Spillegalprisene 2004

Status
Stengt for ytterligere svar.
#81
Jeg ser ikke helt logikken din, plan 9. Flertallet er ikke ansvarlige, og om de var det, ville det likevel være en liten gruppe med idioter som ødela for resten. Ideen din her er jo like teoretisk som kommunsismen. Et vakkert begrep, men funker det? Ikke akkurat...

Du må heller forsøke å se det fra andre siden, hvorfor skjer det? Personlig tror jeg svaret er at man har for frie tøyler, og at ting ikke får konsekvenser.

Og hvis du skal gå rundt å leke Jesus tror jeg du er sjef på feil forum. Sverd i den ene hånden, og såpe i den andre. Det er det eneste som nytter!
 
#82
Jeg tror problemet er at vi har forskjellige standarder på hva som er et "godt" emne. For et par strakser siden tok jeg turen innom "Avslappet" for å se hva det store oppstyret handlet om (jeg må ærlig talt innrømme at det er seksjonen jeg bryr meg mest om, vil jeg diskutere noe som er perifert spill, tar jeg heller turen innom "Formelt"):

Tja, Duke har laget et emne som omhandlet en liten film av en overvektig mann som mimer Dragostea Din Tei. Et annet oppfordrer brukerne til å dele karakterene deres. Sistnevnte så ut til å fungere overraskende godt tatt i betraktning at det i teorien kun er et liste-emne. Love Hina-diskusjonen skal jeg ikke legge meg oppi, da jeg verken har interesse for eller innsikt i det emnet og dermed ikke føler meg objektiv nok til å vurdere diskusjonen der inne. Calypso har brukt litt og en del bokstaver på å ytre sin nye pit-fetish. Ideen stinker kanskje, men gjennomførelsen er ikke så ille som man kunne fryktet.

Dette var selvfølgelig kun en liten knippe av emnene der inne, men jeg valgte å referere dem da de gidde en grei pekepinn på innholdet av de andre. Sammenlignet med tidligere stunder synes jeg den generelle kvaliteten er minst like god. Ettersom alle de øverste emnene på indeksen til "Avslappet" har aktiv respons, ser det ut som flertallet av brukerne i den seksjonen er fornøyde. Om ikke dette er godt nok vet jeg virkelig ikke hva som er. Skal jeg kanskje kreve medlemmers terminoppgaver i norsk som vurderingsgrunnlag for emnene deres?
 
C

Crizpy

Gjest
#83
Opprinnelig skrevet av Sancti@18.01.2005, 16.28
Men Crizpy, du ser jo ikke hvem som får anmerkninger...  <:
Jeg skriver i hvert fall ikke en egen post hver gang jeg deler ut en.
165154​
Hurra, jeg blir ikke behandla på lik linje som de andre brukerene! :trollmann:
 

Sancti

Terrorkatt
#84
Huh? Det er vel bare moderatorer og ansvarlige som kan se andre brukeres anmerkninger?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#85
Ja, det virker som om dere (dvs. i hovedsak plan_9) er fornøyde med tilstanden som den er og ikke ser behovet for å endre på noe. Greit nok. Jeg har litt problemer med å sette ord på akkurat hva som har endret seg på Avslappet den senere tiden, men alle de 10-15 øverst rangerte emnene synes jeg er gudsjammerlig kjedelige. Særlig homonisering(eller hva de kalte det)-emnet er jo nærmest å be om en lang rekke tåpelige innlegg, men det er jo mange som poster der, så da er vel i hvert fall de fornøyde. Eller hva med et emne om en hamburger på 5 kilo ... Hvem bryr seg?

Jeg antar at hva som er et godt og dårlig emne kommer an på vurderinger og hva man selv krever av et forum. Jeg synes listeemner og emner der man bare kommenterer en eller annen nyhetssak uten å diskutere ("omg hamburger på 5000 g lizzm er ikke det 5 kilo a?") er dårlige emner. Emner som oppfordrer til kreativitet, diskusjon og, skal vi si, informasjonsformidling synes jeg er gode emner (f.eks. Photoshop-emnet, de fleste emnene under Kreativt, Filmsitat quiz, Filmbilde quiz, Nintendo - Et synkende skip? osv.).

