Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Har du sett mye til Yuffie, forresten? Og har du sett henne i noen FMVs? :flau: :svette: :ler: :p
[/b]
Hun er det første man få se, hvis jeg ikke husker helt feil. Og spillet åpner jo med en FMV selvfølgelig.
 
Jeg har også testet det nå, spilte det en liten time før idag, og jeg klarer å styre min begeistring. Selv ikke etter en time klarte jeg å bli komfortabel med kontrollene, men nå skal det også sies at jeg avskyr konsoll-fps som pesten fordi jeg ikke er i stand til å sikte med analogstikke. Har ikke testet med tastatur og mus, så ikke noe som tydet på at det gikk an i menyene (som jeg ikke skjønte noe særlig av uansett fordi japansken min er ganske skrall). Det beste er at man faktisk kan gå mens man sikter, en funksjon jeg savner noe helt utrolig når jeg spiller RE4.

Ellers synes jeg ikke dette var noen ekstraordinært, ihvertfall ikke ut i fra mine førstinntrykk. Det virker mer som et utvannet Devil May Cry bare med et snev av Final Fantasy for å melke enda mer penger ut av fansen. Kanskje ikke helt uventet heller for å si det sånn. Jeg skal vente til den amerikanske utgaven kommer før jeg skal spille det mer, sånn at jeg forstår mer av det som foregår. Foreløpig er jeg ihvertfall ikke imponert.
 
Jeg har ett spørsmål. Hvor finner man Ribbon på FFVIII? Jeg har leita en stund nå... Vær så snill å si at jeg ikke trenger pocket station.
 
Jeg er nesten sikker på at du må ha pocketstation for å få den, men ikke helt sikker. Etter litt leting fant jeg ikke fram til noen plasse som man kan få få tak i den utenom PS.
 
Hei hå :) Meg og en kompis av meg sitter og knoter med FF:X, men vi sitter fast der vi skal ta Magus Sisters. Har kikket på gamefaqs.com, og der sto det noen strategier. Men ingenting virker, de tar oss i første omgang uansett. Hva er anbefalt stats for å ta disse? Ifølge guiden har søstrene fra 20.000 - 48.000 HP hver, men når vi tar en overdrive som gir 51.000 damage lever de ennå. Hva gjør vi?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
*Spoilers... kanskje*




Hvis dere skal ta alle på en gang bør Cindy dø først. Lett å treffe! Mindy bør drepes sist p.g.a. høy evade og at hu gjør styggmye skade. Alle bør ha overdrive før kampstart og aeons må brukes når de nærmer seg full overdrive. Auto-Life og mye luck er en fin ting. Hvilken summoner du går på avgjør starten på kampen. Gå på den lille for first strike. HP'en dems er nok en del mer. Mener å huske at alle hadde over 2 mill.

Alternativt: Hvis dere sitter helt fast mot alle tre kan dere løpe fra dem og sloss mot en av gangen.

If all fails, there is always a gay way. Yojimbo.
 
Aha, supert, da har vi litt mer å gå etter. Det virket litt lite med den mengden HP jeg leste om ja. Snodig. Men takk skal du ha, da kjører vi på litt til :)
 
Hva er statsen på folka dine? Hvis dere dør i første omgang og overdriven ikke tar mer enn 51000 er det en mulighet for at dere må levle en del mer....
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men det var sikkert verdt det. :D
 
Hva er statsen på folka dine? Hvis dere dør i første omgang og overdriven ikke tar mer enn 51000 er det en mulighet for at dere må levle en del mer....
[/b]
Jeg er litt usikker, det er mest kompisen min som spiller. Min rolle i spillet er heller å lete frem hjelp på nettet når han sitter fast, fordi han ikke har peil på noe som helst når det gjelder data. Og den store, skumle internetten.

Men det er godt mulig han bare må få opp statsen en hel del mer. Om du synes det hørtes lite ut er det nok det som er galt, for ifølge han var det mye i forhold til hva han hadde tatt tidligere.

Lurte også på hvordan man får limit break på folka. Er det kun med celestial weapons? Eller er det noe helt annet? :p
 
Det er en stor fordel og kunne slå 99999 hp på hvert slag. I allefall mot en fiende som magus sisters. Men defensen hans er minst like viktig, pluss de fleste andre statsene også. Så.. levle mer!! Bare for å være en pirkete drit så heter det ikke limit break i FFX, men Overdrive. Den fylles på forskjellige måter ettersom hva du velger og hvilke alternativer du har spilt deg opp til. De forskjellige overdrivene til folka får du på forskjellige måter. (For Tidus må du bare bruke de mye f.eks.) Overdrives du burde ha for å slå de er attack reels til wakka og blitz ace til tidus. Uten auto life har du nesten en umulig oppgave forran deg.

Lykke til.

(Zanmato er for pyser)
 
Å, så det er det samme? Da er jeg med :)
Men hvordan får jeg låst opp så jeg kan ta over 9999 per slag da?
Vet hvordan Overdrive virker, så det går nok fink. Men skal huske på det med auto-life, takk.
 
Først må du finne alle Celestial Weapons(eller bare for dem du bruker). Så må du finne alle riktige sigils og crests. Du finner dem i kister eller får dem fra irriterende minispill. Deretter går du til Macalania Woods og hjelper dama som står der og leter etter ungen sin. Etter du har hjulpet henne, så vil ungen vise deg hvor du kan oppgradere våpnene. Du må ha både sigilen og cresten for å få break hp limit og ett par andre godsaker på våpnet.
 
Har et spørsmål om Excalibur II i FFIX. I PAL-versjonen av FFVII er det sånn at spillet går ca. 17% saktere enn NTSC-versjonen (pga. de forskjellige frekvensene for PAL og NTSC), men klokka på menyen er blitt justert sånn at den går i riktig tempo. Er dette også tilfelle i FFIX?

I så fall, betyr det at man må komme seg til slutten av Memoria på 10 "NTSC-timer" i stedet for 12 for å få Excalibur II hvis man spiller PAL-versjonen?

12 x 50 / 60 = 10
(PAL = 50Hz, NTSC = 60Hz)

Det tar selvfølgelig fortsatt 12 timer, men hvis klokka også hadde gått 17% saktere sånn som resten av spillet, ville den da vist ca. 10 timer når jeg fikk Excalibur II for noen år siden?
 
Har du klart å fått det altså?
Tror egentlig det ikke har noe å si, viss du mener det er vanskeligere på pal.
Fått ultimate våpen til noen andre da? Zidane sitt er latterlig enkelt