Jeg sitter ikke på suksessoppskriften på hvordan et forum skal drives.
Men jeg tror du har oppfattet hva jeg mener. Jeg synes, og det har jeg ment helt siden de nye retningslinjene ble innført, at det ikke funker å overlate til brukerne å drive forumet på egen hånd. Skal jeg foreslå noe konkret, må det være å luke ut (slette) innlegg som ikke tilfører diskusjonen noe eller har med emnet å gjøre (to eksempler: tullballinnlegget til Vanguard på forrige side), dele ut anmerkninger til de som spammer og stenge emner som enten har sporet av eller var meningsløse fra starten av. Jeg tror ikke jeg kan si det noe klarere enn dette. Du hadde din egen oppfatning om hvordan forumet skulle drives, og du har gjort et ærlig forsøk på å sette det ut i praksis, men de diskusjonene som pågår nå om forumets tilstand er slik jeg ser det et tegn på at det ikke fungerer helt etter hensikten. Skal vi komme videre, må vi legge om stilen og i større grad enn i dag bruke straff som virkemiddel. Grenser på hvor mange innlegg man må ha skrevet før man får tilgang til enkelte seksjoner er kanskje heller ikke dumt. Og vi trenger flere moderatorer. Sancti gjør en utmerket jobb, men forumet er for stort og aktiviteten for høy til at én person klarer å rekke over alt.
Sånn.

Håper det kom klarere fram nå.