Nå har jeg sagt mitt i denne diskusjonen. Takk for at dere hørte på meg. :)
 
#86
Opprinnelig skrevet av Houseman@19.01.2005, 06.47
Jeg antar at hva som er et godt og dårlig emne kommer an på vurderinger og hva man selv krever av et forum. Jeg synes listeemner og emner der man bare kommenterer en eller annen nyhetssak uten å diskutere ("omg hamburger på 5000 g lizzm er ikke det 5 kilo a?") er dårlige emner. Emner som oppfordrer til kreativitet, diskusjon og, skal vi si, informasjonsformidling synes jeg er gode emner (f.eks. Photoshop-emnet, de fleste emnene under Kreativt, Filmsitat quiz, Filmbilde quiz, Nintendo - Et synkende skip? osv.).

Nå har jeg sagt mitt i denne diskusjonen. Takk for at dere hørte på meg. :)
165430​
Jeg må si meg enig i at jeg finner slike emner litt meningsløse. Men samtidig er det tilsynelatende hva flertallet ønsker. Om noen derimot skulle komme til å lage et kreativt og litt engasjerende emne, vil nok folk poste der og. Så om det er et emne man savner, lager man det selv. Man kan jo ikke forlange at alle andre skal vite hva en ønsker å prate om.
 
#87
Houseman og plan_9: Jeg beklager på det sterkeste at jeg startet denne Hamburgertråden på avslappetforumet. Skal tenke meg litt mer om neste jeg skal poste slike emner, som er mer eller mindre meningsløse. Hva med å starte et eget delforum ved navn "Mat" :p

Det sistnevnte var selvsagt en tørr spøk.
 
#89
Opprinnelig skrevet av Houseman@19.01.2005, 06.47
Ja, det virker som om dere (dvs. i hovedsak plan_9) er fornøyde med tilstanden som den er og ikke ser behovet for å endre på noe. Greit nok. Jeg har litt problemer med å sette ord på akkurat hva som har endret seg på Avslappet den senere tiden, men alle de 10-15 øverst rangerte emnene synes jeg er gudsjammerlig kjedelige. Særlig homonisering(eller hva de kalte det)-emnet er jo nærmest å be om en lang rekke tåpelige innlegg, men det er jo mange som poster der, så da er vel i hvert fall de fornøyde. Eller hva med et emne om en hamburger på 5 kilo ... Hvem bryr seg?

Jeg antar at hva som er et godt og dårlig emne kommer an på vurderinger og hva man selv krever av et forum. Jeg synes listeemner og emner der man bare kommenterer en eller annen nyhetssak uten å diskutere ("omg hamburger på 5000 g lizzm er ikke det 5 kilo a?") er dårlige emner. Emner som oppfordrer til kreativitet, diskusjon og, skal vi si, informasjonsformidling synes jeg er gode emner (f.eks. Photoshop-emnet, de fleste emnene under Kreativt, Filmsitat quiz, Filmbilde quiz, Nintendo - Et synkende skip? osv.).

Nå har jeg sagt mitt i denne diskusjonen. Takk for at dere hørte på meg. :)
165430​
Helt enig, Husmann. Folk surfer på nettet, og finner en slik sak. De poster den her. Det er sikkert morsomt, men når andre og begynner å gjøre slikt..

Synes at de siste emnene på Avslappet-seksjonen bare er fulle av piss.
 
#90
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 15.41
Synes at de siste emnene på Avslappet-seksjonen bare er fulle av piss.
165555​
Som sagt, mindre prat og mer handling. Ergo: Lag et bra emne selv da, ikke bare stjel serverplass ved å klage over det.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#91
Dere er alle homoer (jeg klarte å telle omtrent tre lag av ironi her, og det faktum at jeg er en drittsekk). Det er nesten overraskende at jeg går så lenge uten nettet og bare hopper på nå og da og oppdager at Spillegal er like kjeisamt og tregt som før. Jada, jeg kunne da ha vandret mer rundt i spillforane, men SG pleide da å være minst like interessant i de andre forane. Musikk-forumet og Seriøst forum er i og for seg festlig nok, men jeg må vel nesten innse at fjortisskaren er her for å bli - og dermed vil jeg ikke helt ut i spilldiskusjonene for jeg vet at jeg finner minst like mange fe der. Det er morsommere å sitte hjemme og diskutere med Shadar. *dramatisk stemme* Hvor er det Spillegal jeg pleide å kjenne (Gjør meg til forumsjef)?

Men tilbake til det dette vidunderlige emnet egentlig dreide seg om:

HURRA JEG ER SPILLEGALS NEST BESTE DEBATANT! LOLOLOLOLOL! SÅ KULT!

