28.11.2004, 20.56
<!--QuoteBegin-eivind2k
@28.11.2004, 20.54
Og hvordan skulle man så klare det?
142644
Bytte server eller dedicated server hver uke? duh
142647
Altså, tror du noen her har en server pc kraftig nok til å kjøre en sourche server som tar 20 stykker? for å ikke snakke om linje.
For å i det hele tatt kjøre en "OK" dedicated cs server må du ha minst 5 mbit og en kraftig pc.
(Og nei, Zico sin server var IKKE bra)
eat shit and die.
142751
Hvor har du slike tall ifra?
Da jeg lagde HLMODen min, fant jeg mer info om hvor mye av linja som kreves i HLmods. Ingen klienter bruker mer en 20kb/sekundet av linja. Det blir altså 3,125 mbit.
Setter du ned antall spillere til 16 og båndbredde til hver spiller til 15kb/sek, holder det med 2mbit i utlinje. Det viktigste tror jeg er at ut/innlinja er asynkron, og at det er utlinja som har størst kapasitet.
Man MÅ ikke motta 99 UDP-pakker i sekundet for en ok spilleopplevelse, vet du.
At du i hele tatt kaller det "rates" får meg til å tvile på at du har peil på det du snakker om.
P.S: For CS:S er det ekstra lite vits med så mange pakker. Det er overflødig å motta flere pakker enn det PCen klarer å vise i bilder per sekund. Jeg vet ikke, men tviler likevel på at flertallet sitter med 99 fps i CS:S
143004
[/b]