Og nå krever jeg at neste innlegg er noen som gratulerer noen andre med seieren i tr00 spamemnestil. Nei vent, ikke spam dette emnet. Ha heller en seriøs diskusjon om hvem som vant og hvorfor dette er trivelig.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#92
Det får så være med de emnene på Avslappet som ikke inviterer til noen diskusjon, men det er jo veldig mye morsomt som blir vist frem.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#93
Jeg instemmer. Store diskusjoner er tross alt forbeholdt seriøst forum, og der ligger kanskje nøkkelen? Nemlig det at "før"(fra rundt 2000 til litt over ett år tilbake) fantes det ikke noe seriøst forum, bare "generelt"-aktige delfora. Kanskje det til tider meget omdiskuterte forumoppsettet endelig har vist sine svakheter?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#94
Legg merke til at det også jevnt over bare er piss som diskuteres i seriøst forum, de samme temaene som gjenopptas med de samme døve formuleringene og de samme vandrende hønsehuene. Hadde det bare vært noe nytt, men neida. Og jeg er mye gladere i å holde lange taler over hvor mye jeg hater noe framfor å skrive det ned. Om oppdelingen er tafatt? Nja, neppe. Mer det at SGs brukere er ubrukelige, sånn jevnt over. Ting var mye bedre før. Gjør meg til forumsjef.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#95
Opprinnelig skrevet av Gateway666@21.01.2005, 13.09
Det er nesten overraskende at jeg går så lenge uten nettet og bare hopper på nå og da og oppdager at Spillegal er like kjeisamt og tregt som før.
166360​
Like kjeisamt og tregt som da du skrev over 3300 innlegg her? <_<
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#96
Det er fordi jeg spammer så mye, kjære deg. Det finnes da vettuge diskusjoner her og der, og jeg skriver vitterligen en del innlegg, men de går stort sett ut på at jeg bruker meg på folk som ikke tar poenget. Og jevnt over er det pissdiskusjoner. Ta en titt på Løspratseksjonen. Det er jo nesten ikke et halvt emne der som er verdt å titte på. Det var faktisk en del mer gøyalt der før, ihvertfall nok til at jeg tilbragte en del tid og innlegg der.

Men det går faktisk jævlig treigt her. Leeeeeenge mellom festlige diskusjoner/munnhuggeri. Alt var bedre før. Gjør meg til forumsjef.


Redigert: jeg håper jeg ikke har blitt voksen :/
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#97
Hovedsaken er at det er tusen ganger morsommere å skrive ett eller annet tull på Avslappet enn det er å skrible ned et par avsnitt med emo-piss på Seriøst. Ikke for at jeg ikke gjør det en gang i blant....
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#98
Sett at du blir forumsjef, blir det mer munnhuggeri da?

Opprinnelig skrevet av InsaneSimian@21.01.2005, 14.45
Hovedsaken er at det er tusen ganger morsommere å skrive ett eller annet tull på Avslappet enn det er å skrible ned et par paragrafer med emo-piss på Seriøst. Ikke for at jeg ikke gjør det en gang i blant....
166389​
Så sant som det er sagt. Spør du tilfeldige medlemmer, vil nok 9 av 10 instemme. Det gjengse medlemmet på seriøst forum sitter gjerne og blar i fremmedordboka etter ord han/hun/det ikke skjønner bæret av, for siden å konkludere innlegget med et eller annet halvhjertet sitat. Deretter hever de seg gjerne over medlemmer som kanskje ikke setter like mye pris på temaer som har blitt diskutert siden tidenes morgen.

Nei, gi meg heller en god flamewar i avslappet.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#99
Nei, da assimilerer jeg meg inn de foregående sjefers form og forsøker å danne en storslått retningslinje samtidig som jeg blir mer voksen og ansvarlig og diskuterer meg selv (og alle i nærheten) til døde om at det faktisk har blitt bedre bare at man ikke merker det fordi: a) noen stjeler søkelyset ved å være rasshøl eller b) SGs brukere er uforbedrelige men det kunne ha fungert.


Visst faen hadde det blitt mer munnhuggeri! Alt var bedre før! Gjør meg til forumsjef!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Gateway666@21.01.2005, 14.49
Visst faen hadde det blitt mer munnhuggeri! Alt var bedre før! Gjør meg til forumsjef!
166391​
Greit, jeg er overbevist. Du har min stemme.

Og nå: tullball.



 
Status
Stengt for ytterligere svar.